hoi allemaal, ik heb eens een vraagje. hebben er hier mensen onder jullie huisdieren zoals hond of kat. en hoe zit dat als het kindje er is? ik heb namelijk zelf een hond en 3 katten... en zou het nooit over mn hart krijgen om die lieverds weg te doen omdat er een baby komt. Ik zie er niet direkt problemen in je laat natuurlijk je baby ook niet alleen met die dieren! Iemand tips of opmerkingen hier omtrend? Groetjes
Lijkt me niet dat je een huisdier wegdoet omdat er een baby komt. Ooit koos je voor die dieren en dus blijven die er naar mijn mening ook gewoon bijhoren als er gezinsuitbreiding komt. (wij hebben overigens geen huisdieren hoor, behalve sinds kort weer 2 vissen ). Maar als je gewoon zorgt dat je de kleine niet alleen laat met de dieren en wanneer je samen met hen bent en de kleine je de boel wel in de gaten houd. En verder gewoon elke dag even zuigt en dweilt lijken me de haren ook echt geen probleem hoor. Verder zou ik geen nadelen zien! Tja je moet ze uitlaten dan neem je de kleine gewoon lekker mee! Frisse lucht is ook voor die kleine heel gezond hoor ! Nee volgens mij gaan huisdieren en kinderen prima samen! Maar je zult ook je kinderen ermee op moeten voeden, dus dat oren niet zijn om aan te trekken, ogen niet zijn om in te prikken, etc ! Maar dat lijkt me logisch! Liefs, Hanneke!
ja, dacht ik ook. en ik wil ook dat mn kinderen opgroeien net als ik met dieren... dat het niet van die bange kwezeltjes worden, dat asl ze in de buurt van een dier zijn ze beginnen te huilen ofzo. We hebben onze hond al van puppy af dat beestje is nu bijn 7 jaar. Ja, zuigen en dweilen gebeurt nu ook al elke dag en ja er zal vast wel eens een haartje of een stofje liggen op de grond, maar waar niet he?
Nouja ondanks dat mijn kindjes dus geen dieren om zich heen gewend zijn zijn het echt geen 'bange kwezeltjes' hoor ! Maar oke, daar ging het niet om! Als je gewoon voor normale hygiene zorgt kan het prima! En tuurlijk kan je niet voorkomen dat er geregeld een haartje op de kleine zit, maar af en toe een haartje is wat anders dan hele pluizebollen in de box en in het bedje etc! Verder wat ik me bedacht, de deur van de slaapkamer van de kleine dicht houden natuurlijk ivm de katten die evt 'lekker warm' bij de kleine in bed kruipen dat is natuurlijk levensgevaarlijk! Geldt ook voor de box! Nouja misschien krijg je nog wel antwoord van andere mensen, ik geloof dat ik het verder niet weet! Ik weet alleen dat ik vind dat kinderen en huisdieren gewoon samen met elkaar om moeten kunnen gaan.
was niet zo bedoelt hoor hanneke bedoel maar soms heb je wel kinderen die gewoon doodsbang zijn van dieren.. net als van mijn tante die haar kinderen zijn nu 8 en 12 en doodsbang van dieren groot en klein. beginnen te huilen als de hond een likje komt geven bv. dat vind ik triest... ja dat dacht ik ook al daar had ik al van gehoord dat je moet opletten voor katten want dat ze graag bij kindjes in het wiegje gaan liggen. ik zie trouwens dat jij voor de 3de keer zwanger bent? proficiat he en de eerste waren een tweeling? leuk zeg
Nouja ik vond het er wat lullig staan zegmaar tegenover de mensen die geen huisdieren hebben ! En die smiley kijkt wel heel erg natuurlijk! Maar oke zo kwam het dus over! En ik denk dat die angst voor dieren toch ook wel door de ouders meegegeven word zegmaar. Omdat ik bijv bang ben van spinnen voelen de kindjes dat, dus kom ik een spin in huis tegen met die kleintjes in mn buurt, voelen ze dat en zal ik mijn angst overbrengen. Denk dat dat met honden/katten/mieren/heerbeestjes/etc ook allemaal is. Ben voor de tweede keer zwanger ! Eerste zwangerschap -> 2 kleine mormeltjes! Tweede zwangerschap -> 1 kleine Purk!
sorry type foutje 2de keer ja leuk zeg dus bij deze mensen niet verkeerd opvatten "bange kwezeltjes". Bedoel het niet slecht.
Idd tweede keer, niet derde keer ! En idd geweldig dat we deze wondertjes mogen krijgen en ervoor mogen zorgen. En idd ik snap je hoor! Je bedoelde het waarschijnlij niet zoals het op mij overkwam !
Wij hebben Luca sinds 3 maanden en daarnaast onze hond. Die vond het wel moeilijk de eerste tijd dat Luca er was. opeens moest zij onze aandacht delen. Vooral naar mij toe was hij soms best claimend, dan huilde Luca en keek de hond zo van: en ik dan? Belangrijk is om de dieren niet te vergeten in de drukte van je baby, en verder ook het kind heel duidelijk maken dat er bepaalde plekken van de hond zijn. Hier staan een paar tips: http://www.devrolijkeviervoeters.org/tips.htm vond ikzelf best duidelijk! gr Sanna
wij hebben 2 katten en het gaat heel goed. ze zijn niet jaloers en juist beschermend. de oudste kijkt nu bijna niet meer naar mijn dochter om. toen mijn dochter er net was en ze lag in de box te slapen ging de oudste ervoor liggen en als mijn dochter huilde keek ze meteen op en als je dan naar mijn dochter ging keek ze je echt zo aan van doe je wel voorzichtig. de jongste vindt het vanaf het begin prachtig, die komt bij haar in de buurt liggen en nu spelen ze met elkaar. mijn schoonfamilie vond dat ik de katten weg moest doen, dat zeiden ze meteen toen ze hoorde dat ik zwanger was.
Wij hebben een hond en twee kattten, en onze kleine kan gewoon buiten de box op de grond zitten spelen, de hond kijkt er niet eens naar om. Heb ze vanaf het begin overal bij betrokken en nu vinden ze alles prima.
Gewoon normaal doen zoals je altijd doet en even opletten dat je de hond of kat niet altijd wegduwt wat je nogal snel doet. Laten wennen en dan kijken ze er helmaal niet meer naar om!
wij hebben ook een hond en 2 katten. wat de hond betreft voorzie ik niet echt problemen. wat de katten betreft zag ik die wel en ik had gelijk! nu is het kindje er nog niet maar de katten zoeken ieder zacht plekje op wat voor de baby bedoeld is. de box heb ik dus vroeg in de kamer gezet om de katten te leren dat dit geen slaapplaats is! 1 heeft het inmiddels door de ander is wat hard leerser. we hebben al besloten dat als het niet afgeleerd word dat er snachts en als we wegzijn een zeil of iets dergelijks over de box getrokken word. zodat de haren niet bij het kindje komen. de hond mag mee naar de baby kamer als ik er ook ben maar de katten niet. zo leert de hond dat hij niet jaloers hoeft te zijn en dat hij rustig mag kijken. met de katten vertrouw ik het niet want ze gaan zo in de wieg liggen. de klink van het kamertje staat dus al omhoog. nu kijken hoe het gaat als de kleine er over een paar weken is.
ik vind het ook wel erg interesant. mijn hond is gek op baby's en mijn kat weet ik niet. maar onze baby slaapt straks bij ons op de kamer. (wij hebben maar 2 kmr app.) en de hond mag altijd op het voeteinde slapen net als de kat. maar ik ben bang dat de kat straks in de wieg gaat liggen. (doet die nu al die maanden nog niet ook niet in de box, maar misschien als straks de baby erin ligt wel?!) is het misschien een optie om een klamboe over de wieg te hangen zodat de kat er niet bij kan?
als de kat erin wil vind ie wel een weg. ik had om mijn maxi cosi een regenhoes zitten en een 2 pers dekbedovertrek erover heen. en NOG presteerde de kat om erin te gaan liggen. en een kat bij een kind is zooo gevaarlijk. dus onze katten mogen niet meer op onze slaapkamer komen omdat daar in het begin bij ons de wieg ook staat.
Shenoby, Je kan in de huiskamer boven de box ook een klamboe hangen, ziet er leuk uit en je kan de box ermee afsluiten voor de katten zegmaar ! Misschien een idee voor je kat die wat hard leerser is en zo kan je toch met een prettiger gevoel even de huiskamer uit om bijv even naar het toilet oid te gaan ! Succes in ieder geval!
de baby komt de eerste weken waarschijnlijk toch in de wieg. en daar zitten wieltjes onder dus die rij ik dan gewoon even met me mee. moet maar zien hoe het allemaal gaat.
Hier gaat het allemaal prima hoor. De box en het ledikant stonden al een paar weken voor de geboorte. Hij wou er eerst wel in gaan liggen, maar wij hebben de kat dat snel afgeleerd, komt er nooit meer in. En bij de baby liggen of in de buurt komen wil hij al helemaal niet, vindt hij een beetje eng ! Met onze hond gaat het ook prima, krijgt niet meer of minder aandacht. Wel een paar regeltjes voor zowel kind als hond. Sowieso nooit alleen laten, de hond mag niet in haar gezicht of aan handjes likken, haar omver gooien of met haar speeltjes spelen. Mijn dochtertje moet de hond met rust laten als ze slaapt, mag niet hardhandig zijn, geen geknijp of erop gaan zitten etc., maar gewoon lief aaien. En als de hond eet, moet ze haar ook met rust laten. Je zult zien dat het snel allemaal went, het zijn de dikste vrienden. Oh ja, ze moet natuurlijk ook lief zijn voor de kat, maar dat lijkt me logisch. We hebben trouwens ook nog een cavia, maar die vind ik iets te kwetsbaar om bij haar op schoot te zetten ofzo. We gaan wel elke dag even bij de 'kaka' kijken hoe ze eet en ze mag soms even aaien. Ik stofzuig eigenlijk net zo vaak als voorheen, om de dag en als ze in de rui zijn elke dag en dweil 2 x per week. Ze zal best wel eens een haar binnenkrijgen, maar daar krijgen ze niets van.