sinds een paar weken zijn wij elke nacht bezig om een paar keer het speentje bij onze dochter in te doen (wordt huilend wakker). Het lijkt steeds op dezelfde tijden.... Zou dit een gewoonte aan het worden zijn? En iemand nog tips hoe dit over gaat? Want dit breekt onze nacht behoorlijk! Maar het went ook wel trouwens en we wisselen elkaar af. Ik ben gewoon benieuwd of dit normaal is en of er wat tegen te doen is. Verder gaat het prima met haar, drinkt/eet goed .
dat deed mijn eerste ook altijd en het werd nog erger toen hij ouder werd dus nu met onze tweede hebben we gezegd dat we proberen te vermijden dat hij 's nachts een speen in bed heeft en hij heeft er ook geen behoefte aan nu Wat is er tegen te doen tjaaaa geen idee haha wij hadden toen geen oplossing in ieder geval
Tja, dat is weer een nadeel van een speentje. Onze oudste had dat ook. Ik werd er gek van. Gelukkig kon ie op een gegeven moment zelf zijn speentje pakken en weer in zijn mond stoppen. Ik werk in de jeugdhulpverlening en daar kwamen we op een gegeven moment een moeder tegen die de speen met leukoplast aan de wangetjes plakte... (is uiteindelijk ook gemeld bij het AMK). Belachelijk (gevaarlijk) nauurlijk, maar elke keer als ik weer moest opstaan ivm een verloren speentje, moest ik toch even aan die moeder denken... zou nooit mij oplossing zijn, maar ik begreep het probleem...
hey, Hier geef ik Nikolaj een tutje als hij in zijn bedje moet maar al gauw heeft ie het uitgespuwd, dan neem ik het vlug weg en geef ik hem een kusje. Hij slaapt mooi door zonder tutje. Ik ben daar ook niet voor om een tutje in te houden 's nachts. Je weet maar nooit dat het op zijn keeltje duwt ofzo. Gr.edelweisje
Heel herkenbaar. Bij ons zat er niets anders op dan stug volhouden. Het hoort er 'gewoon' bij. Inmiddels zit de speen met een speenkoord aan de pyjama van Jarissa vast. Hierdoor kan ze hem meestal zelf weer vinden en in doen. Dat doet ze nu ruim een maand. Nog even volhouden dus maar het gaat echt voorbij!
ik wil me er niet mee bemoeien maar dit is erg gevaarlijk. Ze kunnen in het koord vertrikt raken en stikken. Sorry dat ik me er mee bemoei maar vindt het een eng idee. ik heb een nijntjes doek en aan die doek zitten 3 knopen en 1 knoop heb ik los gemaakt en een speen gedaan en knoop weer vast. Ze krijgt 1 losse speen en als ze die kwijt is dan vindt ze hem altijd aan haar nijn, en dat doet ze al lang zo.
op de speenkoordjes waarschuwen ze idd dat je ze niet in bed moet gebruiken, dus dat zou ik zeker niet doen... maar binnenkort zal ze vast zelf wel haar speentje kunnen vinden ...je kan er natuurlijk ook 2 neerleggen zodat het wat makkelijker zoeken is....
Dankje voor de tips! Het lijkt de laatste 2 nachten weer af te nemen, misschien dan toch de 6 maanden sprong.......Maar we vinden het ook niet heel erg hoor, als ze meteen doorslaapt is het geen probleem! Heb er inmiddels ook een tuttel aan vastgemaakt, misschien gaat ze hem dan makkelijker vinden.
Wat is een tuttel? Enne sorry dat ik me ook even moei Maar hoe meer je bij ze in bed legt hoe gevaarlijker denk ik. Zoals ik al eerder zei onze Nikolaj slaapt zonder tut in bed, hij slaapt in met tut maar ik neem hem dan weg van zodra hij uit zijn mondje gevallen is. Gr. Edelweisje
dat is een heel klein doekje die er speciaal voor is om aan een speentje vast te maken. Het is zo klein dat het niet erg is als het op haar hoofdje komt ofzo en ze zal het denk ik niet gaan opeten/ stikken erin....... Maar goed mocht dit ook gevaarlijk zijn dan ga ik dit niet doen natuurlijk. Ik kreeg deze tip van een vriendin van me.
Op die leeftijd is dat niet meer gevaarlijk hoor (tutdoekje, knuffel etc), dan zijn ze zelf al in staat om het van hun gezicht te halen mochten ze in ademnood komen.
Hadden wij ook precies zo! Gaat vanzelf over, dan vinden ze 'm zelf. Wij kieperen gewoon een stuk of 5 spenen in bed en inmiddels horen we hem de hele nacht niet meer
daar is ze echt nog niet aan toe, de speen is nog heilig momenteel, vooral bij inslapen De oplossing van Hester spreekt me wel aan, ha ha. Ik ga nog maar eens wat extra spenen kopen en in haar bedje leggen
Ik heb in Wij Jonge Ouders een verhaal gelezen van een moeder die dat ook had gedaan. Met als gevolg dat haar kleintje niet meer kon slapen zonder speen in de mond en in iedere hand één . Zou ik dus mee uitkijken.
Hihi dat verhaal had ik ook gelezen. Moest er wel om lachen. Fenja krijgt de speen met inslapen. Op een gegeven moment moesten wij snachts ook weleens een speen gaan geven. Daar werd ik zo moe van dat we hadden besloten om een paar nachten niet meer te gaan. dat werkte. Nu kan ze hem intussen zelf pakken. Maarja soms valt tie op de grond of kan ze hem niet vinden, dan hoor ik haar soms wat piepen. Maar ik ga er niet meer heen om de speen te geven. En het gepiep duurt ook nooit lang. Als ze overstuur is ga ik wel natuurlijk en mag ze wel haar speentje!
o wat lekker dat het bij jullie allemaal zo soepel verloopt. Gijs is nu 1,5 jaar maar nog steeds regelmatig 's nachts wakker omdat hij zijn speen kwijt is. Wij hebben echt alles geprobeerd maar hij kan het op de een of andere manier niet zelf. Ik hoop echt dat hij snel van de speen af raakt.