Baby ineens ondersteboven in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjoebie, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Mijn meisje lag vanochtend ineens ondersteboven in bed, dus zeg maar in stuit haha. Schrok me echt dood zometeen trappelt ze zich onder de dekens. Ze is nu 2 en halve maand.
    Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
    Zou een slaapzakje helpen?En kan ze met een slaapzak nog op haar zij slapen?
    Moet er trouwens over een slaapzak nog een dekentje?

Liefs tjoeb :D

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

He Tjoebie,

hier hetzelfde probleem. Met een slaapzakje werd het draaien idd even onmogelijk gemaakt, maar na een tijdje (een week ofzo) had Thirza hier helemaal door hoe ze MET slaapzak moest draaien, :) Maar die was wel iets ouder toen ze met dat echte draaien begon, dus mogelijk werkt een slaapzak bij jullie beter.
    Ik bekijk het hier even afhankelijk van het weer, hoe warm het is enzo, of ik de deken nog over doe of niet. Probeer ik meestal toch wel, omdat ze dan toch vaster liggen en Thirza zichzelf dan niet de hele tijd wakker ligt te houden door haar getrappel... Maar met enige regelmaat is het tegenwoordig na een kwartiertje BRULLEN en dan heeft ze zich toch met slaapzak onder de dekens uitgewurmd in een positie die niet zo fijn is, (koppie tegen de spijltjes aan, en als ze dan dus gaat liggen wiebelen, doet dat pijn!). Die dekens helpen dus niet altijd even goed, ;)
    Maar als het erg warm is, laat ik dat maar zitten (en hoop ik dat ze door de warmte gewoon wat lomer wordt en snel in slaap valt, :)).

Wij troffen haar laatst, toen mijn man de slaapzak weer eens was vergeten, zo aan:

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne ligt regelmatig dwars in haar bedje, en huilt dan behoorlijk omdat ze dan met haar hoofdje tegen de spijlen ligt. Maar ze draait niet helemaal om, ze 'kruipt' eerder naar het hoofdeinde van haar bedje. 'S nachts hebben we haar in een dun slaapzakje met een dekentje erover. Dan ligt ze 's ochtends wel eens boven de deken en een beetje schuin, maar niet helemaal bovenin of overdwars.
    Misschien helpt een wat langere slaapzak waarbij je dan het overgebleven deel onder het matras doet. Dan kunnen ze niet zo goed bewegen met de beentjes, dit advies kreeg ik van een vriendin, maar heb het zelf nog niet geprobeert.
    Lisanne leggen we overigens op de rug te slapen.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met een slaapzak kan ze in elk geval niet 'bloot' komen te liggen en ligt ze warmer. Plus dat je dan de dekens weg kan laten en ze daar dus niet onder kan komen. Ik zou wel een echt passende slaapzak nemen en geen lange om onder het matras te stoppen. Als ze dan draait kan ze daar een beetje in verstrikt raken.
    Ze is er trouwens wel vroeg bij met draaien! Maar veel kindjes gaan het op een gegeven moment doen, het hoort erbij :) Ik liet het altijd gewoon gaan, zo lang ze er zelf geen last van heeft... En ze kan gewoon op haar zij liggen hoor met een slaapzak.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hielp een slaapzak ook niet echt.. Ons zoontje lag ook onderin/bovenin/ondersteboven etc in bed. Wel gebruikten we een lakentje om het stevig in te stoppen. Dat vond hij prettiger om in slaap te komen..

En het is nu nog steeds een draaier in zijn slaap. Hij slaapt op zijn buik of zij of rug, en meestal niet in het midden van het bed.. Gewoon een bewegelijke slaper...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

die tip van de slaapzak onder het matras moet je niet doen! Dat verhoogt namelijk de kans op wiegedood, omdat ze dan verstrikt kunnen komen te zitten als ze willen draaien.
    Kindjes die draaien hou je niet tegen en dus moet er zo weinig mogelijk in de weg liggen om ze te laten draaien.
    Wij hebben hier een aerosleepmatrasje over het matras heen liggen, zodat -mocht ze onverhoeds toch met haar neus in het matras gaan liggen, ze gewoon door kan ademen. Zorg dat je slaapzak dus past: het hoofdje mag niet door het hoofdgat passen en de armpjes niet door de armsgaten terug kunnen. Verder is het ook wel zo handig om niet teveel aan lengte over te houden.
    Ik heb bij prenatal een handige slaapzak gekocht die drukknoopjes heeft, waardoor ik nu het extra stuk om kan knopen en straks weer los kan maken als ze langer groeit, :)

7. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Thanks voor jullie reacties, blijkbaar werkt een slaapzak dus ook niet echt:(
    Ze ligt nu nog steeds goed, kijk het nog wel eventjes aan denk ik..

Deel Deze Pagina