Boeken verkopen via bol.com

Discussie in 'De lounge' gestart door rijswijkse, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb boven op zolder wel 300 boeken staan en ze staan er maar;).
    Sommige staan er al 6 jaar en ik verwacht als me kleine gaat lezen dat ze hier geen interesse in heeft of dat het digitaal is.
    Dus ik ben een paar uur boven geweest om me boeken erop te zetten,heb er pas 50 opstaan dus nog wat te gaan:D

Hebben jullie er ervaring mee?
    Nog tips om ze verpakken enz?
    Hou je er een leuk centje aan over?
    Bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goed kijken voor welke prijs je ze erop zet, in de zin van; wat vragen anderen en hoeveel hou je over, want er gaan ook nog verzendkosten vanaf. En sommige boeken verkoop je gewoon nooit ;). Maar het is zeker wel de moeite, vind ik. Ik heb nu geloof ik zo'n 30 boeken erop staan en hoeveel ik verkoop verschilt erg - gemiddeld 1 per maand ofzo? Maar laatst had ik er een nieuw boek opgezet en dat was dezelfde dag nog verkocht. Nieuwe boeken gaan wel (veel) sneller dan oudere boeken.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Rijswijkse; aan je naam te zien woon je in de buurt van Den Haag? Informeer eens bij de Slegte (in de stad), daar kopen ze tweedehands boeken in. Wij hebben daar onze boeken naartoe gebracht. Het levert misschien niet heel veel op, maar je bent wel in 1 keer van een grote partij boeken af!

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik wil hoop cd;s en dvds erop zetten, we hebben er zo onwijs veel. We zijn hier komen wonen in zijn netjes in de kast op zolder gezet en staan er nog.

Verder heb ik wel eens boeken erop gezet.... ik kijk ook wel eens als ik een boek koop bij 2e hands, maar vaak op bol.com scheelt het erg weinig met nieuw en als ook verzenden gratis is, dan haak ik af voor 2e hands.
    gr brenda

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

wouw dat zijn er veel!! Me man vind mijn 100 boeken al veel haha. Alleen ik lees ze wel ben een echte lees freak!, dus zolang ik dat doe staan ze me ook niet in de weg. Je kan altijd kijken bij een 2ehands boekenzaak. Ik heb ook wel eens wat weggebracht daar kreeg ik dan geld voor of ik mocht er andere boeken voor uit zoeken!

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook veel boeken (oa. studieboeken) verkocht via Bol.com. Op zich best te doen, alleen vind ik het soms zo jammer, dat je er zo weinig aan over houd. Bol.com krijg uiteraard ook nog een percentage van de opbrengst, + je moet de verzendkosten zelf betalen en die zijn bij grote boeken ook niet goedkoop.

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn studieboeken gewoon via marktplaats aangeboden. Omdat ik vind dat je bij bol.com erg weinig overhoudt, en je moet het alsnog zelf verpakken/verzenden. Dan zet ik liever zelf een advertentie op marktplaats..

Mijn ervaring met studieboeken is wel, dat je het moet aanbieden in de periode dat je zelf les hebt gehad uit het boek. Maar dat is voor TS niet belangrijk.. :)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het gaat niet hard, maar ik vind het wel de moeite waard. Let goed op wat anderen vragen, maar kijk daarbij ook wel naar de conditie. Ik vind het voor cd's vaak bijna niet de moeite, dat leverde heel weinig op. En met boeken krijg je een geringe pakketvergoeding als ZIJ weten dat het niet de bus past. Soms zit het heel erg op het randje! Dus zorg voor slanke verpakkingen! Ik zette er eerst nog bij dat de kosten incl. verzending waren, zodat de koper dat kon zien. Die betaalt namelijk 'service' kosten aan bol. Bol maakt flink winst, maar het scheelt je wel het gedoe wat je op MP hebt.

En laatst had ik dus een boek dat niet aangekomen was. De koper klopte bij mij aan, ik bij de klantenservice, en die vroegen of de koper contact met hun kon opnemen. Ik heb gewoon mijn geld gekregen (dat gaat vertraagd, dus niet direct bij een verkoop!), en hij heeft een boekenbon van bol gehad om het boek nogmaals te kopen. Ondanks dat we steeds verschillende klantenservice verhalen kregen is het dus goed opgelost.

Voor zeldzamere boeken geldt dat je vaak de enige verkoper bent die het tweedehands aanbiedt. Dan kan je net een paar euro onder de prijs gaan zitten :D Werkt!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij grote boeken krijg je pakketbijdrage, dat is 2,95, toch weer meer dan de helft als je met DHL verstuurd. Maar TNT is duurder. Dat gebruiken ze zelf niet, dus daar is het denk ik niet op gebaseerd.

Het uitwisselen van biedingen/emails met kopers op MP vind ik zelf heel tijdrovend. Dat heb je niet op bol. Daar koopt iemand jouw artikel, en dan moet je zorgen dat je het meteen kunt versturen.

Tip: sluit je winkel als je op vakantie bent!!! Ik was het vergeten en heb daarvoor iemand anders voor de verzending kunnen regelen! Je moet namelijk binnen 24 uur na bevestiging van de koop verzenden.

10. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Bedankt voor de reacties!
    Ik heb net 1 mail gehad voor het boek oei ik groei.
    Is het goed als ik hem verpak in kaft papier of moet het echt in een doos?
    Ik ga hem denk ik via tnt verkopen of als het zo snel doe ben ik vanmiddag bij de dhl.
    Hou er als hem via tnt verkoop 10,75 en via dhl 2,95 meer.
    Tja me man zegt ook je heb het geld toch al uitgegeven wat je er voor terug krijgt is mooi meegenomen.

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Rijswijkse: Ik zou het boek wel goed inpakken. Dit hoeft niet perse in een doos maar misschien kan je eerst een plastic tas of wat kranten om het boek doen en daarna inpakken met kaftpapier.

12. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    bedankt!Ben nu bezig met inpakken.

Deel Deze Pagina