Mijn zoontje sliep vanaf 3 dagen helemaal door, dit heeft tot 7 maanden geduurd en vanaf toen is het een drama. Sinds hij in zn eigen kamertje ligt (vanaf begin december) wordt hij constant wakker snachts en wil niet meer slapen. Ik heb al van alles geprobeerd, wiegen, bij hem zitten, slaapritueel, laten huilen. Nu slaapt hij goed in, valt meestal in slaap onder zijn laatste fles maar wordt rond 1 uur wakker en wil dan niet meer slapen, is helemaal overstuur, nu dacht ik dat het kwam van doorkomende tandjes maar dat is het niet. Vannacht heeft hij tussen ons in gelegen en heeft van 19.30 tot 7.00 aan 1 stuk door geslapen. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte voor hem worden om tussen ons in te liggen. Van het cb moest ik hem 10 minuten laten huilen en dan weer heengaan en weer laten huilen net zo lang tot hij sliep. Nu ging dat erg goed, na 6 dagen had hij het door en ging eigenlijk gelijk slapen als we zn kamertje uit waren, maar zo in ene sinds vorige week doet hij dat ook niet meer. Hij wil in de ochtend ook helemaal niet meer slapen en slaapt smiddags nog maar 1 uurtje, dat is toch veel tekort voor een baby? Heeft iemand nog tips wat ik kan doen?>
Heeft hij een honger?? Hier was mijn zoon ook al een tijd van de fles af maar had rond die tijd toch weer behoefte aan een fles.. Ik zou dat eens proberen.
Verlatingsangst gaat nu wel een rol spelen. Dan is het belangrijk om het CB-advies lekker aan je laars te lappen want dan hebben ze geborgenheid nodig. En dat doe je dus NIET door hem te laten huilen. Troosten is dan heel erg belangrijk. Wellicht behoefte aan een knuffel, of een knuffeldoekje. Ik lees ook wel eens een t-shirt van papa of mama in bed (ivm bekende geur). En anders lekker een flesje. Dat zullen ze heus niet meer doen eer ze 18 zijn. En als je zo het snelste weer in slaap komt, zou ik dat overwegen. Kijk, al zijn ze 3 of 4 en dan nog 's nachts honger, dan zouden ze overdag wat meer moeten eten maar jouw kleine is 8,5 maand. Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt! (ook al is het troosten en terugleggen ipv tussen jullie in)
Ik heb zelf ook nooit waarde gehecht aan wat ze op het cb zeiden, dat is zo zwart-wit en voelde voor mij vaak heel tegen natuurlijk en ging tegen mijn gevoel in. Doe hem een lekkere papfles van Bambix oid, daardoor is hij langer verzadigd en lekker vol! en inderdaad kan je geur ook helpen, ik hield altijd vanaf de middag mijn zoontje zijn lievelings knuffel mij mij zodat mijn geur eraan zat en toen sliep hij ook beter.
Mijn zoon is ook 8 maanden en hij slaapt erg slecht, dat was eerst (iets) beter. Ik doe het nu als volgt: ik laat hem precies drie minuten huilen en dan troost ik hem en fluister tegen hem en geef hem een kus. Dan leg ik hem in zijn bedje en herhaal dit. Hij is oververmoeid en overprikkeld door te weinig slaap dus eerst gaat hij echt hard huilen. Toch geef ik niet op en steeds na drie minuten ben ik er weer. En als hij rustig is leg ik hem weer neer. Het helpt, maar je hebt doorzettingsvermogen nodig want het is voor beide niet leuk. Als je opgeeft en je haalt je kind uit bed, na lange tijd huilen, is dat een beloning. Dus wel doorgaan tot je kind echt heeft geslapen. In het weekend of als je zelf rustig bent is het beste om te beginnen. Als je baby over dag ongeveer drie keer anderhalf uur slaapt zal hij snachts ook beter slapen. Plotseling snachts wakker worden op verschillende tijdstippen kan ook honger zijn inderdaad. Veel sterkte!
allereerst dank voor jullie reacties. Ik kan me niet voorstellen dat het honger is. Rond half 9 krijgt hij nog een fles met 210/8 en 3 scheppen rijstebloem, maar ga het vannacht eens proberen. De tip van 3 minuten ga ik ook eens uitproberen, 10 minuten is ook wel erg lang en dan hij is helemaal over zn toeren en kan door het gesnik niet meer slapen. Wat ik trouwens vergat te vermelden, hij slaapt 2 dagen in de week bij ouders en schoonouders en daar slaapt hij altijd het klokje rond zonder wakker te worden, zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat hij daarom snachts bij ons wakker wordt omdat hij bang is dat we er niet zijn?