hoi! ik heb een dochter van 22 maanden. sinds 2 maanden wilt zij overdag niet slapen of slaapt heel laat eind van de middag. ze word elke dag om 6:30/7 uur wakker. ik probeer haar dan om 12/1 uur naar bed te doen tevergeefs. rond een uur of half 5 is ze dan zo moe dat ze dan pas in slaapt valt. waardoor ze ‘s avonds pas om 10/11 uur slaapt. ze heeft dus echt nog wel haar middag slaapje nodig, wakker houden tot 7 redt ze niet. zit echt wel met m’n handen in het haar, man en ik hebben helemaal geen tijd meer voor elkaar heeft iemand een soort gelijke situatie of tips?
Hier sliep m’n dochter ook al niet meer op die leeftijd. Maar in de overgangsfase ging ik vaak even met haar wandelen op die tijd. Dan viel ze even in slaap als ze echt moe was. En kon dan door tot na het eten. Ik gaf ook rond half 5/5 uur vast wat te eten, vaak een bordje rauwkost, zodat de groente vast binnen is, en dat net wat meer energie geeft om tot het avondeten door te gaan. Bij het avondeten at ze dan niet alles meer, maar dat maakte dan niet zoveel uit.
Kan ze niet om 18.00 uur naar bed? Bij mij sliepen ze ook al snel niet meer tussen de middag. Bij mijn kinderen was het echt een weekje doorzetten en wakker houden en daarna gaat het goed. Maar dan wel eerder dan 19.00 uur naar bed
Op die leeftijd stopte mijn derde ook met zijn middagdutje. Hij ging alsnog na 19.00 uur naar bed, maar mijn oudste was 2,5 toen hij niet meer in de middag sliep en ging dan tussen 17.30 en 18.00 naar bed. Hij sliep dan tot een uur of 7 of 8.
ik heb haar gisteren om 7u naar bed gebracht en wonder boven wonder werd ze vanmorgen pas om half 9 wakker. vandaag heeft ze weer niet geslapen, maar dus wel een nacht van 13.5 u gehad. ga haar zo naar bed brengen en hopen dat ze weer een lange nacht maakt
Als "toetje" yoghurt met banaan geven...zitten stoffen in je moe maken. Zelfde idee als kalkoen Hier was de crash rond 1500 maar dan maakte ik dr ook gerust na 45 minuten of 1,5 uur wakker (zij bleef best wel in die 45 minuten cyclussen zitten) en dan 1800/1830 dr bed in voor de nacht. Wilde ze niet slapen ging ze maar spelen in dr bed ofzo. 3...2..1...Zzzzzz
Ipv om 12 uur om 14:00 uur nog even een uurtje op bed leggen? Die overgangsfase is gewoon ruk. L heeft soms dagen dat ze het ook niet vol houd. Die valt dan rond 16:30 in slaap op de bank en maak ik na een kwartiertje wakker. Even een powernap en dan gewoon om 19:00 uur weer naar bed.
Heel herkenbaar toen onze zoon die leeftijd had was geen slaap niet vol te houden maar als hij wel sliep was hij midden in de nacht uren en uren wakker. Wij lieten hem smiddags wel slapen maar elke keer korter. Wakker maken was dikke ellende maar uren midden in de nacht op blijven nog vele malen erger. Uiteindelijk deed hij 30 min zijn ogen dicht en maakte ik hem weer wakker. Toen kon hij de meest van de dag redden. Al snel was het af en toe een slaapje en uiteindelijk was dat ook klaar.