Speenkoord

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Hoeveel speenkoorden zijn er 'nodig'
    had er gister een discussie over met mijn vriend, eigenlijk lekker nutteloos maar oke,
    hij meende dat je toch wel zeker één koord gaat kwijtraken, dus ik moest er voor de zekerheid 2 tot 3 laten maken.
    is het echt zo dat je die dingen kwijt raakt?

o ja, ik heb een site gevonden waar je die dingen zelf kan ontwerpen en de naam erop kan laten zetten met van die leuke houten kralen.
    vind ze wel leuk, vandaar mijn vraag.

www.speenkoord.com
    iemand ervaringen met die dingen?

2. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    wat gebruik ik toch vaak het woordje 'dingen' :):):):)

3. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    euh eentje is genoeg hoor... als je hem kwijtraakt is ie toch zo bijgekocht. Vind dit trouwens ook niet echt een artikel wat direct nodig is. eerder als ze wat ouder zijn en in het zitje van de wagen zitten.

4. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    misschien niet mijn zaak maar misschien met jullie geldprobleem niet echt handig zoiets in verhouding duurs aan te schaffen. Bij de prenatal heb je ze voor max 5,-

5. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ja daarom vraag ik het ook haha, of ik er nu drie van 5 euro aanschaf of 1 van 12 dat maakt het verschil niet natuurlijk
    dus wilde even weten of je echt 3 van die dingen moet hebben :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er geen 1.. ook nooit gemist. Veel kinderen willen niet eens een speen.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb er 1 liggen, maar die is nooit gebruikt omdat hier dus geen spenen gebruikt zijn.

Over de prijzen, beter 1 van 5 euro dan 1 van 12 euro zou ik zeggen, in jullie geval... je kindje zal er niet minder gelukkig van worden :).

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Nodig, ik zou zeggen, niet één. Ik heb ze nooit gebruikt en ook nooit gemist. Mijn oudste had wel een speen, maar nooit een speenkoord gebruikt. Mijn jongste had geen speen. Dit is nou typisch iets waarvan je het altijd nog kunt kopen mocht je het missen, maar misschien wil je kindje wel helemaal geen speen.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb er 1. En die grbuik ik alleen als Tycho in de kinderwagen zijn speen krijgt anders ligt ie elke keer op straat. In bed heeft hij een knuffel je speen (koord wordt zowiezo in bed afgeraden).

Ik vind 3 dus overdreven. xxx

10. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier ook 1, toevallig van deze site ;).
    Heel handig, vooral in de auto en in de kinderwagen.
    Ik vind het wel leuk en gezellig met de naam erop.
    Misschien voor jou een idee om als kraamcadeautje te vragen?
    Dan weet je nl. ook of je kindje een speen gaat gebruiken.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou inderdaad even afwachten of je kindje wel een speen gaat gebruiken... Onze oudste weigerde (gelukkig) iedere speen. De jongste wil alleen heel af en toe een speen, bv. als ze honger heeft, maar nog even op de fles moet wachten. Maar bij de oudste dus ook een speenkoord nodig gehad en ik verwacht hem nu eigenlijk ook niet nodig te hebben, omdat ik de speen echt iets vind voor in bed...

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik had er geen, nu 1. En dat is voldoende. Het is om te voorkomen dat je speen niet kwijt raakt, niet je speenkoord ;)

Je weet van te voren niet of je een speen gaat gebruiken. Ik dacht eerst van niet dus had er geen, gebruik hem 'm nu sporadisch. Heb er toevallig een gekregen.

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    @ sassie 25 - dat is inderdaad ook een idee om bijvoorbeeld zo een knuffel je speen te halen voor in bedje, vind het zelf ook niks hoor, zo een koord in bed.

@ ienieminie - inderdaad goed idee om het aan opa of oma te vragen hihi!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb er hier 1, die is voornamelijk speelgoed. Ze gebruikt hem alleen als ze op zondag ochtend naar de creche gaat in kerk omdat anders een ander kindje haar speen jat. En ze gebruikt hem pas vanaf ze ruim een half jaar of 9 maanden geweest is aangezien ze in de "baby" fase met het speenkoord wou spelen en steeds de speen uit haar mond trok. Dus nodig: Geen. Vooraf kopen: ook geen!

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb er nooit eentje gebruikt. Pas vanaf dat ze 11 maanden is, zit er een tutpopje aan de speen zodat ze hem makkelijker kan vinden in bed..

En die tutpopjes heb ik tig gekregen dus dat scheelt in de financiën :D

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij mijn dochter heb ik heel veel gebruik gemaakt van het speenkoord. In de maxicosi, zodat haar speen niet onder een autostoel ofzo terecht zou komen. Mijn zoontje heeft geen speen en nooit gehad ook, dus voor hem nooit nodig gehad.

Ik had bij mijn dochter trouwens maar 1 speenkoord en ik ben 'm nooit verloren.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je mag zo'n koord ook alleen met toezicht gebruiken. dus absoluut niet in bed gebruiken.

Ik heb er 1 gekregen maar bijna niet gebruikt. niet iets wat je perse nodig hebt. ALS je kleine al een speen wilt. die van mij had d'r duim en geen speen.

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier wil ze ook geen speentje..

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb er één, en die hebben we eerlijk gezegd amper gebruikt. Terwijl mijn dochtertje graag op een speentje sabbelt! Maar ik vind een speendoekje vele malen handiger, dan heb je gelijk iets knuffeligs en dan issie ook makkelijk te vinden. Als ik jou was zou ik eerst afwachten wat voor kindje je krijgt, en dan daar je aankoop op aanpassen.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Als je kindje een speentje gebruikt, zou ik ook voor een spenendoekje of knuffeltje gaan.

Tenzij je die koorden alleen in auto of kinderwagen gebruikt.

Deel Deze Pagina