Wij krijgen er soms ook een waas over heen, dan dweilen we een paar dagen alleen met water. (hier dweilen we elke dag)
Ik dweil ook zeker 3 tot 4 keer per week hoor, vind ik echt niet vreemd haha. Zal wel moeten ook, kind, 3 katten (en kattenbakken binnen) dus soms voetstapjes en vind het anders ook geen gezicht. Als ik hier 4 dagen niet zou dweilen dan ziet het er niet uit!!
Ik dweil ook om de dag. Alleen met heet water en zeker niet te nat! 1x per week met een klein beetje allesreiniger.
Haha! Ik dacht al even dat ik zo'n poetsmiep was, maar gelukkig zijn er ook mede dweilers die dat zo vaak doen of vaker.
Pledge is iets wat zeker spekglad wordt. Wij gebruiten het een tijdje voor de meubels en als je dan perongeluk wat op de vloer gesproeid had ging je gelijk onderuit. Gewoon met water dweilen of met st marc (ontvetter) wil je toch een glanzend laminaat doe je er een klein drupje glansspoelmiddel van de vaatwasser is. Dit klinkt gek maar gaat je laminaat supermooi van glimmen en belangrijkste: het wordt er niet glad van.
Ik heb de vloer nu 2x gedweild met schoonmaakazijn, maar het heeft niet geholpen.... St Marc? Haal je dat gewoon bij de super?
Kun je bij de karwei kopen en is eigenlijk bedoelt om houten kozijnen vetvrij te maken voor je gaat schilderen voor een betere hechting. Ik doe hier mn plavuizen en laminaat er ook mee. Als ik andy ofzo gebruik glij ik op de plavuizen ook uit en met dit niet. Voordeeltje: glimt als een spiegeltje van dat spul maar wel stroef Praxis, of een winkel waar je verf en behang kunt kopen hebben het vaak ook. Niet te veel in het water het is best straf. Op de fles staat trouwens ook dat je het voor ramen en badkamer e.d. Kunt gebruiken.
Is de hele vloer glad? Dus ook de stukken die niet of nauwelijks worden belopen? Wij hebben dit namelijk zelf tot een paar keer toe gehad. Een keer na een uitgebreide gourmet, waarschijnlijk de vetresten die via zolen verspreid werden. Dat verspreiden is ook wel eens gebeurd na het olien van scharnieren waarbij er iets van de spray op de vloer terecht was gekomen. Verder heb ik een keer een paar sloffen gehad, net nieuw toen, waarvan de zolen op de een of andere manier ook de vloer spekglad maakten. In plaats van St Marcs (volgens mij alleen te koop bij een DIY), zou je ammonia kunnen overwegen om de vloer mee schoon te maken. Stinkt alleen wel verschrikkelijk, maar de lucht blijft niet hangen.
Ik kan het hier gewoon bij karwei, gamma, hubo, praxis, en woonwinkels met verf en behang kopen hoor. En dan is het ook nog zo als het van het schoonmaken komt: het gaat er in laagjesop, en in laagjes weer af. St Marc ruikt trouwens naar eucalyptus/dennengeur dus niet chemisch en blijft ook niet hangen.