Daar gaan we weer... verbouwing buren...tips...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoebeltje, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    OK meiden daar gaan we weer, en voordat ik vanalles fout ga doen net als de vorige keer, vraag ik jullie nu alvast tips!

Het andere huis naast ons staat nu te koop. Zoals jullie misschien weten woon ik in een gehorig huis, heb ik al eea meegemaakt met burenverbouwing waarin er weinig afspraken te maken vielen en waar ik teveel voor de deur ben gaan staan.

De situatie:
    Dochtertje van 2 jaar en 4 maanden (gaat aan de kant van de nieuwe buren slapen)
    Zwanger van de tweede, wordt verwacht in oktober.

Het huis naast ons staat nu te koop, en ik verwacht een verbouwing, iig veel geklus aangezien de kozijnen daar rot zijn en de badkamer niet goed is.
    Wat kan ik van de toekomstige buren vragen?
    Mijn dochtertje slaapt slecht in en is bang voor harde geluiden.
    Wanneer moet ik bij de buren aankloppen om afspraken te maken?
    Wat laat je toe en wat niet?
    Wat kan je doen als ze geen afspraken willen maken?
    Ik ben zelf gewoon te snel met reageren waardoor ik mijn eigen glazen soms ingooi. En nog zwanger ook.
    Wat is jullie ervaring, hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ten eerste zou ik afwachten of ze echt gaan verbouwen, ten tweede huis staat nog tekoop zou me er nunog niet druk overmaken,
    Neem aan als het verkocht is dat ze kennis komenmaken vraag eventueel of ze gaan verbouwen zo ja , vraag of er afspraken kunnen worden gemaakt

Bijv nietna 7 uur in de avondverbouwen,
    jij kan ook oplossingen aandragen toegevelijk zijn bijv dochter tijdelijk overdag op jullie kamer laten slapen enz,
    Oplossingen,aanpassing verwachten , maar zelf ook behulpzaam zijn qua oplossinfen is het beste succes

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Na 2200 uur 's avonds en voor 7 uur 's ochtends is lawaai toch not done?

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wie weet hoe lang het nog duurt voor het verkocht is. Als mijn dochter hier een keer s middags niet kan slapen, zij het dan zo. Overdag vind ik dat je al helemaal niks kan vragen.
    Voor s avonds, mocht het een keer zo zijn dat er s avonds geklust wordt en het herrie oplevert, zou ik daar niet zo'n probleem van maken. Of dochter op eigen kamer neerleggen en als ze een keer niet kan slapen, is ze beneden bij ons en gaat ze later naar bed. Na 22 uur is lawaai in elk geval not done.
    Mocht het elke avond zo zijn, kun je er misschien in gesprek over gaan.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet voor 700 beginnen en na 2200 geen lawaai lijkt me niet meer dan normaal, maar wat je verder mag vragen...?
    Denk dat dat helemaal aan de situatie ligt.

Wij hebben dit ook meegemaakt, alleen waren wij degene die het lawaai produceerden. De buren hadden 2 kleine kinderen. Gelukkig deden we de verbouwing grotendeels zelf, dus konden we wel dmv goed plannen de overlast beperken.
    De buren echter eisten van ons dat we tussen 13:00 en 16:00 stopten met klussen (en niet eerder dan 9:00 beginnen en na 19:00 alweer stoppen. allemaal ivm slaapjes van de kids). Dit was gewoon echt niet haalbaar. Tuurlijk probeer je breek-activiteiten ed buiten die uren te plannen, maar we hebben ze ook gezegd: jullie hebben geluk dat we het meeste zelf doen! Als we een aannemer in de hand hadden genomen... denk je dan dat die mensen tussen 13:00 en 16:00 uit hun neus zouden gaan peuteren? Bovendien betrof het de badkamer en elke vertraging betekende weer een dag niet douchen...

Wat ik hiermee wil zeggen: Wat voor afspraken je ook maakt en hoe welwillend je nieuwe buren ook zijn, je ontkomt er niet aan dat je overlast zult ondervinden.

Maar eh... wacht eerst maar eens of het huis wel verkocht wordt.

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat moet je toch echt aan je toekomstige buren gaan vragen..
    Zelf zou ik het prima vinden na 9.00 uur te beginnen en er 19.00 uur mee op te houden. En overdag zou ik ook wel 2 uurtjes andere werkzaamheden willen doen om geluidsoverlast te voorkomen/beperken. Maar wil er geen vertraging door oplopen! Dus als iets toch moet gebeuren dan moet het gebeuren..

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat je het hebt te accepteren en af zult moeten wachten tot de verbouwing klaar is. Als die er uberhaupt komt. Relax :D.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou eerst afwachten, je gaat je nu al druk maken om iets wat er nog niet is .. .Zonde van je energie ...

Daarnaast mag er volgens mij tussen 8 ? en 22.00 geklust worden dus uiteraard kan je het vragen of ze rustig kunnen doen maar je kan het ze niet verbieden, ze doen namelijk niets verkeerds. Denk dat je het inderdaad gewoon heb te accepteren

Maar goed ik zou eerst even afwachten en aankijken.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja hier helaas dezelfde reactie; tussen 7 en 22uur mag je volgens mij klussen met geluid. Heb je werkende buren, dan zullen die toch echt na 17.00uur gaan klussen want anders kan het alleen op zaterdag en duurt je verbouwing jaren.

Wij hebben verbouwd toen ons buurmeisje net geboren was, sommige dagen waren we heel de dag bezig, andere dagen eind van de middag tot 's avonds laat ( na 22.uu geen lawaai meer maar bv wel behangen of verven tot diep in de nacht ) Ik zou echt not amused geweest zijn als ze mij werktijden zouden geven van 9.00-12.30 mag je werken en van 15.30-19.00 en verder stil, dan kan je toch niet lekker doorwerken...

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Misschien staat het huis wel meer dan een jaar te koop... En ik denk niet dat je regels op kunt leggen. Hier naast zijn ze ook aan het klussen/stuk aanbouwen. Het is een jong stel die overdag werken en 's avonds en in het weekend klussen 's avonds na 22.00 maken ze niet veel leven meer.
    Maar ik zou zelf nooit gaan zeggen zou je om 20.00 willen stoppen want onze dochter moet slapen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zeg hetzelfde. Meestal vraag ik wel aan buren wat hun planning is, zodat ik me erop in kan stellen maar beperkingen opleggen, nooit!

Maar mijn ervaring is dat kinderen hun reactie spiegelen aan die van de ouders. Ik vraag me af of jouw dochter niet zo reageert omdat jij er heel gestresses mee omgaat. (en ja dat doe je, ik
    Kan me je vorige topic nog herinneren ;) )

Probeer je niet al te druk te maken, kinderen zijn erg flexibel.

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    owww ik zie het ineens heb 2 keer hetzelfde topic geplaatst...
    Lotte wil je hem bij peuter en kleuter sluiten???
    Dank en sorry

13. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ok dus jij zegt: er niet meteen op afstappen in ieder geval, en is het dan niet erg voor het ritme als je je kind pas om 22.00 naar bed brengt?

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    je hebt helemaal gelijk.

15. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    nee maar je moet toch ook wel een beetje rekening houden met kleine kindjes?
    Ik zou er iig wel rekening mee houden als ik verbouwde en kleine buurkindjes had.

16. me83

me83 Niet meer actief

je kan tegen die tijd altijd even komen kennismaken en miss vertellen ze nog wel wat over de bouwwerkzaamheden.. na 2200 uur mag er niet meer geklust worden(harde geluiden)maar vaak hebben ze ook nog een ander huis.. dus het zal vast geen nachtwerk worden..

hier in de flat hebben wij afspraken met geluid tot 2200.. maar bijv het boren(klopboor ed)sloopwerk tot 2000 uur.en schuren en verven en vloeren leggen kan altijd tot later..

maar kindjes wennen snel hoor.. als ze echt moe zijn slapen ze er vast wel redelijk doorheen.. en mocht het in de zomer te veel herrie zijn in het kamertje naast die van je kindje.. kan je haar miss lekker (met mooi weer) buiten in een tentje overdag een uurtje laten tukken.. hoe leuk is dat voor een kind!:D

17. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ik bergijp je punt, maar wij hebben wel een kindje wat heel licht slaapt, al vanaf de geboorte...jullie ook?

18. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Voor mijn dochtertje niet...
    Dat is altijd al een moeilijke slaapster geweest, al is ze nog zo moe... Helaas!!!

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Daarnaast als ze iemand inhuren die bijvoorbeeld de badkamer komt doen, kan je echt niet zeggen dat ze tussen 10-12 en tussen 14-16 uur niets mogen doen.

Dus awaai 's avonds zou ik gewoon vragen of ze het misschien kunnen beperken, overdag valt er weinig te zeggen.

20. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Wij hebben pas nieuwe buren en wij hebben afgesproken dat ze even een seintje geven als ze die dag veel herrie gaan maken zodat ik onze dochter even bij mijn ouders of schoonouders op bed kan leggen s'middags.
    Over de avond hebben we het niet gehad en horen we hem ook niet. Super sociale buurman, maar ik had het ook begrepen als hij wel had moeten klussen.

Deel Deze Pagina