Tips voor wiegje de eerste paar maanden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door samkids, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Wij willen onze beep de eerste paar maanden lekker bij ons op de kamer laten slapen en wat mij betreft kopen we daar een leuk klein wiegje voor ipv dat we het ledikantje op onze kamer zetten. Ik kwam net een mozesmandje tegen, is dat wat? Hebben jullie andere tips?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier niet echt verdiept in de wiegen die te koop staan.
    Denk dat ze een maandje of 3 in zo'n mozesmandje kunnen?

Hier hebben mn ouders de wieg nog waar ik zelf in heb gelegen. Onze dochter heeft daar ook in gelegen tot een maand of 3.
    Wij gaan nu bij de 2e voor een co-sleeper maar onze 2e zal er waarschijnlijk wat langer inliggen dan een paar maandjes.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben het wiegje van mix en match (bopita).
    ik wilde graag wit en strak (en daar moet je natuurlijk van houden), maar we hebben er heel veel plezier van gehad. en hopelijk zal ons meisje er ook met plezier in liggen.
    onze oudste heeft er ongeveer een half jaar in gelegen, de tweede ongeveer 3 maanden, hij lag steeds overdwars en daarvoor is het wiegje te klein natuurlijk...
    zal even een plaatje zoeken...

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.874
    113
    Ik heb ook bij een mozesmandje gekeken, vind ze erg schattig, maar een gewoon wiegje (zoals hierboven) lijkt mij praktischer. Ze lijken mij erg klein namelijk, maar dan moet ik ook zeggen dat ik grote kindjes krijg en een groter wiegje mij daarom handiger lijkt. Maar misschien verkijk ik mij ook wel op die maat hoor, heb me er niet echt in verdiept.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb op MP een heel mooi smeedijzerenwiegje op de kop getikt, 25 euro. Daarnaast nog voor ongeveer 40 euro materiaal bijgekocht voor matrasje en hoofdbeschermer. Mn moeder zou nieuwe wiegbekleding maken, maar we vonden uiteindelijk de "oude" bekleding die mn moeder had veel leuker... dus die is gebruikt.
    Inmiddels twee kinderen er in gehad (tot ongeveer 6 maanden) en nu ligt mn neefje er in.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Wij hadden een gewoon rieten wiegje, maar voor de volgende zou ik een co sleeper willen. Met 4 maanden was hij uit het wiegje gegroeid (ik had hem toen nog wel een maandje of 2 bij ons willen houden).

Een cosleeper lijkt me veel gezelliger, je ziet je kindje dan ook slapen en zo.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Eén van mijn beste aankopen was de cosleeper in wiegformaat. Wij hebben deze.

Aanschuifbedje

Onze dochter heeft er tot ruim 6 maanden ingeslapen. Ik vond het ideaal met de nachtvoedingen. Ik hoefde nooit mijn bed uit en ik vond het ook prettig dat ze zo dicht bij me lag.

9. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    wij hebben dinsdag ook een wiegje van mp opgehaald.
    vond een mozes mandje ook leuk maar lijkt me een beetje onpractisch. er is mij verteld dat je 3 maand wel kunt redden... mits je kindje dwars gaat liggen natuurlijk
    dit wiegje hebben wij is nu te koop voor 50 bij prenatal.

Bekijk bijlage 228877

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter heeft van 8 tot 12 weken in een mozesmandje geslapen toen we op vakantie waren bij mn ouders. Toen ze een maand of 10 was paste ze er qua lengte nog wel in hoor, maar kon ze daar natuurlijk niet meer in slapen. Thuis hebben we gewoon een wiegje staan ( Hoewel buikbaby straks in de cosleeper komt te slapen, ideaal, samenslapen, je bed niet uit voor voedingen enzo ) gebruik ik denk ik het mozeswiegje beneden nog wel als 'mandje' in de box.

11. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wilden ook heel graag een co-sleeper kopen, maar vind het toch nogal behoorlijke prijzen voor iets waar ze toch niet heel lang in slapen. Ik heb dus ook zo'n prenatal wiegje gekocht, matrashoogte is ook ongeveer even hoog als ons bed, dus kan hem ook gewoon naast bed zetten en kijken naar baby;)

Ik ga hem zelf nog wat op leuken met verf en behang. Op die voeten en hoofdeinde kan je een leuk behangetje plakken.

@Lindarobin, ik zie dat wiegje nergens meer staan op de prenatal website? Ik heb hem ook op MP gekocht van de week!

12. samkids

samkids Niet meer actief

Ik heb inmiddels besloten dat, hoe leuk ze er ook uit zien, zo'n mozesmandje het niet wordt omdat die wel erg klein zijn. Stel dat we onze beep langer dan 3 mnd op onze kamer willen houden, dan wordt dat volgens mij wat lastig.

Die co-sleeper is erg leuk, maar als ik die naast mij zet als ik slaap, kunnen we de slaapkamer niet meer in en uit. Bedje/wiegje moet dus sowieso aan voeteneind, en dan heb je weinig aan een co-sleeper volgens mij.

Deel Deze Pagina