kleuren-Difrax flessen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Miffy77, Jan 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Voor onze nieuwe baby willen we straks weer de S-flessen van Difrax aanschaffen. Voor Julie hadden we die ook en ze bevielen erg goed.
    Voor Juul hadden we van die mooie kleurtjes als lila, zachtgroen en lichtroze.... Nu keek ik in de winkel en zag alleen nog maar hele felle kleuren! Waar zijn de zachte kleurtjes gebleven :(?
    Weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb twee lila flessen.. De nieuwe flessen zijn inderdaad feller van kleur..

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik heb en ken ook alleen de flessen met de felle kleurtjes. Ik denk dat ze die met de zachte kleuren niet meer hebben. Anders misschien even op de site van Difrax kijken, Home - Difrax

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik geloof dat Babydump een zachtblauwe en een zachtrose heeft.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Voor zover ik heb gelezen worden de bpa houdende flessen verboden in de loop van het jaar.

De gekleurde flessen dus, ik weet niet of ze die ook bpa-vrij gaan maken maar wellicht als ze dat doen dat er dan weer lichtere kleurtjes komen.

Was mij trouwens nog niet eens opgevallen dat ze geen lichtere kleurtjes meer hebben, aangezien ik zelf meer van de felle kleurtjes ben.

6. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik heb laatst bij de etos nog wel licht geel en licht groen/blauwe gezien..
    Ik was op zoek naar de tuit, stonden ze naast.. Dacht nog zal ik straks nieuwe kopen of die van mijn zoontje gebruiken?!

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Echt? Die BPA vrije flessen zijn 3x zo duur!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd, daarom ben ik overgegaan op andere flessen in 1e instantie..

BPA is in veel landen al verboden en dat schijnt het hier ook te worden in de loop van 2011.
    Het is een stof die kankerverwekkend is, dus op zich wel logisch..

Maar als je ziet dat veeeeel goedkope flessen gewoon BPA vrij zijn vind ik difrax behoorlijke oplichters dat ze de BPA vrije flessen zo schandalig duur gemaakt hebben.

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik wist dat nog niet eens, van het verbod van BPA-houdende flessen per 1 juni. Ik vind het nogal hysterisch, BPA is alleen in grote hoeveelheden schadelijk en dat komt echt niet vrij bij het verwarmen van een flesje, ook niet als je dat 1000 keer doet. Maargoed, de Europese Unie heeft besloten blijkbaar ;)

Ik zag op de site van Difrax idd al de nieuwe S-fles "Ultra", die dus idd 13,99 kost voor een flesje van 170 ml. Ze staan er nu alleen nog in het wit op, misschien dat er dus nog kleurtjes bij komen. Misschien ga ik toch de oude nog maar hamsteren 8)

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Miffy, lees dat Julie een zusje krijgt! Wat ontzettend leuk! Proficiat :) (sorry offtopic)

11. Susan van Haren

Feb 4, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal!
    Ik werk bij Difrax en zag jullie gesprek over de S-flessen. Ik wil jullie even de volgende link doorsturen met een bericht over bpa: Difrax nieuwtjes - Difrax

Het klopt inderdaad dat de S-fles UltraS een stuk duurder is dan de gewone S-fles. Dit omdat het van een veel duurder materiaal gemaakt is. (de fles is ook een stuk harder).

Omdat we het niet reeel vinden om meer te vragen voor een S-fles zonder BPA hebben wij het afgelopen jaar gezocht naar een alternatief materiaal. Dit is inmiddels verkrijgbaar in de winkels. Deze flessen zijn te herkennen aan het blauwe BPA-free logo op de achterkant van de verpakking.

Via www.difraxshop.com zijn deze flessen (170 ml) vanaf volgende week verkrijgbaar.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

groetjes Susan van Haren, Difrax

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok dus er zijn gewone gekleurde s-flessen zonder BPA te verkrijgen nu?

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Blijven de streepjes en cijfers op die nieuwe flessen wel leesbaar? Ons zoontje is nu 9 maanden en heb ben al aan fles 9 en 10 bezig, omdat na een paar weken niet meer af te lezen is hoeveel erin zit.....

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat probleem heb ik ook vaker gehoord. Alleen hier kan ik alles nog heel goed lezen op de flessen van mijn dochtertje.

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Hoi Susan,

Fijn, iemand van Difrax :)! Het is me echter toch nog steeds onduidelijk nu. Je zegt dat de Ultra (BPA-vrij) idd een duurder is. Maar de flessen met het "BPA-free" logo zijn toch juist de Ultra? De gekleurde flessen die nog te koop zijn (voor het "normale" bedrag) bevatten toch nog BPA?

En nog een vraag, komen de zachte kleurtjes nog terug? Ik vind die felle kleuren niet mooi namelijk ;)

Bij mij ook het probleem dat de maataanduiding na verloop van tijd niet meer leesbaar is trouwens.

16. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 DJ Momo, Feb 4, 2011
    Last edited: Feb 4, 2011
    difrax heeft zo'n slechte service :'( en het is bedroevende kwaliteit. Bij mij was een fles gewoon gebroken. Klacht gestuurd. NOOIT reactie terug gekregen.

maar goed.

de gewone, gekleurde (non-ultra) sflessen zijn tegenwoordig dus ook bpa vrij. let op blauw logo op verpakking. sommige winkeliers hebben nog oude voorraad!

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier inderdaad overal alleen nog oude voorraad te vinden,
    heb nu al de ultra s-fles

maar wil zo'n brede fles kopen nu
    maar die wil ik wel BPA-vrij hebben

18. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    één fles maar??? Bij is inmiddels de derde ook gebroken dus ik heb een mail gestuurd.. ik wacht tot volgende week en heb ik niks gehoord dan ga ik overstappen op een ander merk, vind het niet leuk meer..

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wat doen jullie met die flessen???

hier alleen last van dat de streepjes nu een beetje gaan vervagen

20. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Kijk, da's duidelijk, thnx!

Gebroken fles hier nog nooit gehad, en ze zijn toch erg veel gebruikt...

Share This Page