mijn zoontje van 5 maanden is een kleine drinker zoals de prelogopediste het zegt. Hij drinkt ongeveer 8 keer per dag en in totaal is het nooit meer dan 600 cc. Het is echt niet leuk meer... vanaf het begin af aan had hij heel erg veel buikkrampen, sinds dat hij 3 maanden is begon hij met borstweigeren. Ik heb van alles geprobeerd om dit tegen te gaan (LK ingeschakeld, naar de manuele en fysio therapie geweest). Uiteindelijk ging ik kolven en dit uit een flesje geven. In het begin ging het nog wel (elke keer 100 cc) maar later werd het steeds minder. Het werd zelfs zo gek dat hij maar soms 30 cc dronk. Daarna ben ik zelf op HA dieet gegaan om te kijken of hij allergisch was. Ja hoor, hij is allergisch voor koemelk. zijn buikkrampen e.d. werden minder maar hij bleef weinig drinken. Nu zijn we overgegaan op nutramigen, want wij hebben een vermoeden dat hij nog meer allergieën heeft. Eerste week reageerde hij heel goed op nutramigen. Hij heeft zelfs een paar keer weer 100 cc opgedronken. Maar dit wordt weer minder zijn er nog meer moeders met dit probleem? Hoe zijn jullie te werk gegaan? hier word ik zo onzeker van wat doe ik in godsnaam verkeerd ?
Als je meer allergieen vermoed zou je kunnen overwegen je door te laten verwijzen naar een goede allergoloog. Ik weet niet hoe je zoontje groeit op de hoeveelheden die hij binnen krijgt? Of hoe hij zich gedraagt? Misschien is het ook wel gewoon genoeg voor hem? Niet iedereen eet volgens het boekje.
Justin is ook n kleine eter qua melk/vocht.. Hij drinkt net t minimale. Hij groeit evengoed, en maak me er nu ook niet meer druk om omdat hij ook genoeg bijvoeding krijgt.. Maar t lijkt wel of jouw kleine er op den duur mee aan word en daarom al minder gaat drinken. Misschien overwegen om n dietiste in te schakelen?
ik weet het allemaal niet meer morgen ga ik weer naar de HA. ik hoop dat ze hem verwijst naar een kinderarts. @bumbaloe: hij groeit ongeveer 70 gram per week en dat vind ik zelf nog wel voldoende. hij drinkt per keer heel weinig en hierdoor heeft hij na 2 uurtjes weer honger. Dit geldt ook voor 's nachts. jaa, op je vraag hoe hij zich gedraagt heb ik niet zo snel een antwoord klaar staan. Want de ene dag is het een heel vrolijk en tevreden ventje en de andere dag is het gewoon een huilbaby. Meestal huilt hij als hij net gedronken heeft. Slikt volgens de prelogopediste te veel lucht in. @patroeschka, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met een kleine eter. ik wou dat ik me ook niet druk kan maken, maar op de een of andere manier lukt het me nog niet. bedankt voor jullie antwoorden.
Ik weet hoe moeilijk t is, en al helemaal als iedereen zegt, hij ziet er toch goed uit? waar maak je je druk om? etc etc. Je voelt je gewoon onbegrepen.. (dit had ik wel nl).. Sinds de bijvoeding vanaf 6 maanden is er n pak van mijn hart gevallen. Justin drinkt nu vrij aardig (tja 130/150 gemiddeld) en ook soms nog sap tussendoor en zijn fruithap en yoghurt. Zo komt hij op sowieso 500 cc op n dag en dat vind ik prima.
Heel herkenbaar je verhaal. Wij zijn met Saartje al overal geweest: huisarts, osteopaat, kinderarts, logopedie, fysiotherapie!Om gek van te worden. Toen Saartje 3 maanden was hebben we het allemaal stop gezet. Geen medische wereld meer even en geprobeerd alle druk van de voedingen af te halen (ik werd namelijk al gespannen als de voeding nog niet eens begonnen was, omdat ik bang was dat het weer niet goed zou gaan..). Wat enorm hielp was rust en regelmaat toepassen (CB weet er meer van). Elke keer als ze erom vroeg kreeg ze eten, dus echt voeden op verzoek meteen daarna samenspelen, alleen spelen in de box en weer naar bed bij eerste moeheidstekenen!De eerste dagen moest ik enorm veel voeden ha ha! Maar de dagen daarna steeds minder, ze ging langer slapen en meer eten:Geweldig!Deze theorie gaat ervanuit dat alles met elkaar te maken heeft, als een kindje weinig eet wordt het snel weer wakker van de honger met gevolg dat het eigenlijk nog te moe is om weer goed te kunnen eten!Die cirkel moet dan doorbroken worden. Nu Saartje meer slaapt eet ze veel beter. Nog steeds is ze geen grote eter, maar aan haar cc's heeft ze blijkbaar genoeg omdat ze tevreden is en doorslaapt! Misschien een idee, ik weet niet of je het al toepast hoor maar bij ons heeft het zo geholpen!Ria Blom heeft er een boek over geschreven 'rust regelmaat en inbakeren'. Succes want ik weet dat je er echt moedeloos van kunt zijn!