Hallo allemaal, Gisteren had ik een verjaardag en had daar after eight taart gegeten. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (voor wie niet weet wat after eight is dat is een vierkant chocolaatje gevuld met mintcreme.) Dat smaakte echt naar meer wat een verslavend smaakje. Nu is zei met vakantie en wil zo graag zo`n taart bakken. Wie heeft daar het recept van? Echt hier raak je verslaafd aan hoor Liefs Lover
After Eight cake Ingrediënten 200 gr. (=1 doosje) After Eight, gesmolten 150 gr. gesmolten boter of margarine 125 gr. witte bastersuiker 150 gr. boerencakemeel, gezeefd 4 grote eieren 4 el. koffieroom 4el. koffielikeur (Baileys of Tia Maria) 1/8 l. slagroom ong. 100gr. fijngehakte witte chocolade Taart- of springvorm 24cm. doorsnee Bereidingswijze Oven voorverwarmen op 160º, vorm met vetvrij papier bekleden. In kom met houten lepel boter, suiker, meel, eieren, room en likeur door elkaar kloppen. De gesmolten chocolade erdoor roeren. Dit beslag in de vorm gieten en gaar bakken in 45 minuten.Cake laten afkoelen, keren op rooster en verder laten afkoelen. Ondertussen de slagroom (zonder suiker) kloppen. Cake omkeren op een taartbord en bestrijken met de slagroom. Bestrooien met de witte chocolade. Als je er een kerstcake van wilt maken kun je er nog cacaopoeder overheen strooien met een malletje van een kerstmotief erop!
Jullie zijn geweldig Dus je noemt het een cake. Daarom kon ik het niet vinden Dank jullie wel ga het vanavond gelijk maken mmmmmmmm Liefs Lover
Ben gek op after eigt zelf! Die taart lijkt me dus helemaal het einde! Van mijn maatje 38 dan Super idee...denk dat ik wacht tot ik zwanger ben, dan kan ik ongegeneerd eten...whahaha Of dan lust ik het misschien juist niet meer...hmmm, stof om over na te denken dus
Wat een muts he nu weet ik waarom hij het niet kon vinden. ik had het helemaal verkeerd geschreven. Afhter eigt (blond he)
Bossche bollen hmmmm! Nog weekje wachten en dat hebben we thuis een heeeele grote, met de normale en de mini's erbij. Als trouwtaart (ben Bosschenaar) Ik vind bossche bollen zalig, after eight vind ik niet altijd even lekker, zou er geen taart van hoeven. Houd niet zo van dat mint smaakje.
ow jammie.... die ga ik ook maken.. ben ook zo verslaafd aan dat spul! Ze verkopen er nl ook ijs van in de ijssalon..mjammioeeeeee!
Hou ook wel van after eight en ga het dan ook zeker eens uit proberen die cake lijkt me ook lekker. Piglet
Ik moet hier echt niet meer gaan lezen eigenlijk. Krijg nu zo'n ontzettende zin in zo'n lekkere grote BOSSCHE BOL van de Groot. Heerlijk! Denk dat ik morgen er maar eens even langs ga, moet toch in Den Bosch zijn. MMMMMMMM
Mmmmmm, het water loopt me in de mond. Dit topic moet je dus gewoon niet lezen als je vlak voor het eten zit Groet van Kiki PS voor de Brabanders onder ons, nog zo'n overheerlijk gerecht om je bestek bij op te eten: Hemelse Modder!
Aaarg..... en ik had al zo'n lekkere trek After eight, bossche bollen van Jan Groot en hemelse modder...... LEKKUR!
Deze ga ik zeker uitproberen deze week. Ben helemaal verslaafd aan after eight, dus dit wordt smullen. Bedankt voor de ip.
zou ik zeker ff doen duveldraakje ze zijn zo lekker vooral die reuze boschebol mmmmmmmmmmmmmmmmmmm Ene ga zo de keuken in ga bakken mmmmmmm Liefs Lover