Ik maak ze zelf, en heb er nu in totaal 3. Ben ze echt gaan gebruiken toen D. zichzelf had geleerd om z'n speen uit z'n mond te nemen (en weg te gooien ). Daarnaast gebruik ik de koorden ook voor speelgoed of knuffels als we onderweg zijn. Ben je zelf niet toevallig creatief? Dan is het zo in elkaar gefreubelt. (kan helaas niet zo snel een foto vinden van de koorden die ik heb gemaakt)
Ik heb het spenenkoord van mijn dochter gesloopt met het uitkoken (sommige smelten). Sindsdien heb ik er één zelf geknoopt van katoendraad en ik ben totaal niet handig. Die van mij is dan nu van katoendraad maar je kan hem vast ook wel met kraaltjes maken.
Wij hebben er één en dat is meer dan genoeg! Van de HEMA voor een paar euro. Ik vind het vooral erg handig om haar lievelingsknuffel eraan vast te binden in de auto of wandelwagen, want anders laat ze hem te vaak perongeluk vallen en dat is brullen. Ik zou het echt niet in bed gebruiken. Lijkt me eng!
Inderdaad niet in bed gebruiken en al helemaal niet als er kralen aan zitten., Vind dat zowiezo gevaarlijke dingen. Niet aanschaffen dus, zonde van je spaarse centen als je hem niet gebruikt.
Toen wij wat vaker en meer een speen gingen gebruiken, heb ik er zelf 2 gemaakt, omdat ik niet kon kiezen tussen twee kleuren...! Maar aan 1 heb je ook vast genoeg. Want het is toch de bedoeling dat je het niet kwijt raakt..! hihi! Ik heb heel simpel een speenclip gekocht: Speenclips en materiaal - poppedijne-wolvilt.nl En dan met 2 kleuren lint of touw/veter een vlecht gemaakt. Lusje aan het einde en het andere einde aan de clip gemaakt. Simpel!
Ik heb er meerdere maar die trekt hij gewoon los!!! Nu een gevingerhaakt wolletje in het knoopsgat van zijn jasje gemaakt en daar knoop ik zijn speentje aan vast voor onderweg. Verder heb ik het nooit nodig gehad!
Jelle heeft een speenkoord gehad, (ook zo een met houten kralen) maar echt heel nuttig was het niet. In het begin zijn ze nog te klein voor zo'n ding (want te zwaar en dan valt de speen er steeds uit) en als ze groter worden en met de speen gaan gooien zijn ze ook sterk genoeg om hem met koord en al los te trekken... Vooral in de auto was dat een favoriete bezigheid en kon ik me dus steeds in allerlei bochten wringen om speen + koord weer tevoorschijn te halen... Edit: Ik heb dus ook op een gegeven moment zelf een touwtje gemaakt waar aan de ene kant de speen zat en met de andere kant door het knoopsgat van zijn jas. Voor in de auto perfect en thuis had hij toen overdag geen speen meer, alleen nog in bed.