Lieve meiden! Ik heb weer even jullie hulp nodig! Ik ga binnenkort 24-uurs diensten draaien en nu vraag ik me af hoeveel melk mijn meisje nodig heeft per dag? Voorheen kon je het makkelijk uitrekenen met dat sommetje maar nu ze bijvoeding krijgt is de situatie natuurlijk anders. Ze eet erg goed en drinkt nog erg regelmatig bij mij. Zeker zo'n 6 á 7 keer per dag. Ze krijgt geen ander drinken dan bv. Ik zag op een pak KV staan dat kindjes van 8 maanden 600 ml kv krijgen. Kan ik 600ml als richtlijn gebruiken? Ze weegt nu trouwens rond de 7,5 kg. Hoe doen jullie dat?
Je mag onbeperkt Bv geven. In tegenstelling tot Kv is BV niet aan een limiet gebonden. Tel eens een aantal dagen hoeveel voedingen je geeft ( lange en korte). Kan je de ochtend of avondvoeding zelf geven? Trek die er dan vanaf. Ik denk dat 6 flesjes van 150 ml genoeg is. Je kan wat extra lege flesjes meegeven, zodat het bv-op-verzoek-principe makkelijker nageleeft kan worden als ze bij de oppas is. Er is een rekensom : x ( gewicht in kilo) x 150/ x ( aantal voedingen per 24 uur)= x ( aantal ml) Dit is een KV-sommetje , maar je kan deze bij BV ook wel aanhouden. Het is ook handig om te kijken hoe het met de bijvoeding gaat.
Volgens het CB kan ik dat sommetje nu niet meer gebruiken omdat ze bijvoeding krijgt. Dat klopt denk ik ook wel want ander zou ze 1125 ml bv per dag drinken en dat is wel erg veel naast alle andere dingen die ze eet. Het probleem zit hem ook een beetje in het feit dat ik moeite heb met kolven. Het kolven opzich gaat goed alleen kolf ik maar kleine beetjes per keer en lang niet de hoeveelheden die ze drinkt. Ik heb de Swing dus wel een goede kolf. Ik kan dus geen hele flessen melk achter laten en ben zelfs genoodzaakt om haar een flesje KV te (laten) geven wanneer ik zo'n 24 uurs dienst heb. Ik heb al een extra kolfmoment per dag maar ja, dat levert maar 50 ml melk op en daar ga ik het grote gat niet mee vullen. Ik heb wel wat reserve in de vriezer liggen maar dan nog ga ik het niet redden. Helaas kan ze ook niet de ochtend- of avondvoeding bij me drinken omdat ik echt 24 uur van huis ben. Inhalen is dus helaas geen optie.
Er bestaat een neusspray: Syntocinon, in principe wekt dit de TSR op,maar het vergroot ook je kolfopbrengst wat meer. Je kan ook domperdom gebruiken,maar dit zou ik wel overleggen met een LK. Je zit eigenlijk nog maar korte tijd van de 11 maanden af, dan is KV niet meer nodig. Misschien is karnemelk een optie? Dit is aangezuurde magere melk, voor de darmen vriendelijker. Bevat naar verhouding iets minder vitamines dan gewone melk,maar de vitamines die erin zitten worden wel beter opgenomen. Daarnaast zou je een 1 voeding kunnen vervangen door Yoghurt. Ik heb zelf ook altijd de Swing gebruikt, en die bevoel mij ook goed. Maar het is natuurlijke geen dubbelzijdige kolf, die zijn vaak wel wat effectiever. Hoeveel kolf je ong. per dag, bij elkaar? N.B. nogmaals 1125ml is niet heel veel, bv mag onbeperkt, ondanks wat ze allemaal eet