cb!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ozlem, 24 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    :evil: :evil:

Vandaag was ik op het inloopspreekuur geweest gewoon zomaar omdat mijn volgende afspraak pas in mei is.Ik was benieuwd naar het gewicht van beyza ze is precies 5 maanden oud en weegt dus 8545 gram en ze is 65.5 cm.

Ze blijven maar zeuren dat ze te zwaar is blablabla. Ik word er een beetje moe van. Ik vind dat ze er gewoon normaal uitziet.Ik ben zelf groot en stevig gebouwd Daar kijken ze dan niet naar.

Ik moet van hun dus flessen gaan afbouwen ik weet niet hoe mij dat gaat lukken want 5 flessen gaan erg makkelijk op.?

Wie heeft dit gezeur ook gehad en is het goed gekomen met het gewicht van jullie kindje.

2. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik heb het niet gehad, maar heb het ook nog steeds!
    Ok; m'n meisje is een zware (ruim 10 kilo nu met bijna 8 maanden), maar ze krijgt niks teveel. Ik geef haar precies wat ze mag volgens het cb en dat gaat meestal niet op.
    Ze groeit op de één of andere manier heel hard; ik snap ook niet waarom. Ik schijn als baby ook dik te zijn geweest.
    Ik merk dat ze nu minder hard groeit dan in het begin, dus ik probeer me er maar niet druk om te maken.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    je kan je kindje moeilijk honger laten lijden lijkt mij! doen wat goed voeld.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi ozlem,

Hoe zit ze in de groeicurve?

5. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    ze ligt qua gewicht en lengte net op de lijn .Ze krijgt ook niks te veel.

Ze krijgt 5 flesjes van 180/6 en sinds 2 weken zijn we met hapjes bezig van fruit en groente maar elke keer 2/3 lepeltjes om haar er aan te laten wennen.

Ze groeit gewoon wat harder dan normaal .Ik heb haar om 20.00 uur een fles gegeven en om 22.00 krijgt ze straks 100ml kijken of ze het haalt tot 07.00 net als altijd .Ik moet over 2 weken terug dan word ze opnieuw gewogen.
    Ik weet wel dat ik haar geen honger laat lijden wat ze ook zeggen het is zo zielig :cry:

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Tis wel een flinke meid hoor met 5 maandjes al 8 kilo!

Maar wat je kan doen om de fles terug te brengen naar 4 flessen is deze te verhogen. 210 +7 schepjes.

En tjah CB.... breek me de bek maar niet open ;)

7. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ppff het cb hier dus het andere verhaal ze zitten te zeuren dat ons meisje veel te licht is (15 maanden en 8880 gram en 75,5 cm)

Ik denk maar zo als je kindje het goed doet en verder helemaal gezond is is het voor mij goed elk kindje volgt zn/haar eigen lijn elk kindje is anders.

succes

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De middenlijn of de bovenste lijn?

Maar als ze nog binnen de marges valt is er toch geen probleem? Het is een gemiddelde, en daar zijn altijd zwaardere en lichtere kindjes voor nodig.

Bovendien, ze kruipt en loopt nog niet...

9. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    gewoon op je eigen gevoel afgaan hoor!
    al dieCB"s met hun gezeur,geen enkel mens is gelijk.af en toe laten ze je zo aan jezelf twijfelen.
    je kindje doet t goed hoor!

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo

Ik vind ook dat je gewoon moet doen wat je gevoel zegt!
    Het consultatiebureau wil het altijd graag op hun manier!
    Maar wie kent jou kindje nou het beste.... JIJ toch?
    Als ze goed op de lijn zit ,en de hoeveelheid voeding krijgt die ze voor haar leeftijd mag hebben dan is er echt niets aan de hand!

En ze is verder een gezonde, vrolijke baby dan is het toch goed.
    Zodra je kleine wat meer gaat kruipen en vooral lopen dan gaat het
    gewicht niet meer zo hard!
    Was jij zelf als baby ook zwaar?
    Trek het je maar niet aan, en doe wat je gevoel zegt!
    Iedere baby is weer anders! ;)

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hoeveel woog ze bij geboorte?
    Want ook dat speelt vaak een rol.
    Mijn middelste woog 4300 gram bij geboorte.
    En hij heeft ook heel lang boven de groeicurf gelegen qua gewicht.
    Maar goed...dat was al zo vanaf de dag dat hij geboren was.
    Jaaa...die van mij woog met 5 maanden 9100 gram.
    En het gekke was...zo ontzettend dik zag hij er helemaal niet uit.
    Maar dit kwam dus ook omdat hij veeeeel meer honger had dan andere babay's van zijn leeftijd.
    Hij was echt niet te genieten als hij niet genoeg gegeten had.
    Nu word hij over 3 maandjes 2 en woog 2 maandjes geleden ongeveer 1160 gram.
    Je ziet dat hij dus vanaf 5 maanden minder begon aan te komen en tja...uiteindelijk is hij ook gaan kruipen en lopen en geloof me...dan vliegt het er allemaal af.
    Hij is nu prima op gewicht (lengte/gewicht op de middelste lijn) En heb er dus helemaal geen last van gehad dat hij in het begin zo zwaar was.
    Meid...luister naar wat je eigen gevoel zegt hoor!
    Zodra ze wat meer gaan bewegen gaat het er af!
    Ik zou me er niet druk om maken.
    Veel succes

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb dat gezeur bij mijn dochter ook steeds gehad die kwam standaar 1 kilo aan en maar zeuren maar nu is ze 4 jaar en weegt 17,5 kilo en is 1.10m lang ik vindt het perfect hoor.Bij mijn zoontje is het weer wat anders die woog bij de geboorte 4030gr en was 50 cm deze groeit standaard te weinig volgens het cb!De laatste keer dat ik geweest ben woog hij 7150gr en 62 cm nu moet ik donderdag ben benieuwd wat ze nu weer te zeuren hebben.Ik moet wel zeggen dat ik er niet meer naar luister doen gewoon wat ik denk dat goed is,ik ga vooral naar het cb voor de prikken en verder gaat het me ene oor in en het andere uit!
    Ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren en als ze straks gaat kruipen dan zal je zien dat het allemaal wel mee valt!

Liefs,Claudia

13. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ook ik denk dat je weinig van het CB moet aantrekken kijk naar je eigen gevoel..

Ik denk dat ik ook dezelfde discussie moet gaan voeren. Finn is gisteren in het ziekenhuis gewogen en woog 6300 en was 60 cm. Hij is 11 weken oud. Bij de geboorte woog hij 2800 en was hij 48 cm..

Hij zit net boven de lijn. Maar elke maand is hij tot nu toe meer als 1kg aangekomen.

Ook heeft hij honger en je merkt dat hij gaat zeuren als hij zijn eten niet krijgt. Ik zit nu op 5x180 en geeft friso extra voor hongerige kinderen.

14. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    dames

dank je wel allemaal ik ben erg opgelucht nu.
    Ik weet dat ik me er niks van moet aantrekken maar ze zijn goed in mensen onzeker maken :rolleyes:

doeg

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker laten zwammen dat CB!

16. Normaal = Het gemiddelde van alle 'afwijkingen'!

Deel Deze Pagina