speentje afleren baby 4 a 5 maanden: hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama e en a

13 jun 2008
    15
    0
    0
    ben het helemaal eens met je fiena ik kan me echt kwaad maken om zoeits in wat voor situatie je ook zit.

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    hai Dames.Nou het ging prima hoor slapen zonder speen!
    Ik had besloten om hem niet langer als 20 minuten te laten huilen en als hij erg hard zou huilen zou ik hem ook zijn speentje geven.Na 20 minuten werd het af en toe al stil ,maar toen begon hij weer ern gaf ik dus het speentje.Na 2 minuten eruit gehaald en is de hele nacht doorgeslapen!
    Wel wakker gemaakt voor de laatse voeding natuurlijk,maar toen sliep hij ook in zonder speen!Al met al een geslaagde actie!
    groetjes Linda

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Waarom zou het overdreven zijn? De één heeft meer slaap nodig als de ander. Je kan moeilijk voor een ander gaan bepalen of 3x per nacht eruit moeten wel of niet genoeg is om doodmoe van te worden. Elk lijf reageert daar immers anders op! Dat heeft niets met liefde of wat ook te maken. Ik moet er voor mijn dochter de ene keer ook 6x uit en de andere keer maar 1 of 2x (en soms ook helemaal niet). Maar ik vind het soms vermoeiender om er 1x uit te moeten, dan 6x! Want die ene keer is dan bijv. om half 3 's nachts, terwijl ze bij 6x om 5 uur wakker wordt en ik dan 6x achter elkaar eruit kan. Maar dan heb ik wél al de rest van de nacht kunnen slapen!
    Het hoort er misschien bij, maar daarom hoef je het nog niet leuk te vinden... en als ik dan lees hoe gemakkelijk de dochter van Jane eigenlijk de speen ontwend is, dan geeft mij dat de indruk dat ze de speen vooral nog gebruikte uit gewenning en niet zozeer vanwege zuigbehoefte!

Ik ben zelf voorlopig ook nog niet van plan om mijn dochter de speen af te leren, ik vind het wel prima zo, dan moet ik er soms maar uit 's nachts. Maar ik vind niet dat je over anderen mag oordelen over hoe moe je je voelt na zo'n nacht, of hoe je je zou mogen voelen, omdat anderen het nog zwaarder heeben (gehad)...

4. Ik vind het ook een beetje apart sorry.. Je leert die speen aan aan je baby en na 4 maanden denk je mmm ik vind het toch niet zo fijn en dan pak je dat vertrouwde weer af voor je eigen rust..
    Je laat je kindje huilen en vind dan dat ie maar even door moet zetten.. :( Ik vind dit echt de omgekeerde wereld sorry.. Je kindje huilt omdat het gewoon weer dat vertrouwde wilt in het bedje en jij vind dat ze dan moet accepteren dat het nu in 1 keer weg is.. Sorry als die aanvallend overkomt maar ik vind het zelf niet echt logisch. Je kindje is nog zooo klein...Maar goedd.

5. Ik ben het helemaal met je eens hoor! En Jane, ik vind het een goede actie van je om het gewoon eens uit te proberen!
    Wij zitten niet echt met het zelfde probleem, want onze dochter is ten eerste al bijna 17 maand en ten tweede hoeven wij er 's nachts niet uit! Zij deed al heel vroeg zelf de speen in. Overdag hebben we het al afgewend, maar 's nachts slaapt ze er wel mee. En daar willen we nu eigenlijk ook wel vanaf! Ze is volgens ons nu oud genoeg om er zonder te kunnen! Ik ben nooit blij met die speen geweest, ook ivm mijn beroep, maar als je baby zo'n zuigebehoefte heeft, dan wil je wel! Je blijft niet aanleggen he?
    We horen net als hier zulke verschillende meningen... Ze heeft op het moment erg last van de hoektanden... dus twijfelen of we er nu al mee zullen beginnen. Maar men zegt idd... een week huilen en ze weten het niet meer!
    Toch bedankt Jane, voor je bericht... ik kan hier wel wat mee, en meer mensen wel denk ik!

Groeten AROS

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bridgett pakt m tegenwoordig zelf...wij hadden ook zoiets van grr.....snachts...
    maar t wordt minder hoor.
    ze heeft m overdag niet veel meer in...alleen snachts haast nog....

7. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Jane, hoe gaat het nu, wordt je kindje nu ook nog wel eens wakker 's nachts of slaapt zij in een ruk door?

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ons zoontje was 4 maanden toen wij, resoluut, zijn speen hebben afgepakt. Heb probleem: hij trok 'm elke keer zelf uit z'n mond, maar begon vervolgens wel meteen te brullen, zowel overdag als 's nachts. Toen we z'n speen waren vergeten bij mijn ouders, hebben we geen andere gekocht, maar hebben we doorgezet. En na een paar onrustige dagen was hij er helemaal aan gewend zonder speen. En ik moet zeggen dat hij nu een stuk rustiger is geworden. Ben blij dat we hebben doorgezet.

Deel Deze Pagina