hallo allemaal, Wij willen graag een buggy kopen, lijkt mij erg handig voor tijdens de vakantie... Maar we hebben nog wat eisen: -hij moet in ligstand kunnen -hij moet redelijk klein op te vouwen zijn -hij moet geschikt zijn voor lange mensen (ik ben bijna 1.90m) -en hij moet er een beetje vlot uit zien!! Welke buggy hebben jullie en welke raden jullie mij aan??? groetjes juffie
Ik ben zelf laatst ook naar een buggy wezen kijken en had eigenlijk dezelfde eisen. Ik ben zelf ook redelijk lang (1.85 cm). En voor vooral de eis van de lengte kwam eigenlijk alleen maar de Koelstra in aanmerking. Deze heeft 5-standen, waaronder de ligstand en vind ik er redelijk vlot uitzien, althans deze is verkrijgbaar in felle kleuren, maar daar moet je natuurlijk van houden.
maclaren is je van het onder de buggy's heb ik me laten vertellen maar daar mag je dan ook wel wat euro's voor neerleggen. Het grote verschil tussen maclaren en koelstra zijn de rubberen wieltjes van maclaren. De Koelstra en alle overige buggy's hebben kunststof (dus harde) wieltjes en maclaren rubber. Daardoor maken ze minder herrie en is het rijcomfort beter. Maar om daar twee keer zo veel voor neer te leggen vonden wij overdreven. Ik heb dus voor de Koelstra gekozen (een grijze met een fel groen radje) omdat die aan onze eisen voldeed (voornamelijk de ligstand), ook nog licht genoeg was voor de buggymee op de fiets en rond de 100 euro kost. Vond ik al meer dan genoeg aangezien we niet voor niks ook een dure kinderwagen hebben! Maar ik raad je aan gewoon eens te gaan kijken bij een babywinkel, want je kan buggy's in alle prijsklasse krijgen (van 20 euro tot bijna 300 euro) en volgens mij zij ze allemaal wel meer op de wat grotere mens gemaakt dan de kleine. Want ik vind die van mij eigenlijk te hoog voor mij (ik ben 1,65) maar mijn man (1,75) vind het prima lopen.
Ik heb de Maclaren Quest en ik heb er super veel plezier van. Hij is makkelijk in en uit te klappen in een handig formaat en heeft eenhandvat waardoor hij makkelijk te tillen is. Ik ben 1.55 en mijn man is 1.82 en hij rijd voor beide fijn. Ik ben laatst met iemand mee gelopen die een goedkopere buggy had met plastic wieltjes en man wat rammelde dat ding en ook sloegen de wieltjes iedere keer in de ronte als er een steen/tegel maar iets verkeerd lag en dan blokkeerde de buggy dus waardoor je niet lekker door kon lopen (ik moest telkens even langzaam lopen tot ze de buggy weer recht op de stoep had). Je kunt hem snel en simpel in de ligstand zetten en weer omhoog halen. Ook heeft de Maclaren een wasbare buggy zitting (wat heeeel fijn is met kleine kliederaars!).