Ik geef sinds 3 dagen 5 x 150 cc. Om 7, 11, 3, 7 en 11 uur. Dat gaat goed, want onze dochter sliep 's nachts door. (ze is 6 weken morgen). Vanacht kwam ze opeens om 4 uur! Toen wou ik haar een beetje geven maar dat pikte ze niet dus toch 150 gegeven. Van het bureau moeten we haar dan om 7 uur toch wakker maken, maar dat lukt niet. Dus nu slaapt ze nog. Volgens mijn man moet ik haar nu laten slapen tot 11 uur (als dit lukt, ik denk het niet want ik hoor haar nu al wat geluidjes maken). Maar ik weet niet wat ik moet doen. Proberen te rekken zodat ik toch rond die tijden uitkom wat ik normaal heb. Of om 9 uur de fles geven en dan vanaf daar 4 uur later tellen. Of om 10 uur de fles geven en vanaf dan 4 uur later tellen. Of toch wakker moeten maken rond 7 uur of 8 uur. Ik ben bang dat ze anders teveel binnen krijgt, dan zou ze 6 x 150 cc krijgen. En minder geven is echt geen optie, dan schreeuwt ze alles bij elkaar. Wat moet ik doen? Ben bang dat ze dadelijk misschien een verkeerd ritme heeft? Of maakt die 1 keer niets uit? En zou ze vanacht dan wel doorslapen?
Ik zou haar wakker maken . Van 4 tot 11 zit wel lang tussen en dat mag bij zo'n kleintje niet. Verder heb ik me nooit aan tijden gehouden ik voede op verzoek en toen kwam er zelf een goed ritme in. Ga maar van jezelf uit de ene keer heb je sneller honger dan de andere keer. Ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel dan komt het zelf goed. En of ze vannacht doorslaapt weet ik niet kom je vannacht zelf achter
Maar als ik haar wakker maakt krijgt ze teveel eten eigenlijk. Want met 120 neemt ze geen genoegen. En 6 x 150 is meer dan 900 cc. Dat is toch te veel? Of mag ik 120 aanmaken met meer water?
1 keer maakt niet zoveel uit het is hier ook voorgekomen dat ze vroeg om een extra fles. heb ik ook gewoon gegeven.
dan had ik haar beter om 8 uur wakker kunnen maken. Nu huilt ze en dan is half 10 ook raar om hier verder mee te gaan.
Waarom is het raar om om 9:30 een fles te geven . snap het even niet Ik zou zeggen pak haar lekker op en geef een flesje.
Ik ben gewoon bang om haar te veel te geven. Komt ook omdat de kraamverzorgster heeft gezegd dat we haar niet moeten vestmesten en daar ben ik nu steeds bang voor. Maar ik heb haar net om 10 uur de fles gegeven, 150 cc en nu ligt ze boven in bed te mopperen. Ik laat haar maar even liggen hopelijk slaapt ze zo. Ik breng haar meestal 10 min. na de fles naar bedje, zou dit te snel zijn? Omdat ze vaak nog 1 uur - 1,5 uur wakker ligt, ze huilt dan niet, ja af en toe een kreuntje en wat zeuren. Maar ze is pas 6 weken (morgen) is nog te vroeg om haar beneden in de box te leggen of niet? Want spelen kan ze nog niet. Hopelijk komt ze nu pas om 2 uur, dan doe ik haar in badje en is het half 3. Dan is het maar een half uurtje eerder dan normaal.
hoi bloem, ik zou kijken naar jou kindje en niet naar de klok. als ze honger heeft fles geven, tijd maakt niet uit ( wel om de 3,5 a 4 uur, behalve s´nachts) als ze moe wordt naar bed brengen niet na 10 minuten. de meesten kinderen gaan jengelen als ze moe worden of met de handjes in het gezichtje wrijven. ik zou zeggen probeer een paar dagen en het ritme komt vanzelf. maar ritme betekend niet iedere keer om dezelfde tijd. sucses
6 x 150 is nog ruim onder de liter, dus je hoeft sowieso niet bang te zijn dat ze teveel krijgt. Mocht ze nu echt elke dag 6 flessen helemaal leegdrinken heb ik meer het idee dat ze het gewoon ook nodig heeft. Verder, tja, ik ben niet zo voor vaste tijden in de eerste maanden dus persoonlijk zou ik me om dat ritme niet zo druk maken. Wij gaven de flessen altijd op verzoek en meestal regelde zich dat vanzelf wel.
Meisje maak je niet zo druk. Probeer wat meer van je mooie kindje te genieten! Gewoon eten geven als ze honger heeft en laten slapen als ze moe is....ze geven het zelf wel aan. En dat ritme komt ook vanzelf. Ik zou eerst nog gewoon 6x150cc blijven geven als ik jou was......als je maar niet boven een liter per dag komt is het prima.Relax!
Ik snap dat 6 x 150 cc niet erg is voor 1 keertje. Maar ik mag pas net 5 x 150 gaan geven. Ik wil haar niet vet gaan mesten. Ze weegt trouwens 4,5 kilo en is ongeveer 54 cm lang. Is dit normaal voor een kindje van 6 weken?
Je mest haar heus niet vet als ze het nodig heeft hoor, don't worry En als ze het niet nodig heeft zul je het snel genoeg merken, want dan kom je niet elke dag op 6 flesjes, of gaan de flesjes niet leeg. En volgens mij is de lengte en het gewicht heel normaal hoor. Weet dan niet wat het geboortegewicht was natuurlijk.
Hoi, Geef je 150 cc totaal of 150 + 5 schepjes. Dat is nnl ca 165 cc totaal. 1x 6x 150 cc lijkt mij ook geen probleem. Als Sara nu 's nachts nog komt probeer ik wel altijd minder te geven en/of als ze rond 05.00/05.30 uur komt probeer ik te rekken tot 06.00 zodat ze toch op 5 voedingen komt (= wel vermoeiend, maar ja). Wat betreft het op bedje leggen. Kindjes van 6 weken zijn volgens het cb ca. 1 uur wakker per keer, maar dit verschilt natuurlijk enorm per kindje. Sara heeft een tijdje maar heel weinig geslapen overdag. Ik zou letten op je kindje. Als ze gaat jengelen, gapen, oogjes wrijven e.d. dan is ze moe en breng je haar naar bed. Zo lang ze nog fit en heel wakker is kun je haar best nog even op laten en knuffelen en of evt de box proberen (dit vond Sara pas vanaf 9 weken leuk). En wakker liggen in haar bedje is helemaal niet slecht voor een kindje, dan leert ze zichzelf juist vermaken.. En als ze het niet meer leuk vindt, dan gaat ze heus wel huilen. 4,5 kilo en 54cm is mooi gemiddeld hoor. Sara woog met 6 weken 4300 gr en 54 cm en zat volgens cb zo'n beetje op de middellijn. 4500 gram is Prima dus... en voorlopig zeker niet te dik! Weet natuurlijk niet wat haar geboortegewicht was ( even voor jou ter vergelijking, sara woog bij geboorte 3090 gram en was 49 cm) Maak je niet druk. Een echt ritme hebben die kleintjes nog niet . Don't worry dus..
Met de geboorte was ze 3315 gram. En ze krijgt inderdaad 150 water en 5 schepjes. Gisteren werd ze ook om 6 uur wakker en toen heb ik het ook gerekt tot 7 uur. Toen ze vanacht om half 5 kwam, heb ik ook geprobeerd minder te geven maar dat werkt dus totaal niet. En overdag ook niet. Dus we doen het vandaag maar met 6 flessen en hopelijk slaapt ze vanacht weer fijn door. In elk geval tot 6 of 7 uur. Na de fles vallen haar ogen gewoon dicht en slaapt ze. Maar als we de trap oplopen en richting bedje gaan gaan haar ogen weer open. Ze huilt dan niet, alleen af en toe een kreuntje. Maar ze blijft meestal wel lang wakker. Ze valt dan 9 van de 10 keer in slaap. Maar ik vraag me af of ze niet te lang wakker blijft.
Dat mag je gewoon nog geven hoor.....blijkbaar is je kindje er nog niet aan toe om al naar 5 voedingen te gaan. Nadine heeft tot 3 maand en een week 6 voedingen per dag gehad. Ik neem aan dat je je kindje ook geen honger wil laten lijden toch? Probeer gewoon wat meer te ontspannen en naar je gevoel en je kindje te luisteren.
Ja maar Greetje gaf jij ook al die tijd 6 x 150 dan? Ik vind dat best veel. Dat is meer dan 900 cc terwijl 1000 cc max is.
Ja want daar had ze behoefte aan. Nu is ze wat ouder en heeft ze genoeg aan minder. Ik geef haar waar ze behoefte aan heeft zolang ik maar niet boven de liter kom is het goed toch?
hoi hoi, denk inderdaad dat je je een beetje te druk maakt en er teveel mee bezig bent. 6x 150 maakt echt niet uit. en een ritme met een kindje van 6 weken is helemaal niet nodig. ze geven het zelf wel aan wat ze willen. je hebt best kans dat ze vanavond wat laat staan en die 6e fles niet helemaal leegdrinkt. en vetmesten als ze zo klein zijn kan volgens mij niet hoor. ze geven zelf heel goed aan wat ze willen drinken. en mijn zoontje woog met 6 weken al 5400 gram en 57cm. dus daar zou ik me ook geen zorgen over maken. hij slaapt ook door, maar vanncht wilde hij ook ineens drinken. nou dan geef ik hem de fles. prima toch! liever een tevreden kindje zonder ritme als een ontevreden kindje met ritme.