Speentje afleren met Unconditional Parenting methode

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Emmarijn, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier hetzelfde als bij Suusjeuh maar hier gooit ze m in bed. Vanmorgen gaf ze m aan mij en vroeg ze of ik m in bed wilde gooien.
    Heel soms heeft ze m beneden nog in en ze kan nu ook zelf naar boven en beneden. Dan vraag ik als we gaan eten of ik m mag of ze brengt m zelf naar de keuken en zorg ik dat ie uit het zicht blijft.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Wat schattig.

3. Purk

Purk Niet meer actief

Haha ja en vrijwillig dus extra mooi!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Bedankt voor alle reacties!

Ze laat haar speentje(s) 's ochtends ook in bed, zwaait ernaar en dan is het meestal goed. Maar de laatste tijd vraagt ze na een half uur weer om haar speen. Zeggen dat ie op bed ligt werkt niet... Neemt ze geen genoegen mee...

Als ze naar de opvang gaat, doet ze de hele dag zonder, geen probleem! Tot ik haar kom halen, dan is ze plots helemaal moe en het eerste wat ze zegt is: "Mama! Speentje" en gaat huilen en wordt overstuur als ik hem niet aan haar geef...

Onze dreumes heeft idd geen favo knuffel, haar speentjes zijn alles voor haar, dus heb vorige week een Lodger Flabby gekocht en daar 2 speentjes aan vastgemaakt (ze heeft soms wel 3 speentjes... 1 in haar mond en 2 om vast te houden ;). Het lijkt steeds erger te worden met die speentjes dus. Die knuffel met speentjes blijft wel in bed, maar ja, er zijn meer speentjes in huis ;)

Zo te horen heb ik nog wel even dus. Ze is nog geen 2. Ik probeer de speentjes ook altijd uit zicht te leggen en geef hem alleen als ze erom vraagt. Ik zal eens extra mijn best doen haar af te leiden als ze erom vraagt... Of nog eens goed uitleggen dat ze boven in bedje liggen te slapen bij dr knuffel. Ik hoop dat ze gehecht raakt aan dr nieuwe knuffel, zodat ik de speentjes eraf kan halen zonder dat ze het echt erg vindt.

Ik vind het maar lastig. We zijn ook net verhuisd en dr hoektanden zijn nu net door etc. Dus afgelopen weken was extra pittig voor haar.

Haar zusje ga ik echt proberen eerder van de speen te krijgen ;)

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ze is trouwens wel slim. Laatst vroeg ik haar in de ochtend toen ze moe en hangerig was of ze naar bed wilde en of ze wilde slapen. "ja" zegt ze en ze loopt naar de trap. Normaal wil ze dan idd gewoon slapen. We gaan naar boven, ik doe de deur van haar kamer open. Ze sjeest naar haar bed, pakt haar speentjes en rent weer terug naar de trap! Wilde helemaal niet slapen, wilde alleen haar speentje! Smiecht ;)

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Volgens up: samen met je dochter een oplossing zoeken en een afspraak maken.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Zou het dan beter zijn te wachten tot ze wat ouder is zodat ze het beter begrijpt?

Ik zat ook te denken aan Sinterklaas, maar ze is dan net 2, denk niet dat ze dat snapt.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

lastig hoor. Misschien afspraak alleen speen in bed.
    mijn oudste heeft nooit speen gehad en met de jongste altijd zo gedaan en gaat prima, ik wil het ook afbouwen en haal het speentje uit zijn mond als hij slaap.
    Maar ik zie ook wel op tegen het afbouwen, aangezien meneer een slechte slaper is, ik denk dat ik wacht tot 2,5 of zo als hij het snapt.
    gr brenda

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter is 3.5 en slaapt nog steeds met 5 speentjes in bed. Ze blijven daar ook, behalve als we langer dan een uur in de auto gaan, dan gaan ze mee.
    Ze doet ze sinds een half jaar niet meer in haar mond, ze moeten er gewoon zijn. Nou prima, ik had precies hetzelfde tot ik een jaar of 5 was. Dus ik leer het haar niet af, ze mag ze in bed hebben tot ze er zelf klaar mee is, het boeit me niet wat anderen daar van vinden. Ik heb haar die dingen aangeleerd omdat dat makkelijk was, nu ga ik ze niet afpakken omdat mij dat beter uitkomt..

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Emmarijn, ik denk dat 2,5 beter is om het goed te begrijpen.
    Hier nu alleen net een zusje. Wachten hier nog even een maand of 2-3.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Juist Sinterklaas is een spannende tijd, dan hebben ze die behoefte vaak sterker, om het dan af te nemen kan juist extra "gemeen" zijn.
    Toch liever zo eens tussendoor..
    Mijn zusje (echt geen up-er verder) heeft haar jochie van net een maand 2, en de andere bij 20 maand gezegd dat het de laatste nacht met speen was. En dat ze de ochtend erna de speen weg zouden gooien in de prullenbak. Beide jochies hebben het gedaan, de eerste wel nog een beetje verdrietig samen, maar had gelukkig zijn knuffel nog. Dus jongste vond het wel prima verder, gooide het ding ook op eigen initiatief weg toen hij 's ochtends beneden kwam..

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha zou mijn dochter kunnen zijn! Slaapt soms ook met 2 spenen in de hand en 1 in de mond. En als ik vraag "slapen?" en ze vervolgens blijft spelen, blijft ze liever alleen boven met speen als dat ze mee naar beneden gaat ;)

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De oudste heb ik de speen kapot geknipt iedere dag een stukje eraf ik zei dat ze hem kapot had gebeteb toen ze sliep. Middelste had ze zelf weggegooid ze waren allebij twee en half vanaf 1ste verjaardagen mochten de spenen niet meer beneden. Ik heb nog wat spenen rondzwerven in huis om te spelen maar de middelste neemt er graag een mee voor onder haar bed en als ze dan ingestopt is kruipt ze eruit om die speen te pakken dan ga ik voor ik naar bed ga even kijken ligt ze te slapen met speen zo grappig dan zet ik hem boven in haar kast.
    Jongste heeft zijn duim

14. Purk

Purk Niet meer actief

@emmarijn als ik het zo lees heb je het speen gebruik al drastisch geminderd. Ik zou kleine stapjes nemen waar jij en je kindje zich goed bij voelen. Het hoeft echt niet van de een op de andere dag. Ze heeft best een pittige tijd achter de rug en mss nog steeds en dan is zo'n speentje een houvast. Jammer dat ze geen vaste knuffel heeft, dat zou het iets makkelijker maken. Maak er een spelletje van en idd probeer met haar te overleggen wat zij een goed plan vindt.

Als het allemaal niet lukt, soit, dan lukt het toch nog niet? Jouw kind, jouw manier hoor

Share This Page