Dunne ontlasting door nutriton

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sarah84, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hey ladies,

Ik heb een vraag...
    Finn heeft door de nutriton erg dunne ontlasting...zo erg dat hij bijna de helft van de keren helemaal onder zit...

Hij heeft nu luier maat 3...hij is 7775 gram...

De KA zei dat het niet erg is als het wat dunner is zolang hij er geen last van heeft...
    verdikken met iets anders gaat helaas niet...Finn mag namelijk nog niets anders ivm zijn koemelkallergie...

Zijn er moeders die dit herkennen...

Of zou ik gewoon luier maat 4 moeten gaan gebruiken?

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Jason krijgt ook nutriton en heeft daardoor ook dunnere ontlasting gekregen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.277
    36.129
    113
    Mijn zoontje had dit ook, wij moesten er daarom mee stoppen van de ka, maar hij had er ook wel last van.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja dat is het dus...zolang hij er geen last van heeft kunnen we volgens haar verder gaan...
    Hij heeft ook geen krampjes extra...ja wel een beetje...maar hij zit nog niet zolang op deze voeding...nu net 2 weken...en het is al minder...

Hij poept ook gewoon ongeveer 1 per dag....en dan is het even inspannen en dan is het gebeurt...hahaha!

Iemand anders nog een tip of iets?

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn zoontje heeft er ook last van.
    Ik moet ook goed opletten dat de randjes van de luier goed naar buiten staan anders kan ik ook de rest verschonen.
    Maar zolang hij er geen last van heeft is het niet erg zeggen ze.
    Mijn zoontje gebruikt ook nutrilon standaard.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje had het ook heel erg. Ik heb zelf een tijd zitten proberen met een schepje minder, half schepje minder, 2 schepjes minder, kijken hoe het dan ging wat betreft spugen (en verzadiging want daar gebruikte ik het ook voor). Een schepje meer of minder kan al uitmaken! een grotere luier hoeft niet altijd een succes te zijn. Mijn zoontje is nu 8 kilo gram voorbij en heeft sinds kort maat 4, maar deze zitten bij hem althans nog vrij losjes rondom de liesjes/ beentjes dus wel meer kans op lekkage lijkt mij!!

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb met martijn nergens last van en die krijgt ook nutriton.
    ik denk dat je over moet stappen naar een grotere maat luier om te voorkomen dat het eruit loopt. dat hielp bij martijn goed als de poep eruit kwam gelopen.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ken het probleem. wij hebben haar in het begin een grotere luier gedaan en ze moet nu weer een grotere. anders heeft ze ook weleens ongelukjes dat haar rug eronder zit bijvoorbeeld

10. Hummel

Hummel Niet meer actief

Indy had door de nutriton juist dikkere ontlasting. Toch ben ik het blijven gebruiken en na verloop van tijd toen de darmen eraan gewend raakten, werd haar ontlasting ook wat zachter.

Zolang hij er geen last van heeft, kun je het gewoon blijven gebruiken.
    Je kunt ook proberen om over te stappen naar maat 4 luiers. Indy had die ook al met dat gewicht. Overigens wil een te grote luier ook nog wel eens lekken.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes Hummel.

Deel Deze Pagina