Speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rowena25, 9 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Hallo,

Ons zoontje is inmiddels 4 maanden, en heeft vanaf het begin hele erge zuigbehoefte gehad waardoor we een speen hebben moeten geven. Eerst kon hij niet zonder in slaap komen, nu inmiddels wel. Maar nu is het probleem dat als hij een beetje wakker word, hij niet meer zelf in slaap valt.. het is dan krijzen. Als we dan de speen geven valt hij direct weer in slaap. Hoe kan dit? En wat kan ik doen zodat hij wel weer zelf in slaap kan vallen ? Want je zou denken dat als hij zonder in slaap kan vallen aan het begin van zijn slaapje, hij dat ook kan als hij even wakker word tussendoor.

Ons eerste zoontje heeft nooit een speen gehad, dus dit is allemaal nieuw voor ons.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Blijft hij elke keer wakker worden?
    Heb je al een fles geprobeerd?

Rowena25 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Is een soort troost dingetje ook, ik breng m net naar de kleine man. Valt in slaap zonder na zn fles, werd net wakker (soort van) maar 0500 vind ik wel errug vroeg voor alweer een fles. Dus geef m een speen. De ene keer gaat ie slapen de andere keer is t toch echt HONGUUUR. (Zoals nu vrees ik)

Rowena25 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Rond de 4 maanden hebben kleintjes een zogenoemde slaapregressie. De slaap veranderd voor de kleine en daardoor kunnen ze die periode vaak wakker worden. Ze hebben die troost dan gewoon even hard nodig.

Hier een heerlijke slaper, maar rond de 4 maanden moesten wij ook heel vaak op om de speen te geven. Ze viel dan ook direct in slaap. Na een paar weken stopte het ineens weer. We hebben ons avondritme met haar toen niet aangepast maar ‘gewoon’ volgehouden. Na de slapregressie sliep ze weer heerlijk, klokje rond.

Zou het zoiets kunnen zijn? Dat het een fase is?

Rowena25 vindt dit leuk.
  5. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Hij krijgt nog 5 flessen van 180+6 rond
    07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en 23.00

Hier doet hij het ook heel goed op, en het lijkt ook geen honger maar ik denk dan toch nog zuigbehoefte in zijn slaap waardoor hij wakker word ?

6. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Hier word hij dus ook elke keer al om half 5, 5 uur wakker. Je kan de klok er gelijk opzetten. Speen erin en hij slaapt weer heerlijk door. Het lijkt dan wel of ze wakker worden met zuigbehoefte.

Hoe doet je zoontje het overdag? :oops:

7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hoe komt hij dan aan een speen als hij zonder in slaap valt?

Hier viel zoon wel in slaap met. Ik haalde hem er dan meteen uit. Werd eerste maanden wel wakker en gaf m dan gewoon z’n speen weer. Hij sliep naast me dus dat scheelde.

denk dat het ook scheelt als hij straks zelf goed z’n speen kan pakken en indoen.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Hier een kleine hongerlap die ook nog op 5 flessen draait, wanneer ze een groeispurt hebben veranderen de tijden nog wel eens. Als hij een speen pakt en dan slaapt is het geen honger maar troost/krampje (soppen op een speen verzacht dat ook). Als hij speen vertikt en doormekkert, of het is een fikse wind die dwars zit of het is honger. Hier kinderen met fikse darmkrampen, als kwartiertje met ze zitten in t donker niet helpt werd t dan toch een fles. Bij een kind met "normale darmen" kan je die stap waarschijnlijk overslaan en redelijkerwijs veilig aannemen dat ze honger hebben als de speen niet is wat ze zoeken.

Hij kreeg hier 00:00 nog een fles en 0530 werd t alsnog een fles, normaliter pas rond 0700. Maar ik kan op de dag nog rekken met een fruithap en groente. 6 flessen gaat me iets te ver (is wel een dieetvoeding ivm lactose issues, maar hij had nu toch echt wel op 4 moeten zitten bij voorkeur).

Bij ziekte of ineens een nieuwe feature in motoriek hadden we die fases ook. Denk trouwens ook aan de tandjes, die kaak is aan het zetten en dat kan ook naar voelen. Logisch dat je dan een beetje troost zoekt.

Rowena25 vindt dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen trek kan hebben…

ook dat zijn fases, dat ze ineens weer een flesje willen in de nacht

10. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Het klinkt wel bekend, deed ze dat ook overdag of alleen in de nacht ? En heeft ze nu nog haar speen?

Hier is het vooral in de nacht maar soms ook overdag, als ik jullie berichten lees kan het inderdaad een fase zijn. En inderdaad misschien slaapregressie en daardoor meer zuigbehoefte ?

11. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Omdat hij die in het begin dus heel erg nodig had tot kort, met in slaap vallen. Dus die speen hebben we nog liggen omdat hij in de nacht en heel soms overdag wakker word en niet meer zelf terug in slaap valt, en wel als we dan die speen geven:oops:

12. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    O zo, ik dacht hij laat z’n speen vallen en kan daarna niet meer slapen.

ik zou hem dan overdag leren hoe hij z’n speen in z’n mond moet doen en s nachts een paar spenen om m heen leggen in de hoop dat ie m zelf leert te pakken.

hij is nog zo jong, zou m zelf dus lekker met een speen laten slapen.

hier was zoon verslaafd maar desondanks voor z’n tweede verjaardag (geloof met 1,5) af kunnen leren in 2 dagen. Advies is geloof ik om rond de 1 jaar af te gaan bouwen.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ze had dit toen in de nacht! Overdag sliep ze die periode heel weinig.
    Ze heeft nu nog wel haar speen. Pakt hem zelf wanneer hij tijdens het slapen is uitgevallen en ze wil hem even. Buiten het slapen om geven we hem zo min mogelijk. Alleen als we merken dat ze die behoefte heeft.

Google maar eens naar slaapregressie 4 maanden! Je zal een hoop herkenning lezen denk ik!

Deel Deze Pagina