hoi dames, ons meisje lag als baby in een 2 persoons kamer, voor haar 1e verjaardag hebben we haar naar een eenpersoonskamer verplaatst, ik was de babytekeningen zat op de muur en wilde graag een wat meer meisjeskamer dat is gelukt en ze slaapt er heerlijk maar nu het volgende, wij denken hard na over een 2e kindje althans we zijn er al uit, maar nu de vraag, ons meisje weer terug naar haar oude kamertje? ik neig erna om ons meisje in de 2 persoonskamer te doen zodat ze meer ruimte heeft als ze straks in haar eigen kamertje wil spelen en omdat ze volgende maand overgaat naar een groot bed. wat zouden jullie doen?
je bedoelt dat die 2 persoonskamer dus een redelijk grote kamer is? mijn zoontje laat ik ook in zn kamer ..( 12m²) zn broertje zal in ene grotere kamer komen, maar dara komt ook onze grote kledingkast ( dus houdt ook ongeveer dezelfde speelruimte over) mijn zoontje speelt nu al heel veel in zn kamertje...en hij heeft aan 1 grote speelhoek met kleed en speelgoed ehct genoeg....hij komt geregeld in en uit naar de woonkamer...(ik weet niet hoe jouw huis is ingedeeld) Maar ergens zou ik het laten zoals het is, tenzij jij denkt dat het voor de rest geen problemen zal opleveren.
ja die 2 persoonskamer is net zo groot als onze slaapkamer en de kamer waar ze nu in ligt staat vol zodra er een 1 persoonsbed in komt dan houd ze alleen nog een klein speelkleed over in het midden van de kamer zeg maar die 2 persoonskamer houd ze mega veel ruimte over en ze heeft daar gelegen toen ze baby was achteraf gezien was dat veel te veel ruimte voor een babyledikant, kast en commode vandaar dat ze om is gegaan ik twijfel zo ontzettend veel, doe ik haar er een plezier mee grotere kamer? zijn het niet teveel veranderingen? groot bed en nieuwe kamer etc etc. maar aan de andere kant is ze bekend met de kamer moeilijk moeilijk
Wij zaten met het zelfde probleem. Toen ons 2de kindje kwam, ging onze dochter naar een klein kamertje, dat scheelde een hele nieuwe babykamer maken. Toen ons zoontje een half jaar oud was, was onze dochter toe aan een groot bed, en toch maar weer van kamer veranderd (om het onszelf makkelijk te maken haha). Maar ze vond het helemaal geweldig, ze heeft ons zien verven, bed in elkaar zetten etc. Ze sliep vannacht de eerste nacht als een roosje.
jaa of eerst even wennen aan het grote bed...en dan over een tidjje pas naar die andere kamer...als ze ehct zo wienig ruimte heeft nu... bij mijn zoontje staat nu 1 ikea speelgoed kast en 1 kleding/hangkast en zn ledikant...en dna wel ee grote hoek over...als daar een 1 persoonbedje in komt zou het ook wat minder wordne, maar ik schat zo dat ie dna ook op bed gaat spelen ..hij is namelijk gek op bedden haha want over naar een andere kamer zou natuurlijk ook kunnen voordat de 2e dan komt...tijdens je zwnagerschap bijv..
@melisa, dank je wel haha is natuurlijk wel een goed idee om haar zoveel mogelijk te betrekken bij haar nieuwe kamertje, dank je wel! @fafje, ja dat is het hem nou, de muren in de grote kamer zijn nu nog helemaal in het babythema wat we hadden en dat wil ik er zowiezo af hebben, wil zelf een muurschildering maken dus dan kan ik vast rustig aan de gang of er nou wel of niet een 2e komt
Je weet van te voren nooit hoe het gaat...maar ja, er zijn ook kinderen die helemaal verhuizen en die pikken dat ook heel vaak goed op, dus waarom zou het binnenshuis dan niet goed gaan? En je kunt haar natuurlijk inderdaad ook eerst het grote bed laten wennen of juist eerst aan het kamertje (dus ledikantje mee verhuizen). En haar er inderdaad bij betrekken. Toen wij een paar maanden terug verhuisden, kreeg J. logischerwijs een nieuwe kamer. Met een groot bed. Maar we hebben haar ledikantje er eerst ook bijgezet, zodat ze daar eerst in kon slapen en zo aan haar nieuwe kamer kon wennen. En tijdens de verbouwing hebben we haar regelmatig meegenomen en alles laten zien, zodat het niet helemaal nieuw was. Is prima gegaan.
Je kan natuurlijk ook vragen of ze het leuk zou vinden om een groot bed in de grote kamer te krijgen.. Zegt ze ja, dan heeft ze meteen iets om naar uit te kijken en misschien zelfs meedenken over kleurtjes en spulletjes. (al hou je zelf natuurlijk wel het laatste woord)R dan is het ECHT haar kamer en wil ze er vast graag slapen "wil je dit op de muur?" Grote kans dat ze ja zegt... En heeft ze toch een soort van "zelf" gekozen.
ja goed plan dames, ik hak de knoop door ze gaat naar de grote kamer maar eerst in haar kamertje een groot bed, tegen de tijd dat ik klaar ben met de grote kamer duurt nog zo lang en dat levert een hoop valpartijen op nu ze uit ledikant komt dank jullie wel meiden, nu op zoek naar een mooie sierkrul tekenig voor op de muur
ze mag nu voor het slapen gaan altijd even met ons spelen en boekje lezen op ons bed en dat vind ze fantastisch! grote bed is toch wel heel speciaal, in de logeerkamer staat ook een 1 persoonsbed en daar kruipt ze ook de hele tijd onder de dekens als ik de was aan het doen ben, dus weet zeker dat ze het graag wil, enige nadeel als ik vraag of ze een hoopje poep wil zegt ze ook ja
Mja je moet natuurlijk wel die dingen vragen die jij ook graag wil. Soort vragende suggestie.. En dan denkt ze "ja!!" en niet "maar ik heb liever.." Werkt heel goed bij ukkies. Daarna zit in dr hoofd dat ze precies datgene wat jij aanbood wil. Tenzij ze het echt stom vind natuurlijk maar ik neem aan dat je niet iets stoms gaat voorstellen