Van standaard voeding meer spugen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sweetchocolate, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Tot 2 weken geleden gebruikte wij forte voor onze inmiddels 2.5 maanden oude zoon. Inmiddels gebruiken wij standaard en dit gaat goed, merk geen verschil met forte voeding. Laat er ook 4 tot 5 uur tussen voedingen en slaapt meestal in de nacht door. Op enkele keer na maar dan is hij zijn speen kwijt of heeft het koud.

Sinds 2 avonden spuugt hij. Het komt er echt als een golf uit. Mijn broek en grond zijn dat ook vies. Hij doet het enkel in de avond; overdag niet. Ja, heel inniemini beetje met boertje. Maar nooit noemenswaardig.

Hij weegt 6.4 kilo en krijgt 4 keer 180+6. Voor zijn laatste voeding maken wij hem om 22:00 uur wakker. Dan zit er ongeveer 6 uur tussen voedingen.

Echt last lijkt hij niet te hebben van het spugen. Huilt niet en lacht wel gewoon. Maar dat spugen vind ik wel vervelend dat hij het doet.

Zijn er tips om het spugen 's avonds te stoppen?

Alvast bedankt.

Groet,
    Sweetchocolate

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik kan niet goed verklaren waar het spugen vandaan komt. Drinkt je kindje de Standaard voeding misschien iets sneller? Is de voeding iets dunner?
    je kunt eventueel met nutriton de voeding iets dikker maken, wellicht dat het spugen dan ook minder wordt.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina