oorbelletjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by weeltje, Oct 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Ja ja..... Romy heeft vandaag oorbelletjes gekregen.
    Ff maar gehuild en toen in slaap gevallen.
    We waren in Antwerpen voor een ketting voor d'r en hebben maar meteen gaatjes laten schieten, want hier doen ze het toch nog niet. :(
    Maar mevrouwtje is goed verwend hoor.... ze heeft een neuwe gouden ketting met naamplaat en gouden oorbelletjes (dezelfde als mama) hihi
    Staat 'r super leuk en schattig.

2. Niet meer actief

Schattig..
    fotootje? :)

3. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Moet morgen ff foto's maken want ze slaapt nu net zo lekker.... :)

4. Niet meer actief

ben benieuwd.. ;)

5. Niet meer actief

ik vind het verschrikkelijk eigenlijk...

6. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    is dat niet gevaarlijk een ketting bij zo'n kleintje? Kan ze toch stikken.
    Tja ik zeg er maar niets over verder.

7. peggy en myrthe

Jun 11, 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    ik zeg dr ook maar niets over

8. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Lijkt me leuk :D wel foto plaatsen he ! Ik wil bij onze meid ook met een maand of 2/3 oorbelletjes laten schieten dan heeft ze er het minst last van.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb mijn dochtertjes ook rond dieleeftijd gaatjes laten schieten , het voordeel was dat ze er niet aan peuteren en het dus snel heelt, alleen over een ketting voor een baby heb ik mijn twijfels of dat wel veilig is hoor....afgezien van dat ik het niet mooi vind voor zo'n minimensje, beetje kamperachtig, sorry :oops:

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ieder zijn eigen mening erover natuurlijk, maar in sommige culturen is het heel normaal om het al met 2 maanden te doen, zoals in de Marokkaanse cultuur bij mijn man. Iman heeft dus bij de geboorte ook heel veel ringetjes (voor om haar vingers) en oorbellen gekregen.
    Ik wist ook altijd zeker dat ik het gelijk liet doen, maar nu Iman er is durf ik het niet, ik vind het zielig haha...
    Ben wel benieuwd naar de foto's van jou meisje!
    Iman wacht nog maar fijn een paar jaar hihi.

11. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    tja ze hoeft zich niet te schamen voor wat ze is he..... :rolleyes:

12. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    En wat betreft die ketting....
    M'n zoontje heeft er ook al een vanaf een maand of 3 :D en dat is altijd goed gegaan....
    Maar deed 'm altijd af als ie ging slapen.
    En hoe vroeger je ermee begint des te minder hebben ze er erg in :) .

Maar ieder mag z'n eigen mening hebben hoor.

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ik kom zelf niet van t kamp, maar ze zien me er regelmatig voor aan, haha heb dus ook een voorliefde voor veel goud en bling, bling!
    Als Valentino strakkies wat groter is krijgt ook hij een ketting net als papa en mama, en een armbandje met naam heeft hij ook al, Ach ieder z'n ding nietwaar?
    En wat betreft de oorbelletjes,ik wacht er nog even mee, maar er zit wat in, dat een kleintje er nu niet zo aan gaat trekken.

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Inderdaad ieder zijn ding, tegelijkertijd zal het niet voor niets zijn dat ze in NL op die leeftijd nog geen gaatjes schieten. Het zou niet mijn keuze zijn en vraag me af wat er volgt, een navelpiercing voor haar 5e verjaardag?

15. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    mijn meissie heeft ze ook al van af dat ze een maand of 3 is . Mijn grote meiden hebben zo ook al van baby af. Nooit geen problemen mee gehad.

Ketting .. nee daar wacht ik ook nog even mee, armbandje wil ik ng wel even kopen voor dr. Daar heeft ze nu ook eindelijk polsjes voor haha

16. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik zou het persoonlijk niet doen... armbandje heeft iris al wel om.... maar oorbelletjes? nee daar moet ik zelf ook nog niet aan denken...(voor iris dan he!)

17. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    25 jaar geleden toen ik ongeveer geboren was, hadden wij ook allemaal al oorbelletjes met 3 maanden ongeveer, hier in Groningen doen ze het vanaf 3 maanden en dat mag, in sommige culturen doen ze het met naald en draad binnen 3 dagen na de geboorte en bij mijn weten hebben geen een van die kindjes met 5 een navelpiercing ;)

18. weeltje

weeltje Actief lid

Aug 21, 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Ik vind het allemaal een beetje overdreven hoor :( een navelpiercing met d'r 5de verjaardag....
    'T gaat maar om een paar oorbelletjes ;) .
    Ze heeft al een armbandje en ketting dus dan mag dit niet ontbreken he, daar is het een meid voor :) bij ons dan he.
    Wij weten niet beter. hahahaha

19. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Mja ik vind dat van die piercing idd ook een beeeetje overdreven :p

20. Niet meer actief

nou ja.. dan hebben ze een piercing met 8.. ik snap de vergelijking wel. Het kind krijgt geen keuze hierin!

Share This Page