spekgladde laminaatvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als ik buiten niet uitglij door de gladheid, dan gebeurd het binnen wel.

    Ik snap er niets van, want ik heb niets geks gedaan. Ik dweil de vloer 2 a 3x in de week met pledge laminaat 5 in 1 en dat heb ik al vanaf het begin gedaan (juni 2012 gelegd). Zelfs met sloffen en blote voeten, schuiven we zo door de kamer, niet handig met 2 kinderen.

    Waar ik gisteren dan wel om moest lachen, was dat onze kat uit speelsigheid weg wilde rennen, maar geen grip had en zo de andere kant op ging. Hihi :D

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of beter nog, wat je er aan kunt doen?
     
  2. eef80

    eef80 Niet meer actief

    Is pledge niet dat spul met een beetje was zodat de vloer mooi glimt? Het zou goed kunnen dat het daardoor zo glad is!
    Misschien juist een ontvettend middeltje gebruiken en kijken of het dan nog glad is?
     
  3. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    geen tips, maar moest er stiekem wel om lachen, zie het helemaal voor me :D
     
  4. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dat is wel een idee, maar ik vind het zo vreemd dat het nu ineens glad is en normaal nooit last van heb.
     
  5. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Misschien dat je toch in de loop van de tijd een glad laagje heb opgebouwd door de plegde..
    Probeer je vloer eens met schoonmaakazijn te dweilen!
     
  6. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat dweil jij veel
     
  7. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dank je! Ga het vanmiddag direct proberen, wordt vervolgd :)
     
  8. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Succes!
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik dweil zelf ook wel om de dag hoor.
     
  10. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Veel schoonmaakmiddelen schijnen inderdaad te vet te zijn voor laminaat. Schoonmaakazijn is een goede. Ik dweil zelf 1 keer in de week en dan nog niet altijd met schoonmaakmiddel, meestal gewoon alleen met heet water. Ik zuig wel elke avond en we lopen hier niet met schoenen binnen en hebben geen huisdieren dus heel vies wordt het, behalve rond de eettafel, niet.
     
  11. Coortje

    Coortje Niet meer actief

    Gewoon met water dweilen! Komt idd vd meeste schoonmaakmiddelen een laagje erover! Zo hadden wij ineens een doffe vloer waar je altijd voetstappen op zag! Nu gewoon met goed warm water en het is opgelost.
     
  12. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Pledge geeft op den duur een spekglad laagje over je laminaat. Heel vervelend. Hier dweil ik gewoon met allesreiniger of bleu wonder. 1 a 2 Keer per week.
     
  13. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mij werd geadviseerd niet vaker dan 1 keer per week te dwijlen.
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik dweil al jaren met die plegde en heb geen last ervan. Volgens mij ligt het niet aan de pledge in ieder geval. dan had je het al veel eerder moeten hebben...

    maar ik dweil ook maar 1x in de 1 of 2 weken. mss moet je 1x per week de pledge gebruiken en de andere keren gewoon water.
     
  15. Appeltjes

    Appeltjes Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik heb zulk soort spul van hg gehad en idd je vloer wordt er op den duur spekglad door. Ik gebruikte het op een gegeven moment 1x per week en de overige 6 dgn gewoon water.
     
  16. Pluizje

    Pluizje Bekend lid

    31 okt 2011
    661
    14
    18
    Als t niet werkt koop je van die mooie warme sokken met anti-slip nopjes eronder :p
     
  17. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Toen wij deze laminaatvloer hebben gekocht adviseerde de verkoper om niet te dweilen met HG. Schijnt echt heel slecht spul te zijn voor je vloer.
    Hij adviseerde ons om spul van quick step zelf te gebruiken. Daar ook niet teveel van indoen. En niet te vaak dweilen. Je zou ook best wat vaker met alleen water kunnen dweilen. Word het ook echt wel schoon van hoor.

    Om nu je vloer te ontvetten zou ik ammonia adviseren.
    Toen wij een gladde laminaatvloer hadden dweilde ik ook 1x per week met pledge. Het glimde er zo mooi van. Maar wat een vette troep is het eigenlijk. Met ammonia haal je de vettige laag er weer af. En ziet je vloer er weer net zo mooi uit.

    Ik denk dat je vloer daarom zo glad is geworden...
     
  18. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb nu schoonmaakazijn gehaald, ga dat eerst proberen. Als dat niet helpt, probeer ik ammonia en anders plak ik zuignappen onder m'n schoenen en sokken ;).

    @veel dweilen: tja met 2 katten, 2 kinderen en een raam van 8 m breed, die er voor zorgt dat je elke vlek op de vloer ziet, doordat het zo licht is....en ik denk dat het nu ook steeds nodig is, omdat een vettige laag op zit (wat ik trouwens niet wist, dus weer wat geleerd vandaag) dat die vloer daardoor zo snel vies van wordt.

    Maar krijg je met alleen water dweilen, niet van die strepen?
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    strepen kreeg ik van allesreiniger...daar krijg je een vette waas van. Niet van laminaatreiniger.
    ammonia zou ik niet gaan doen...denk dat je daar je toplaag mee verknalt.
     
  20. Biene

    Biene Actief lid

    2 jan 2012
    410
    2
    0
    Goed ontvetten met bijv. schoonmaakazijn.
    en veel dweilen ? ik dweil om de dag..
     

Deel Deze Pagina