spuitluiers...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mommyJM, Jun 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

mijn dochter heeft nou al bijna 2 weken flinke spuit luiers, dun tot echt water dun.
    Ze is verder gewoon vrolijk eet goed, drinkt goed..geen verhoging enz.

hoelang mogen ze zulke dunne diarree hebben? en wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
    ik denk zelf tandjes omdat ze er veder niet ziek van is ofzo

herkent iemand dit ?

2. knap

knap Niet meer actief

Je zegt het zelf al. Tandjes denk ik. Kunnen ze aardig last van hebben. Ruikt het ook zuurder dan normaal?

3. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ja idd super zuur, als ik het ruik weet ik gelijk al dat het dunne ontlasting is zeg maar ...

ik hoop dat er dan gauw tandjes komen , der hele billetjes worden er schraal van en ik heb al aardig wat rompers weg moeten gooien.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Klinkt als tandjes idd. En rompers zou ik gewoon wassen, dat was je er echt wel uit hoor. Desnoods in de zon laten drogen, dan verdwijnen die vlekken wel.

5. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Sommigen rompers waren niet schoon te krijgen tenminste dan zaten er nog allerlei donkere vlekken , ik heb gisteren weer een heleboel rompers gekocht dus kennen we weer even toe

Maar dus toch tandjes...ben benieuwd wanneeer ze zich later zien dan

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Duurde hier soms echt wéken, eerst telkens spuitluiers, dan ineens een dag of twee geen klachten, vervolgens rode wangen en een piep klein puntje! Daarna duurde het weer een tijdje voor de tandjes écht door waren. Nu verwacht ik de eerste kiesjes... Sinds ze 8 maanden is, is ze eigenlijk continu wel bezig met tandjes krijgen (en nu zijn we 9 maanden verder en heeft ze er 8).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Enige waaraan ik merk dat er tanden/kiezen in aantocht zijn zijn de luiers en kapotte billetjes, de eerste tand was er met 5 maanden en gebit is inmiddels bijna compleet en hij is er verder nooit ziek van geweest...ging soms voelen of er wat nieuws was bijgekomen :D

Hoop dat je meisje er ook niet teveel last van krijgt, ik had wel chamodent in huis...voor het geval dat.

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik heb dentidox heet het geloof ik .

vandaag 9 poepluiers, waarvan 3 waterdun en de andere gewoon dun tot normaal..de blaren stonden op der billetjes, ze moest er ook erg om huilen vanavond en wilde niet slapen, heb een flinke klodder Sudocreme erop gesmeerd en daarna ging ze gelijk slapen

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier ook een dikke twee weken spuitluiers gehad alles zat vol tot de maxi cosi aan toe pfff toen ff niks, daarna twee avonden ietsjes verhoging nu kapotte billetjes......dacht straks streepjes te zien in haar mondje. Morgen naar cb daar eens vragen. Wanneer ze echt doorbreken geen idee kan nog wel ff duren denk ik....

10. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Ja precies ik zie twee glazige streepjes zitten..
    Arm meissie vanochtend om 8u alweer de eerste ...weer creme erop want blijft maar stuk gaan.
    Moet vandaag ook naar t cb zal gelijk eens vragen

11. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ben bij het cb geweest, en zij denkt ook echt dat het tandjes zijn.
    ik ben benieuwd..

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ik denk ook tandjes.. is hier wle zo als hij zulke spuitluiers heeft. ik voer hem dan bananen. vind het zo zielig als hij er steeds kapotte billen van heeft.

13. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik geef inderdaad ook banaan..maar helpt nog niet echt.
    heb er vanavond maizana op gedaan hoop dat dat werkt voor de kapotte billetjes.

vandaag 5 spuitluiers :(

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Sudocreme bijt op open plekjes.
    Ik deed het schoonmaken met natte washandjes ipv luierdoekjes, daarna droog fohnen en maizena erop of Weleda billencreme.
    Ook gestart met de chamodent door de fles en dat helt ook goed.

15. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik ga dat chamodent is even opzoeken .. dat heb ik nog niet in huis.
    vanavond heb ik er voor het eerst Maizena op gedaan...hopelijk werkt dit beter als sudocreme

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

In sudocreme zit alcohol, dus dat is echt niet fijn. De billencreme van Kruidvat is zonder alcohol en bijt dus niet/veel minder.
    Verder kun je ter bescherming vaseline op de billetjes smeren. Dan kan de poep door de vettigheid de huid uberhaupt niet in.

17. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

pff balen ..ze sliep vandaag eindelijk weer een keer optijd,, kijk ik net bij der in bedje..heeft ze weer een spuitluier komt door der slaapzak heen:( ..dat word eenbadje ben ik bang

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Arm meisje, hopelijk zijn haar tandjes snel door!

19. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik hoop het ook, heb er weer wat maizena op gedaan..hoe vaak kun/mag je dat gebruiken gewoon onbeperkt ?

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik deed het 2 keer per dag en tussendoor de Weleda zalf.
    Gebruikte daarvoor ook sudocreme en ze had alles stuk.
    In de Weledazalf zit zinkolie waardoor de zure poep niet bij haar huidje kwam en dit goede bescherming gaf. Huid had nu de kans om te helen.
    Icm met washandjes poetsen en dus geen doekjes met parfum wat bijt was het binnen 2 dagen bijna helemaal over.
    Het is dat ik geen billenfoto's plaats maar anders was je echt geschrokken zo rood, dik en kapot.

Als je dicht bij de Duitse grens woont kun je het beter daar halen; scheelt de helft qua prijs!

Share This Page