Hej dames, Onze lieve meid van 8,5 maand kan sinds 2 dagen zelf gaan zitten vanuit kruipstand (kruipen gaat alleen nog maar achteruit overigens). Ze kan alleen nog niet terug naar kruipstand. We zijn natuurlijk trots op haar, maar mama maakt zich ook een beetje zorgen. Ze zit opzich wel stevig, maar valt toch ook wel snel om achterover of voorover. Ik kan natuurlijk niet heel de dag als vangnet spelen, maar vind het wel een beetje eng. Ik weet dat nieuwe dingen leren gaat met vallen en opstaan en dat ze ook heus wel vaker zal vallen. Ik vind het alleen een vervelende gedachte dat ze hard op haar hoofdje valt.. We leggen meestal wel een speelmat neer, maar op grond ernaast is veeeel interessanter natuurlijk. Hoe gaan/gingen jullie hier mee om?
Herkenbaar. Hier viel ze in het begin ook regelmatig om, maar had na een paar keer al heel snel door hoe ze haar hoofd moest beschermen door zich schrap te zetten (schouders wat optrekken en rugje bol maken). Het komt vanzelf. Wat je zegt, door vallen en opstaan moeten ze het leren. Te veel beschermen lijkt me juist vertragen van het leerproces.
Lotte trekt zich sinds een week op van kruip tot staan en valt ook weleens, tja dat hoort toch echt bij het leerproces en ik kan er ook niet constant naast blijven zitten. Als ze hard valt pak ik haar op en leid ik haar af als het meevalt, dan krijgt ze een aai over de bol en kruipt ze zo weer verder.
Idd niet tegenhouden. Mijn dochter trok zich op met 9 maanden, gelijk met kruipen en zelfstandig zitten. Het is even doorbijten!
Je kan een borstvoedingskussen achter haar leggen voor het naar achteren vallen. Naar voren kunnen ze zich vaak snel tegen houden met de handjes.
Wij legden ook wat kussens om haar heen maar soms viel ze daar naast. Niks aan te doen. Nu is ze 1,5, klimt ze op en valt ze af en toe van de bank. Je kan het gewoon niet altijd voorkomen. Maar ik kan me jouw bezorgdheid wel voorstellen.
Ik doe er eigenlijk niks aan. Mijn dochter is echt wel een paar keer met haar hoofdje op de grond gekomen maar ze had snel door dat dat niet handig was, ze vangt zich nu goed op. En ze kan pas sinds een paar dagen zelf gaan zitten dus ze pikken dat echt snel op hoor.