Speentje om in te slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jade86, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade86

Jade86 Bekend lid

Onze dochter is nu 6 maanden en heeft eigenlijk vanaf dat ze 1 maand oud is het speentje niet meer gewild. Als ze huilde konden we haar niet troosten met een speentje. Ze spuugde hem uit.
    Ze heeft ook nooit geduimd. Maar nu komt het...
    De laatste weken heeft ze veel moeite met in slaap komen 's avonds. Na de laatste voeding leggen we haar wakker in bed maar meestal begint ze dan te huilen en dat gaat over in krijsen na een paar minuten. Dan haal ik haar eruit want ik ben er geen voorstander van om een baby te laten krijsen. Ze is dan wel moe, maar kan de slaap gewoon niet vatten lijkt het. Als we dan nog een flesje maken gaan haar ogen al dicht op het moment dat ze de flessenspeen in haar mond krijgt. Ze drinkt dan bijna niet maar lijkt gewoon gerustgesteld door het idee dat ze op het flessenspeentje kan zuigen. Honger is het dus niet, het lijkt wel zuigbehoefte. Zou het een fase zijn vraag ik me af?
    Ik zag dat er speciale 'inslaap' speentjes van Bibi zijn...
    Wat zouden jullie doen? Heben jullie ideeën of ervaringen op dit gebied?

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Mijn zoontje is inmiddels 20 maanden en heeft overdag Geen speen maar inslapen zonder kan hij echt niet. Zodra hij in bed ligt en zijn speentje voelt wordt hij rustig. Ik laat het maar zo want hij valt vanzelf uit zijn mond na een tijdje. Wat is het verschil met een in slaap val speen en een gewone?
    Ik heb er trouwens een doekje aan vast gemaakt. Als hij snachts wakker wordt kan hij hem zo zelf vinden en weer verder slapen

3. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik weet het verschil niet tussen een inslaap speen en een gewone, misschien is er wel geen verschil?

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    De slaapspeentjes hebben geen ring eraan, maar verder zijn ze hetzelfde.

Mijn zoontje heeft ook alleen een speen bij het slapen. Met 6 maanden hebben we hem overdag afgeschaft. Nu weet hij al dat hij hem in moet leveren zodra hij uit zijn bedje komt. Hij gooit hem dan meteen uit :).

Deel Deze Pagina