3 jarige wil niks eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liyana89, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

    Liyana89 Actief lid

    7 feb 2015
    333
    21
    18
    hallo mijn dochter van 3 jaar wilt sinds een maand bijna niks eten. Ze is altijde goede eter geweest maar ik snap niet waarom ze niet wilt eten. Ontbijten en avondeten is zo slecht. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan misschien heeft iemand tips voor mij
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Op zich kan het normaal peutergedrag zijn.

    Wat eet ze wel op een dag?
     
  3. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Speelt ze actief, is ze verder zoals ze altijd is of is ze stil of moe of dergelijke?
    In het eerste geval, niks aan de hand en gewoon verder gaan. In het tweede geval, even naar de huisarts om keel, oren en dergelijke te checken.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.785
    113
    Zoals andere zeggen, eerst medisch uitsluiten. Past ook onder het kopje eigenwijs peutergedrag.

    Misschien eens wat anders smorgens eten. Hoe laat geef je nog een tussendoortje? Toen onze uk jonger was mocht hij na 14.30/15.00 niks meer hebben anders at hij savonds slechter.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    je kan kijken wat ze wel wil: boterham, pap, stukje fruit, yoghurt, yoghurt en fruit, een cracker
     
  6. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hoort denk ik wel een beetje bij de leeftijd. Hier ook dagen dat mijn dochter weinig eet, maar gisteravond at ze opeens twee boterhammen helemaal op.
    En als ik kijk wat ze tussen de maaltijden door eet, dan krijgt ze meestal genoeg binnen. Misschien kun je ook eens kijken/opschrijven wat ze dan nog binnenkrijgt.

    Soms zet ik na het ontbijt haar bord met boterham nog wel eens op de tafel bij het spelen en ongemerkt eet ze er dan ook nog van. Krijgt ze toch stiekem weer wat binnen.
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Zoals al gezegd is hoort het wel een beetje bij de leeftijd.
    Onze dochter is ook altijd een hele goede eter geweest, en wil ook ineens niks meer eten, behalve brood.
    Het helpt hier wel om gewoon op te scheppen, en haar maar gewoon laten eten wat ze wil.
    Wil ze niet meer? Prima.
    Ze moet van ons wel altijd alles proeven.
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Die van ons eet thuis in de ochtend goed, en in de avond ook. Warm eten op t moment (doen wij ‘s middags), is draaaaamaaaa!

    En op de crèche waar ze tussendemiddag warm eten? Eet hij 2 borden leeg.
    Dus bij ons is het echt een peuter ding :)
     
  9. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Onze zoon is inmiddels 4,5 en eet nog steeds niet. Vooral groente ‘lust ie niet’
    Een aantal keer de strijd aan gegaan, maar hij verrekt het. Nou, dan eet ie lekker niet. Zolang hij niet loopt te drammen aan tafel vind ik het allemaal best. Vaak is het een fase, hier duurt het wat langer haha. Ontbijt en lunch gaan thuis ook wat moeizaam, maar op school eet ie wel goed.
     
  10. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Die ‘fase’ duurt hier ook al langer dan een jaar. Prima, dan eet hij een boterham bij het avondeten. We maken er geen drama van, dan doet hij dat ook niet. We gaan niet dwingen en hij geeft het wel aan als hij ergens trek in heeft (vraagt dan om een boterham of een stuk fruit). Het voordeel van slecht eten: hij lust ook geen snoep/taart/dat soort dingen, dus daar vraagt hij ook niet om.
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Check even de oren bij de huisarts voor je ervanuit gaat dat het gedrag is.
    Mijn zoontje ging van supergoed eten naar helrmaal niks binnen een paar weken. Had flinke oorontsteking. Hij stopte eerder met eten dan dat hij koorts had!
     
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier wil meneer al bijna niks vanaf 1 jaar oud.. nu is hij 4 jaar. Zelfs brood is de laatste weken drama.
    Maar op de bso eet hij prima...jammer dat ze daar niet warm eteno_O
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Die fase duurt bij veel kinderen lang. De oudste ging met een jaar of vijf weer normaal eten, de jongste is nu zes en eet nog steeds ‘bijzonder’. Zolang ze wel lekkere dingen willen eten maak ik me geen zorgen.
     
  14. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Medisch uitsuiten is eerste stap....
     

Deel Deze Pagina