Hallo, De huisarts raadt mij het paleo dieet aan. Ik heb al heel mijn leven lastige darmen. Nu rade zij dit aan omdat het ook je lichaam ontzuurt. Nu ga ik het heel lastig vinden om aardappelen te laten staan. Ik lust die dingen graag in alle vormen nu ben ik opzoek naar ervaringen en tips. Het hele dit aten de oermensen, geloof ik niet zo in. Het clean eten (deden wij al groot en deels) ben ik wel een voorstander van. Alleen waar ik ook echt naar opzoek ben. Hoe doen jullie dit met kleine kinderen? Ze hoeft natuurlijk niet geheel mee te doen met mij. Ik heb het dan vooral over avond eten. Twee keer koken vind ik ook wat overdreven Groetjes
Voor aardappelen kun je de zoete aardappelen pakken. Paleo is erg lekker en echt goed voor je. Vooral vlees en groente idd... 1-2x in de week zoete aardappeltjes met bijv spekje er om heen in de oven. Ik deed m deels nog voor me zwangerschap, en prompt kon ik de eerste 3-4 maand niks gezonds naar binnen krijgen Mijn moeder doet m 100%...
Ik kan ook niet goed tegen aardappelen (opgeblazen buik). In plaats daarvan een extra groot portie groentes als de rest wel aardappelen eet. We eten het trouwens maar één keer per week. Ook heb ik altijd wel een portie rijst over en warm dat soms op. Ik weet alleen niet of rijst bij Paleo mag? Het FODMAP dieet is speciaal ontwikkeld voor mensen met darmproblemen. Zou dat geen beter alternatief zijn? Ik heb dit op eigen houtje gevolgd, nadat het effectief bleek te zijn bij mensen met prikkelbaar darm syndroom. Aangeraden wordt om het via een dietist te doen . FODMAP-beperkte dieet - Over het FODMAP beperkte dieet