Nog even en je dochter kan haar speentje zelf pakken! Ze zijn zo heerlijk zoet met een speentje, en het heeft toch ook z'n voordelen, dat ze later niet duimt! Duimen is soms heel moeilijk af te leren, ik heb een nicht (zwanger van haar derde) die ook nog duimt. Dan kunnen ze beter tot hun derde een speentje hebben en daarna afwennen. Maar ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je er elke nacht uit moet.
Mijn kleine meid heeft ook een grote zuigbehoefte en ik zou zeggen blijf zeker die speen geven! Frederique krijgt van ons ook een speen, maar sinds kort pakt ze ook steeds haar duim. Hier ben ik dus echt niet blij mee, want dat is haast niet af te leren. Hier trek ik dus steeds die duim er uit om die speen er weer in te doen. grote kans dat wanneer je de speen niet meer geeft de kleine echt gaat duimen. Succes.
Hier ook precies het zelfde jammer genoeg. Ons mannetje heeft ook enorme zuig behoefte en nog steeds. Als hij geen speen heeft huild hij enorm en raakt stik overstuur. Nou dan maar een paar keer mn bed uit. Ook mijn man hoort het vrijwel nooit als hij huild en dan moet ik er dus uit. De volgende dag er weer uit om te werken. Maar ja het is het risico van een kind en ik neem het maar voor lief. Lekker op tijd naar bed. Wat ik wel doe is overdag zo min mogelijk de speen aanbieden, echt alleen als hij er ECHT behoefte aan heeft, zo is het ook geen gewoonte om constant de speen in zijn mondje te hebben. Verder kan ik alleen maar zeggen, succes
ik had net de grotere maat speen gekocht (vanaf 6 maanden) toen hij er niet meer op wilde zuigen. Bijten op die rand, dat heeft ie nog wel even gedaan, en weggooien, dat was de nieuwe hobby. Maar hij heeft het dus zelf aangegeven dat de speen-tijd voorbij was!
Wat vervelend lijkt me dat! De opmerkingen van 'Het hoort erbij' etc heb ik al voorbij zien komen dus daar zal ik je verder niet mee vervelen. Mijn vriendin had ditzelfde probleem met haar zoontje van toen een half jaar. Ze trok het gewoon niet meer: 02:00 speen erin, 03:30 speen erin, 04:00 speen erin en uiteindelijk kwam ze op 5 keer per nacht. Voordat je als mama weer slaapt ben je ook wel weer even verder dus kwam ze per nacht op netto 3 uur slaap. Ach dat houdt toch geen mens vol! Gebroken nachten horen erbij, maar dit roepen meestal ook de mensen die er hooguit één of twee keer uit hoeven 's nachts en niet om de anderhalf uur. Consultatiebureau zei toen tegen haar dat het heel belangrijk is dat kinderen leren zelf weer in slaap te komen, omdat het probleem anders soms alleen maar hartnekkiger wordt en een kind in de kleutertijd nog niet weet hoe het zelf weer in slaap moet vallen (wat voor een kind overigens ook wel frustrerend is). Zij kreeg het advies om wel naar de kleine toe te gaan maar geen speen meer te gebruiken. Zo heeft ze de speen in de nacht afgeleerd en nu wordt de kleine al een stuk minder vaak wakker snachts. Overdag krijgt hij af en toe nog wel een speentje bij z'n slaapje. Mijn zoontje heb ik vanaf het begin alleen maar een speentje voor overdag gegeven, en absoluut wanneer hij hem echt nodig heeft, en 's avonds gaat hij ook met een grote glimlach slapen.
Isabella heeft 3 spenen in bed liggen. Op een gegeven moment kunnen ze die inderdaad zelf pakken. Dus als er 1 of als er 2 uit bed vallen heeft ze nog altijd eentje binnen handbereik,
Onze zoon heeft/had ook exact hetzelfde! We zaten er helemaal doorheen en waren radeloos. Ook al een paar keer geprobeerd te laten huilen, maar dat hield hij rustig 3 kwartier vol (langer hielden wij het niet vol..). Toen zijn we het anders gaan doen. Wel laten huilen, maar dan de 1e nacht slechts 3-5 min. Dan kort aai over de bol, speentje terug en weer weg. Weer huilen? Weer opnieuw zo doen. Nacht 2 iets langer laten huilen: 5-7 min. En toen merkten wij al verbetering. Het huilen werd minder heftig en hij viel zelfs een keer bijna zelf zonder speen in slaap! Dat was voor ons echt uniek! Vanochtend viel hij daadwerkelijk zonder speen na slechts 3 minuten jammeren in slaap. Verder zijn we nog niet, dus ik kan nog niet zeggen dat het tot volledige doorslaapnachten leidt, maar er is al zo duidelijk verschil merkbaar! En door eerst na een paar minuutjes terug te gaan, krijgt hij gewoon vertrouwen dat je er wel bent. Door steeds langer te laten jammeren, ziet hij steeds minder nut om hard te gaan huilen. Wij komen toch niet...maar we zijn er wel! Ik kan dit echt iedereen aanraden. Het is toch een gewenning afwennen. Hij moest simpelweg leren zelf in slaap te vallen. Veel succes, het is even lastig, maar daarna is er echt verbetering!
Hoihoi, Onze dochter wordt soms ook een paar keer per nacht wakker omdat ze haar speentje kwijt is. Wij hebben er ook een doekje aan gedaan en dat werkte al beter. Ze is nu 5,5 maand en pakt hem soms ook zelf al en duwt hem in haar mond. Al is het meestal wel verkeerd om, maar na even proberen zit ie vaak wel weer goed in haar mond. Afleren wordt inderdaad volgens mij erg moeilijk...wij wachten er nog maar even mee! Succes ermee!
Isa krijgt alleen een speen als ze gaat slapen. Ze is nu 7 maanden. Overdag verder niet hoor. Ik vind dat dat tot een jaar of zo wel kan.... Vind het persoonlijk wel vreemd als kinderen van 3 of 4 nog met spenen in lopen. Maar nu ze nog zo klein is...
Nog even terugkomend op mijn vorige bericht. We zijn weer een nacht verder en hij is deze keer slechts 1 x wakker geworden! Wekenlang zijn we er 10 tot 15 x uitgegaan, dus geloof ons: het werkt! Nu moeten we zelf weer leren door te slapen...
je kunt het idd afleren als je wilt.. mijn kids hebben gen van 3en een speen gehad.. wilden ze simpelweg niet maar weet wel dat een baby 1 week nodig heeft om aan iets nieuws te wennen en het dus als normaal te beschouwen...nieuw ritme of dus geen speen meer.. dat betekend dus voor jou waarshcijnlijk een week afzien en veel gemijmer/gehuil aanhoren.. ik zou t niet kunnen en zou de speen gewoon vastlijmen, maar als je het toch probeert.. VEEL SUCCES!
Ons dochtertje was rond een maand of drie de speen zat, ze spuugde hem gewoon gelijk weer uit. Ze ging in die periode ook steeds meer duimen en een week of twee later had ze haar duimpje helemaal gevonden en wou ze geen speen meer. En haar duimpje kan ze altijd vinden, dus sindsdien hoeven wij er niet meer uit om het speentje er in te stoppen en sliep ze door tot een uur of 6 a 7. Maar als je kindje er echt behoefte aan heeft, zou ik het gewoon nog een paar maandjes geven.
Mijn man gaat er snachts uit als de kleine zijn speentje nodig heeft. Het is een schatje en die kleine ook wanneer hij slaapt.
Dan heeft die van mij niet echt geboft. Ik blijf hem gewoon aanstoten van jij bent aan de beurt totdat hij zijn bed wel uitgaat.. En als hij echt niet gaat dan maak ik gewoon zo'n ophef dat hij toch wel wakker wordt (als het zijn beurt is tenminste, als het mijn beurt is dan doe ik gewoon zachtjes) Maar hier ook regelmatig 's nachts zijn fopje kwijt.. Och zolang hij dan meteen weer gaat slapen herinner ik het me 's ochtend soms niet eens meer..
Oke meiden, nou, hier ben ik weer. Het is nu 3 dagen geleden dat ik dit bericht heb geplaatst, en ik dacht: misschien wel even leuk te melden wat we (mijn man en ik) hebben gedaan. Ik ben ZOOOOOO blij! We hebben haar de speen gewoon NIET meer gegeven. Cold turkey, zeg maar. Ze heeft 1 keer 30 minuten gehuild, dat was de eerste keer bij het inslapen zonder de speen. Dat was niet makkelijk, maar we hebben doorgezet. Opeens was het stil en sliep ze. De hele nacht door! Met speentje werd ze soms ieder uur wakker, maar zeker 2 a 3 keer per nacht. Je bent dan echt een zombie. Nou, verder heeft ze nog 2 a 3 keer gehuild bij het slapen gaan, maximaal 10 minuten. En nu? Niet meer! Ze lijkt zich dat hele speentje niet meer te herinneren. Ze heeft hem niet meer nodig lijkt het. Wat heerlijk mensen! We genieten er zooo van! Hadden we het maar eerder gedaan. Nu al 3 nachten is het compleet stil. Volgens mij is dat voor haar ook veel beter, een nacht zonder onderbreking/huilbuitje omdat het speentje erin moet. Wat bij ons uiteindelijk deed beslissen om het zo te doen: een kennis van ons heeft een kindje van bijna 2 jaar en die wordt nog STEEDS iedere nacht wakker, en mamma moet het speentje erin doen, anders is en blijft het gillen. Al TWEE jaar! Horror man. Dat was voor ons echt de druppel: snel afleren. Dus: voor meiden die ook met dit probleem zitten: het is even doorbijten de 1e paar huilbuien, maar het gaat echt over (hoor ik ook van vriendinnen die hier mee zaten). Je kindje schijnt het redelijk snel vergeten te zijn, dat speentje. Tenminste, als ze nog zo jong zijn. Oke, ik hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen! Vragen? Pb'en kan altijd!
tegen ons is gezegd dat geen speen helemaal super is... ticho heeft heel even met speen geslapen... en verder niet... hij was verslaafd aan een flesje met een siliconen ding erop.... we hebben die zo van de een op andere dag weggegooit.... huilen natuurlijk 3 dagen lang... en na die tijd ging het goed...
Ik ga vanavond ook proberen zonder speen!Ik moet er ook elke nacht 4-5 keer uit.Niet dat dat een ramp is maar als het zonder kan, liever wel natuurlijk! horen het wel! Groetjes Linda
Ten eerste vind ik het een beetje overdreven datje dood moe wordtvaner 3 keer snachts er uit temoeten vooe onze oudste dochter moesten we er wel 6 keer per nacht uit en nu spms nog wel eens en ik vind datdit er bij hoort ik doe dit met liefde vind het er dat ik lees dat mensen met 5 maanden er al gek van worden. En ten tweede er zijn er altijd een paar die tegen een speentje zijn maar je moet nietvergeten dat de kans op wiegendood met een speentje in heel erg afneemt en het kindje leert door de neus ademen wat ook voor lateren lefftijd heel gezond is. sorry moest die even kwijt.
Mag ik even lachen?Sommige kinderen slapen met anderhalf jaar nog niet door! 4,5 maand is doodnormaal om er nog even uit te moeten, wees blij dat het alleen voor een speentje is. Ik vind het nogal cru dat je nu gewoon dr speentje afpakt voor je eigen plezier, sorry. Onze zoon is anderhalf en slaapt nog met een speentje, overdag niet meer, maar hij pakt m nu zelf ook terug.