Vervelende kriebelhoest

Discussie in 'De lounge' gestart door Iman, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Daar heeft mijn zoontje nu al 2 dagen last van... het is zo zielig hij hoest de longen uit zn lijf en het lijkt wel steeds erger te worden....!

Ik geef hem al afgekoelde thee met honing gewone honing warme melk... bij mijn dochtertje helpt het wel maar bij hem niet.. nu wil ik morgen maar even naar de apotheek gaan voor een middeltje.. maar voordat ik een serie middeltjes aangesmeerd krijg wil ik graag vragen of er iemand ervaring heeft met een drankje of iets dergelijks...

Mijn zoontje is bijna anderhalf.

groetjes Iman

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    je kan thijmsiroop geven dit verzacht, haal ik altijd bij de apotheek omdat het er gewoon geodkoper is dan bij de drogist en er zijn zetpilletjes tegen het hoesten ook daar verkrijgbaar dit werkt bij teun erg goed moet ik zeggen

suc6 ermee....

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Geen melk, dan krijgt hij slijmvorming.

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik zou even langs de HA gaan, mijn vriend had het ook laatst en heeft er speciale pilletjes voor gekregen, omdat het heel vervelend is die kriebelhoest!

succes!

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Waarschijnlijk heeft hij codeine gekregen om de kriebel stil te leggen. (Krijg ik bijna elk jaar voorgeschreven.)
    Volgens mij geven ze dat niet zo snel aan kinderen.

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

geeen flauw idee..! :D

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Mijn zoontje heeft het ook (2 jaar), van de week de huisarts gebeld, thijmsiroop en wachten tot het over gaat :( Het is idd echt zielig, gelukkig is het nu wat minder, maar heeft wel ruim een week geduurd!

succes, en hopelijk is het gauw over!

groetjes Setje

8. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik ga morgen even kijken voor die thijmsiroop en/of pilletjes erbij... vind het zo zielig gelukkig drinkt hij wel goed

bedankt dames voor de reacties..! :)

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    iemand ook ervaring met vicks vaporup? dat zag er toen op de reclame zo lekker uit.. hehe...

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Balsoclase zetpillen zijn dat ;) En die werken erg goed!

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    dat is toch die mentol die je op de borst moet smeren?

dat mag nog niet bij kleine kinderen vanaf 4 dacht ik pas je kan dan wel LUUF nemen die is er vanaf baby...ik gebruik nog steeds de baby bij teun dat is ook wat op mentol basis....

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als Jelle last heeft van kriebelhoest word dat juist erger als ik Luuf gebruik. Het lijkt eerder de luchtwegen t eirriteren dan dat het beter maakt, zeg maar... Ik heb laatst uit pure wanhoop Natterman Melrosum drank voor kiebelhoest bij kinderen gehaald. Hier zit een klein beetje codeine in.

Het was voor Jelle en ons een hele opluchting dat hij weer gewoon kon slapen. Hij hoeste zichzelf de hele nacht wakker, en na 4 nachten ben je het allemaal wel zat... :)

13. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Klinkt stom maar mij werd toen mijn dochtertje veel moest hoesten laatst ook verteld dat een halve ui op de kamer leggen ook baat , en dat heb ik gedaan en heb haar nog weinig horen hoesten .. stinkt wel hoor ..

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ken de halve ui wel voor een verstopte neus maar niet voor tegen de hoest.....
    maar zou het volgende keer eens uitproberen

15. nicole26

Jaa klopt dacht ik ook maar of het toeval was of niet het hoesten was nagenoeg over , dus baat het niet schaad het niet denk ik dan maar :D

16. nicole26

En een theelepeltje suiker , vergat ik nog te melden , zou ook goed zijn tegen kriebelhoest

Deel Deze Pagina