De TULA drager

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ShampooL, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Onze zoon wordt graag in slaap gewiegd en slaapt het beste als het wiegen doorgaat. Zodra je hem in zijn bedje legt dan wordt hij vaak wakker of slaapt dan heel licht waardoor ik eigenlijk geen geluid kan maken want hij wordt dan wakker.

    Ik draag hem met alle liefde maar toch kan ik moeilijk de hele dag met hem in mijn armen rondlopen. Ik dacht dus dat een draagdoek/draagzak wel iets zou kunnen zijn.

    Eisen zijn:
    - te dragen door zowel mijzelf als mijn vriend. Schattige patroontjes of vrouwelijke design is dus een no go.
    - geschikt voor een newborn (+4 kilo)
    - ik heb een redelijk zwakke rug, partner ook, dus ergonomisch is erg belangrijk.
    - makkelijk aan en af te doen. Liefst niet ingewikkeld met lange doeken/knopen/ringen en weet ik het.
    - het liefst wil ik rechtop dragen.

    Mijn oog viel op de TULA. Ik lees er goede dingen over en het design vind ik ook mooi. Maar ze zijn erg duur (135 euro of zo) dus ik zou graag ervaringen willen lezen.

    Wie o wie heeft er ervaring met de TULA drager? :)
     
  2. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Zelf geen ervaring met de tula, maar uit mijn omgeving goede verhalen gehoord. Wij hebben de boba 4g en zijn daar heel blij mee. Voldoet eigenlijk precies ook aan al je eisen.

    Je zou een keer een draagconsult kunnen doen. Dan kun je meerdere doeken/dragers proberen en weet je of het iets voor je is.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    De tula is een mooie drager, hij zit echter niet voor iedereen even fijn.
    De tula standaard past vanaf broekmaat 74, daarvoor moet je een insert gebruiken wat niet alleen ontzettend warm is, maar ook niet veel goeds doet voor de ergonomie.
    Tegenwoordig is er ook de tula free to grow. Die is wel vanaf maat 56.
    Maar er zijn ook een heleboel andere goede opties.
    Kokadi Flip, Isara, marsupi (hele makkelijke voor newborn). En nog veel meer.
    Ik zou je aanraden om ergens te gaan passen, zeker aangezien je rugklachten hebt. Dit kan in bijvoorbeeld enkele winkels (dragen enzo in Weert of musjes in Groningen, er zijn er ng meer maar die weet ik even niet uit m'n hoofd) of een draagconsult doen, daar kunnen ze goed advies geven en meestal kan je daar ook huren/lenen om het te proberen.
     
    nijna en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik ben erg blij met mijn tula, maar inderdaad niet geschikt voor die hele kleintjes. In het begin heb ik een hop tye gebruikt (die moet je wel knopen).
     
  5. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Hier ook erg blij met de Tula FTG! Past ons kleintje van 5 weken prima in en genieten er allemaal van.
     
  6. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier erg tevreden over de ergobaby adapt. Ook vanaf Newborn te gebruiken.

    Geen ervaring met tula
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Volgens mij word dat lastig voor @shampoo aangezien ze niet in Nederland woont als ik het goed heb ;)

    Ik hoor veel goeie verhalen over de tula. Zelf heb ik em niet maar heb ik momenteel een manduca van een vriendin te leen. Deze zit echt heerlijk :)
     
  8. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik zou kijken of je een draagconsulent in de buurt kunt vinden. Dragen is heel persoonlijk...ik vond de Tula bijvoorbeeld heel ongemakkelijk zitten onder mijn armen, maar ben ontzettend blij met de Bondolino. Deze is ook makkelijk als je hem beiden wilt gebruiken. En vanaf de geboorte. Echter zijn er nog veel meer merken verkrijgbaar en is het even zoeken naar wat jullie het beste zit.

    Succes!
     
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een Tula. Voor mijn grotere kindje zit het perfect. Als baby droeg ik hem ook met de manduca, dat vond hij altijd erg fijn. Ik ben daarna pas draagverslaafd geraakt en heb nu meerdere dragers (Tula, Manduca, Kokadi Flip en nog een stuk of 4 doeken). De Tula en de doeken worden het meest gebruikt. Dat knopen heb je echt zo door maar een Tula omdoen gaat nog makkelijker inderdaad. Succes met je keuze! Volgens mij heel persoonlijk. Misschien is er iemand die draagt in je omgeving waar je een drager kunt proberen?
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Hier een Tula FTG.
    Ben er heeeeel blij mee.
     
  11. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Heel erg bedankt voor alle ervaringen!

    Helaas geen mensen in de buurt die draagdoeken hebben, ook heb ik geen idee waar ik hier (in Frankrijk) een draagconsulent kan vinden.

    Ergo ben ik ook tegengekomen inderdaad. Volgens mij is dat zo'n zelfde soort drager als de Tula?
    De Marsupi ziet er ook interessant uit. Ook veel goede recensies en een fijne prijs :)

    Ik denk dat ik van het weekend een babywinkel opzoek om daar eens te gaan passen. Ik ben alleen bang dat de verkoopsters mij een drager aansmeren die uiteindelijk niet ergonomisch blijkt te zijn voor zowel mij als de kleine.

    Zijn er (populaire) merken die ik moet ontwijken? Ik las iets over BabyBjorn?
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Idd Baby Bjorn, Stokke (al wordt die wel wat beter), Chicco. Waar je vooral op kunt letten is dat het rugpand niet gevuld moet/mag zijn, maar van soepel materiaal en dat de beentjes van knie tot knie ondersteund worden.

    Ik heb in het begin met een rekbare doek gedragen, daarna met een gehuurde Kokadi Flip (super ding!) en heb nu een Manduca, ook een heerlijke drager!
     
  13. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Geen ervaring met tula, wij hebben een ergobaby original en ben er best tevreden mee. Wel moet je een newborn insert kopen. De designs zijn leuk maar somber en unisex en verder zat deze voor mij het lekkerst.
    Ik ben gewoon naar een babywinkel gegaan bij mij in de buurt (autour de bb) en daar alle ergonomische dragers gepast die ze hadden (drie modellen van ergobaby en een manduca). De original zat het best dus ben daarvoor gegaan. Betalen voor zo'n consult vind ik persoonlijk onzin maar dat zou je evt. ook kunnen doen. Zoek dan op 'atelier de portage' bij jou in de buurt. In ons ziekenhuis (maternité) hebben ze ze ook dus daar zou je ook kunnen vragen.
     
  14. LSQ

    LSQ Niet meer actief

     
  15. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Hier enorm fan van de tula toddler dus voor de baby de tula free to grow gekocht. Geschikt vanaf maatje 56 zonder insert. Hoor er veel goede dingen over:)
     
  16. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Hier een Tula. Gebruik 'm nu sinds mijn dochtertje ongeveer 7 maanden was. En alhoewel ik het een prettige, stevige drager vind, zou ik 'm niet aanraden voor de eerste maanden. De eerste maanden heb ik een Marsupi gebruikt en die was heel, heel erg fijn. In tegenstelling tot de Tula geen groot ding en makkelijker te bevestigen dan de Tula (klittenbandsysteem). Ook geen insert o.i.d. bij de Marsupi nodig voor pasgeborenen. Enige nadeel van de Marsupi is dat ie niet heel lang te gebruiken is, dus rond 7 maanden moest ik een andere aanschaffen en dus overgegaan op de Tula. Hij begon gewoon op een gegeven moment te snijden in mijn schouders.

    De Tula is steviger dan de Marsupi en dus fijner voor grotere/zwaardere baby's. Verder is de Tula ook redelijk makkelijk te bevestigen, alleen vind ik het vervelend dat we bandjes versteld moeten worden als mijn vriend het wel gebruiken. Verder heb ik ook niks met kleurrijke (bloemen)motiefjes o.i.d., dus ik heb gewoon een zwarte Tula die overal bij past. Het fijnste aan de Tula vind ik gewoon dat je vrijwel niks voelt van het dragen omdat ie zo stevig is en het gewicht heel fijn verdeelt.
     
  17. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik weet niet of je binnenkort een keer met de kleine naar NL gaat maar dan zou je het daar kunnen proberen. Zo heb ik het destijds ook gedaan en heb uiteindelijk een doek aangeschaft die ik veel heb gebruikt.
     
  18. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik heb toendertijd ook ee Marsupi gekocht, maar daar zat wel een insert bij hoor! Ik vond hem op foto's ideaal lijken, maar vond hem niet lekker zitten en onhandig vast maken op de rug, boven in.
    Ik zou toch kijken voor een draagdoek, beetje oefenen met knopen, dan is het vokgens mij heel eenvoudig ;)
     
  19. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Huh, dat kan niet. Marsupi staat erom bekend direct vanaf geboorte geschikt te zijn, zonder insert oid. Ik weet niet hoelang geleden het is dat jij hem hebt gebruikt, maar wellicht dat het toentertijd anders was? Maar hedendaags is iig geen insert nodig bij de Marsupi.

    En de Marsupi maak je ook niet op de rug vast overigens. Maar aan de voorkant, op je kindje. Daar maak je het klittenband vast.
     
  20. nijna

    nijna Fanatiek lid

    25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik heb een Tula en ben er erg enthousiast over. Heb de jongste gedragen vanaf vier maanden (daarvoor gebruikte ik een niet rekbare doek). En nu is ze ruim twee en gebruik ik de Tula nog. Fijne is dat je er ook mee kan Rugdragen.
    De ergo vind ik zelf niet te vergelijken met de Tula. Ik heb deze gepast en vond het helemaal niets. Jij misschien wel want het heel persoonlijk wat je handig vindt en lekker vindt zitten.
    De Marsupi ken ik verder niet.
    Wij waren trouwens ook van plan om de drager allebei te gebruiken. En dan loopt mijn man gewoon met de kleurige Tula rond, haha. Ik zou ook een neutrale bestellen, maar vond hem zo mooi.:roflmao::roflmao:
     

Deel Deze Pagina