Wij geven Sabine nu ook een speentje, omdat we niet willen dat ze gaat duimen. Ze vond haar duim namelijk al eens per ongeluk en ik blijf 'm er gauw uit trekken. Ze krijgt van ons bij het slapen gaan het speentje. Ik blijf er dan 5-20 minuten bij zitten (we hebben een stoel naast het bedje gezet) tot ze slaapt. Vaak valt het speentje vanzelf en halen we het weg. Anders dan wachten we tot ze goed slaapt (even luisteren naar de ademhaling) en dan halen we 'm er uit. Maar ze is een slechte inslaper, dus die tijd zitten we toch al bij het bed om in te kunnen grijpen als ze weer wakkerder dreigt te worden.
Hier geen speen. benthe heeft welgeteld 2 weken een speen gehad (een paar weken na de geboorte volgens mij). Ze pakte daarna steeds vaker haar duim en is nu een fanatieke duimer... En dat is ook niet alles hoor. Ok.. ik hoef er 's nachts niet uit, maar moet voor elke hap eten haar duim uit haar mond halen. Ze eet zelfs met haar duim in de mond.... (ik houd zoveel mogelijk haar handje vast, maar oefff... bóós wordt ze dan! Ik kan dus haar duim niet even afpakken en wegleggen ofzo en ook het afleren zal wel wat voeten in aarde hebben ben ik bang...
mamamuts, ik snap dat dat ook niet fijn is.. maar geloof me, 10x snachts eruit moeten voor die (#*%*# speen is erger
Tja dit zou ik dus niet doen, 5/20 minuten naast haar gaan zitten, natuurlijk doe je het omdat het niet anders kan maar dat gaat mij te ver... (wil absoluut niet verkeerd overkomen) Dat bedoel ik met het heeft allewtee zijn nadelen maar ik hoef tenminste niet iedere keer de speen in de mond te duwen wat dat is gekkewerk. Maar ja als ze die zuigbehoefte hebben kun je er niks tegen beginnen! Heb medelijden met de mama`s die er iedere keer weer uit moeten voor de speen
@Cindy, het is wel handig om te zeggen dat dat tever gaat maar als dat de enige manier is? Ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn kleine never nooit mee in bed zou nemen, maar na al ruim 2 weken elke nacht 10 keer op en neer lopen pak ik m toch echt wel in bed...
ik hoorde van mijn schoonzus dat haar zoon dit ook had, en daarom legde ze wel 20 speentjes in zijn bedje, zodat ie makkelijk raak greep. Meer perongeluk dat gecontroleerd. het werkte wel.
handschoentjes aandoen. In het ziekenhuis krijgt mijn kleine handschoentjes aan (met van die vastbind vetertjes) zodat hij zijn voedingssonde niet uit zijn neus trekt. Ik denk dat ze ook tegen duimen helpen.
Nou serieus, ik zou WILLEN dat K. zijn duimpje kon vinden... hier vannacht weer elk uur drama vanaf 02:30.. niet grappig
Ja dat is ook zo heb je helemaal gelijk in. Gelukkig slaapt mijn meisje goed. Maar als je toegeeft los je het ook niet op, niet?
Hier alleen overdag een speen gebruikt, en nooit 's nachts (alleen de eerste week geloof ik) waardoor ik er 's nachts ook nooit uit heb hoeven gaan voor een speen. Soms zag ik hem 's nachts dan wel eens met een duim in zijn mond. Overdag heb ik dat voorkomen door een speen te gebruiken, zodat duimen geen bewuste bezigheid werd. Mijn zoontje heeft nu vanaf vijf maanden geen speen meer en duimt ook niet. Altijd als ik een kleintje met een speen zie realiseer ik me pas weer dat die dingen ook bestaan haha. Hopelijk gaat het met de tweede op komst net zo makkelijk met speen en duimen.
Joey duimt al vanaf dat hij 3 mnd is. Een speen bliefde hij niet.. Nu duimt hij alleen als hij zijn tutlap ziet/vast heeft. Duimen betekent hier dat Joey moe is en naar bed.
Hier bewust nooit een speen gebruikt. En mijn zoontje is nu 8 maanden en is ook geen duimer geworden. Bij de evt volgende gaan we ook geen speentje geven. Als ik sommige verhalen hoor over 10 per nacht eruit voor een speentje, dan word ik er niet vrolijk van....
Mijn zoontje krijgt alleen zijn speentje als hij overdag gaat slapen. Nooit 's nachts. Probeer nu het speentje helemaal af te leren.
Mijn dochter duimde al in de baarmoeder... en geen beetje.. nee bij elke echo die ik kreeg (en dat waren er een flink aantal) lag madam heeeerlijk te duimen... Eenmaal geboren is het duimen gebleven... En toen ze 2 en half was ineens niet meer... Niets hoeven afleren! Ging vanzelf... Speen wou ze ook niet! Mijn zoontje nu doet wel pogingen om op vingers te zuigen, maar hij schijnt het ook niet echt prettig te vinden want hij haalt ze net zo snel weer uit zijn mondje Ook heeft hij er nog niet echt sturing over... Maar een speentje krijgt hij van mij dus in principe niet... Is tot op heden nog niet nodig en ik ga hem het niet onnodig aanleren...
Baby's hebben nou eenmaal wel een zuigbehoefte, dus ik zou de speen nu nog niet afleren. (dit is mijn mening hoor, andere moeders denken er misschien anders over ) Mijn zoontje is nu alweer 6 mnd en ik moest er in het begin ook steeds uit voor zijn speen, maar op een gegeven moment worden ze niet meer wakker als de speen uit zijn mondje valt. Even volhouden dus of anders het wiegje of bedje naast je eigen bed zetten als dat mogelijk is natuurlijk. Nou veel succes in ieder geval
mijn dochtertje heeft ook heel veel zuigbehoefte. maar voordat ze bijna slaapt spuugt ze de speen zelf uit. en 9 van de 10x blijft ze dan gewoon doorslapen
Ons mannetje (6 weken) heeft ook af en toe en speen in bij inslapen, niet altijd. Hij laat het zelf merken, meestal vraagt hij er alleen om als hij last heeft van zijn reflux. Hij doet dan zijn mondje open en zegt aaa, mond dicht en weer open aaa. Hihi.. slimme man he. Hij wil dan echt alleen zijn speen , als je fles doen spuugt hij hem weer uit . In zijn bedje leg ik er een klein knuffeltje.lapje tegen aan. Noui weet ik wel zeker dat hij zijn hoofd er van af kan trekken en knuffeltje/doekje aan de kant trekt.Hij draait nl. ook zelf op zijn rug en trekt knuffeltjes zelf altijd tegen zijn gezicht aan . zeker als het wat lichter is (in kinderwagen bv.) haha. Hij heeft dus nu wel alleen hele lichte knuffeltjes.. Ik ben zelf een duimer en dat is inderdaad soms heeeeeeeeeeeeeel moeilijk af te leren, het is een gewoonte die ze vaak niet eens doorhebben. Je zou inderdaad handschoentjes kunnen proberen, maar grote kans dat de kleine erg kwaad wordt. dan wordt het toch echt wachten tot je kan overleggen met de kleine.