Mijn dochtertje van bijna 4 maanden gaat niet slapen zonder speen. Zondra ze hem kwijt is begint ze te huilen. De afgelopen week werd ze in de nacht elk uur wel 2 keer wakker. Zodra ze haar speen heeft is ze vaak weer even stil. Herkennen jullie dit ? En hebben jullie nog tips, want het breekt je best op om zo vaak gestoord te worden in je slaap.
Ik heb geen tips voor je, hier hetzelfde... Ik moest standaard ook elke nacht minstens 2 keer eruit omdat hij hem kwijt was. Op een gegeven moment raakte ik er gewoon aan gewend... Nu sinds een maand of 3 lukt het hem zelf om de speen te pakken en weer in de mond te stoppen.
Het is een pure zuigbehoefte. Mijn zoontje heeft het ook hoor, maar hij begint ook zijn duimpje te vinden. Dus vaak als zijn speen valt, lost hij het zelf op door op zijn duim te gaan zuigen! Pas als ze een jaar zijn geweest wordt een speen een gewenning. (verslaving is zo'n zwaar woord, hihihi )
Heeft ze als ze elk uur twee keer wakker wordt misschien honger? Dat was bij mijn zoontje wel het geval als hij zo vaak wakker werd. Of is het een lichte overdrijving. Ik herken wel dat mijn zoontje ook een periode had dat ik er soms wel vier tot zes keer uit moest 's nachts. Maar als hij hem eenmaal goed te pakken had, dan kon hij ook weer een tijd slapen. En van de ene op de andere dag wilde hij hem niet meer, dus hier inmiddels al weer maanden zonder, terwijl hij de eerste vijf maanden echt zeer gehecht was aan zijn speen. Succes en hopelijk wordt het snel minder. Groetjes Victoria
Linda: Ik heb eerlijk gezegd geen tips voor je maar ik kan je zeggen: Het wordt straks echt minder. Toen Koen die leeftijd had, bleef hij ook superveel op zijn speen zuigen. Vanaf een 1/2 jaar werd het al minder en steeds iets minder en nu heeft hij eigenlijk alleen de speen nodig met inslapen. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat het ooit over gaat hihi. Victoria: Julia is een heel hongerig kind maar ze krijgt het maximale aantal voeding per dag en soms nog wat meer. Incl al een papfles in de avond. Ik denk dat ze na een fles sneller verder zal slapen. Maar we moeten het van het Cb een beetje in de gaten gaan houden. Ze groeit namelijk erg hard.
Geef je haar al voeding voor hongerige baby's? Misschien is dat anders een idee... Ik kon bij Jelle echt het verschil merken met de tijd die hij tussen 2 flessen liet zitten. Die kun je bijv ook alleen een flesje voor de nacht geven en dan de rest normaal. Wat betreft de speentjes... Bereid je er maar op voor dat je voorlopig nog wel even op en neer loopt... Jelle kan sinds een week of 4 zijn speen vinden in bed.. Er liggen er ook 3 dus het word hem (en mama en papa) makkelijk gemaakt.. En dan nog moeten we er soms uit omdat hij ze alledrie onder zijn borst heeft verzameld en ze daar dus niet kan vinden..
ja , mijn meisje kan ook niet slapen zonder speen en ze word ook wakker ...soms slaap ze diep heeft ze het niet in de gaten. maar ik ga nog ff een collectie spenen aanschaffen ben ze altijd kwijt in bed.
Hier nog een speenverslaafde dus geen tips helaas. Dinsdag waren we zijn speen kwijt en we hadden er nog maar 1 liggen(die was dus kwijt) dat was een ware ramp zeg, heb de hele nacht wakker gelegen omdat hij niet kon slapen. Het grappige is nog dat hij hem normaal alleen heeft om in slaap te vallen daarna spuugt hij hem gewoon weer uit. De dag daarna deed ik de droger open om zijn kleertjes eruit te halen en jahoor de speen kwam ook tevoorschijn
blueshy: Ja ze krijgt al voeding voor hongerige baby`s sinds ze 2 weken oud is. Ik ben er vannacht voor de eerste keer niet uitgeweest ! Heerlijk was dat zeg. En 2 keer per nacht eruit voor een speen is niet erg, maar 16 keer wel ! hihi ach we wachten af. Het is idd wel handig om meerdere spenen te hebben. 1 voor in bed, 1 in de verzorgingstas voor als de ander valt, en heb er 2 reserve in de koelkast. Zo zit ik nooit zonder ! Nog 1 vraagje: Ik heb bibi spenen. Nu vind ik de ligt roze versie met witte streepjes erg leuk maar die zie ik nergens meer. Er is sowieso weinig keus in leuke spenen vind ik. Weten jullie een (online) shop die veel spenen verkoopt ?
Wat je baby kan helpen zelf zijn speen terug te vinden is er een doekje aan vast te maken. Je hebt doekjes van het merk "koeka". Je kan er ook een spuugdoekje aanknopen.
Eva ik denk dat ze daar nog wat te klein voor is. Een spuugdoekje heb ik er al een keer aangedaan maar dat trekt ze hem uit haar mond !
Hier ook een kleine "speenverslaafde". Als hij bij ons ligt of in de kinderwagen heb ik er ook een spuugdoekje aan, maar als hij boven in zijn bed ligt vind ik dat wel eng, straks stikt hij erin ofzo...
Sophie heeft hem alleen nodig met inslapen,maar het fije is dat zei de spenen uit bed duwt/gooit en liggen er 2 in maarja als ze op de grond liggen kan ze er niet bij als ze wakker wordt.... dus moet ik nog steeds regelmatig lopen....
Toen Ilya nog niet zelf zn speen kon pakken, legde we altijd zn kroel tegen de speen aan. Dat hielp best wel, maar ja als hij zn hoofd de andere kant opdraaide raakte hij 'm natuurlijk wel weer kwijt. Maar ff volhouden, voor je 't weet kan ze de speen zelf vinden. Wij geven hem nu bij het slapen 1 speen in zn mond en een andere in zn hand. En we houden er nog 1 apart om die te kunnen geven als hij die andere onder bed heeft gegooid ofzo hahaha
over 1 of 2 maanden kan hij het zelf pakken... keira word nog wakker voor speentje... maar zij heeft er dan 4 vlakbij haar, dus vind er altijd wel 1 dat doe ik al sinds ze ongeveer 5 maanden was. geen lievelingsspeen aanwennen, of 4 of 5 dezelfde kopen. dan kunnen ze zelf de speen pakken en in slaap vallen, en huilen niet omdat het de verkeerde is