Vraag voor iemand werkzaam in een apotheek.

Discussion in 'De lounge' started by einad, Mar 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanmorgen gebeld met de apotheek, ik ben verkouden en mijn citalopram en oxazepam zijn bijna op.

Omdat ze geen risico wilde lopen (wat ik uiteraard begrijp!) zou het bezorgd worden.

Het is nu nog niet bezorgd, ze zouden vanaf 15.00 gaan bezorgen.
    Zou het nog later kunnen worden bezorgd?
    Voor eventuele besmetting zouden ze aanbellen en het voor de deur zetten. Geen bel gehoord maar ook niks in de tuin gevonden, wel goed gekeken.

Moet ik afwachten? Moet ik actie ondernemen? Kan de HAP zien of het bezorgd is?

Het zijn best gevaarlijke medicijnen als het in verkeerde handen komt..

Wat is wijsheid?

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik werk niet openbaar, klinisch, maar ze bezorgen bij ons in de wijk tot 21 uur. En nu is het helemaal druk.

De hap is alleen bereikbaar voor evt 1 gift. Niet voor meer.

Zulema and einad like this.
  3. Dan wacht ik het nog even af, dank je wel!
    Ik heb nog voldoende medicatie voor 4 dagen maar het was meer dat ik wilde bellen omdat het anders gaat om vermissing van medicatie als ze dat kunnen in zien?

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik werk in de wijkverpleging en hier brengen ze het tot een uur of 21.00 uur rond.
    en als het goed is wachten ze netjes tot je de deur open gedaan hebt. ze mogen het niet zomaar voor de deur zetten en weg gaan!
    dit ivm medicatie die eventueel in verkeerde handen zou kunnen komen.
    Hier gooien ze het ook vaak nog door de brievenbus.
    HAP kan niet zien of het bezorgd is. en dan nog, Ik zou de HAP daar niet mee lastig vallen. Die worden nu al helemaal plat gebeld door de corona gekte. van de week meerdere keren 20 minuten of langer in de wacht gehangen....
    Afwachten en zo nodig morgenochtend meteen bellen.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Ik wilde het zelfde zeggen als mijn voorganger. Werk in de thuiszorg en ze bezorgen best nog wel laat in de avond.

einad likes this.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik werk niet in een apotheek, maar wel in de zorg. Bij ons bezorgt de apotheek op het werk tot ‘s avonds laat ;)
    Maar in het geval van Oxazepam enzo zou ik ff bellen../

einad likes this.
  7. Bedankt dames!
    Wilde de HAP ook niet lastig vallen maar was bang het in verkeerde handen terecht komt.

Cindy1977 likes this.
  8. Waar zou ik naartoe kunnen bellen als ik bv om 23.00 nog niks heb gekregen?

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Eig naar niemand, dan zou ik meteen bij het openen van je apotheek naar hun bellen. Mss is er ergens iets niet goed gegaan, wij hadden bijv een grote telefoon storing,

Jou medicatie is voor jou heel belangrijk, maar de buurvrouw kan er niets mee. Zo gewild is oxazepam niet, vergeleken met bijv morfine.

Ysabella, GossipGirlxoxo and einad like this.
  10. Dank je wel!

Cindy1977 likes this.
  11. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou niet tot 23.00 uur wachten maar eerder al gebeld hebben, eventueel met de dienstapotheek, misschien dat zij nog contact met de je eigen apotheek kunnen leggen als ze al gesloten zijn. Oxazepam zou ik niet onbeheerd op straat willen hebben liggen.

12. Medicatie is nog niet bezorgd en de dienstapotheek kan ik geen telefoonnummer van vinden.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik zou morgen pas bellen, met dit hele Corona virus de hap bellen om medicijnen terwijl je nog gewoon hebt vind ik eigenlijk een beetje overdreven. En mocht iemand het wel uit je voortuin gepakt hebben kan je er nu natuurlijk niks meer aan doen, het is niet zo dat een bezorger nu voor jou de extra medicatie gaat ophalen bij de apotheek en rond 23.30 alsnog even langs komt brengen.

14. Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt... Ik wil en verwacht helemaal niet dat het alsnog bezorgd gaat worden.

NiVa0230 and maartje84 like this.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Maar als dat is wat je niet wilt, wat wil je dan wel bereiken met dit late telefoontje? Dat ze je medicijnen vergeten zijn te brengen? Wat kan de HAP daar aan doen dan? Daar bel je de volgende dag toch gewoon de apotheek voor?

En stel dat iemand het gepakt heeft uit de tuin en je wilt dat melden, dan meld je dat toch bij je apotheek. De hap is voor spoed, dit is in mijn ogen geen spoed. :oops:

16. Omdat ik dacht misschien ze konden zien of de medicatie uitgegeven was of me konden door verbinden met de dienstapotheek.

Ik vind deze medicatie niet vergelijkbaar met een verloren doosje paracetamol oid. Geen spoed voor de HAP maar ook niet onbelangrijk..

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Voor hetzelfde geld heeft een kind het te pakken. Voor dit soort medicijnen doen ze soms wel een burgernet melding uit met het verzoek oren en ogen goed open te houden voor het geval een kind het heeft gepakt.

SAARC, Fuddey and einad like this.
  18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Geen zorgen! De bezorger zorgt dat het niet op straat komt te liggen. Als hij de pakjes niet kan afleveren nemen ze die weer terug mee naar de apotheek.
    De dienstapotheek gaat echt niet jou apotheek bellen om een zoektocht te beginnen. Je eigen apotheek is nu niet eens bereikbaar.
    Waarschijnlijk staat het pakje gewoon nog in de apotheek door de miscommunicatie.
    Wie heeft er gezegd dat het vandaag bezorgd wordt ? De apotheek of de voorschrijver?

19. De apotheek, het is een herhaalrecept wat ik kon verwachten vanaf 15u.

Sorry als ik verkeerd overkom, ik voel me er verantwoordelijk voor en vind dat ik zoiets heb als een meldplicht.

Misschien vinden mensen mij overdreven, dat mag.. maar goed ik heb de medicatie ook niet voor niks ;)

Athina and spruitjes like this.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik breek even in met vraag aan de apothekers assistentes. Hoe groot achten jullie de kans dat medicatie opraakt en of het verstandig is van noodzakelijke medicatie een extra recept in huis te halen just in case?

Share This Page