Dank voor jullie reacties. Mijn oudste zoon vertelde dat hij vanaf 7 uur op de playstation zat tot de GrandPrix begon. Dat is 14:00 uur. We gaan er vanuit dat ze iets eerder zijn gestopt. Ik doe het per mail zodat alle communicatie vast staat. Mocht er ooit iets mis gaan tussen ons, heb ik in elk geval de communicatie nog. Een kookwekker is wel een slim idee. Die zal ik wel voorstellen.
Maareh, zelfs áls mijn kind 6 uur achter een Xbox, computer of wat dan ook zit, dan geeft hij op een gegeven moment toch echt wel een keer aan dat hij honger heeft.. Dat zou hier dan toch ook gebeurd moeten zijn? Ik ben zelf echt ontzettend makkelijk op dit gebied en doe absoluut niet aan vaste tijden. Ik weet nog héél goed hoe afschuwelijk ik de timer op de inbelverbinding vroeger vond Maar goed, als je hier met je ex wel afspraken over hebt, kun je het altijd navragen natuurlijk.
In het weekend mogen ze 's ochtends bij ons om bed met de iPad spelen totdat wij rijp zijn om eruit te komen. We hebben ooit gezegd maximaal een half uur tot een uur. Maar ik moet zeggen dat dit steeds meer is opgerekt. Ter verdediging: ze komen om 7 uur hun bed uit. Dat vind ok echt geen tijden in het weekend! Meestal gaan we er tussen 9 en 10 uit. Waarbij het laatste half uur de iPads in de regel al wel uit staan. Dan knuffelen / kletsen / stoeien we nog wat. Verder hebben ze 'beeldschermtijd' als er wordt gekookt. Om de beurt mogen ze kiezen. Oudste kijkt soms tv of speelt een spel op Xbox of PlayStation. Als hij een spel speelt, wil de jongste graag op de iPad. Als grote broer tv kijkt, kijkt jongst mee. Een enkele keer wil onze zoon ook even op een spelcomputer als hij een vriendje te spelen heeft. Dat snap ik wel, die spellen zijn ook leuk om samen te doen. Als het weer goed is, mogen ze niet of kort. Bij slecht weer, mogen ze wat langer.
Ze mogen hier best lang op een computer...laptop of spelcomputer. Ik heb dat liever dan tv kijken. We hebben geen tijden maar ze zijn zelf meestal na 1 uur het wel weer zat. Dan gaan ze weer iets anders doen. Ik vind 6 uren echt buitensporig lang. Maximaal 2 tot 2,5 uur en dan weer even iets actievers doen.
Onze zoon die echt belachelijk veel aanleg voor comp. spellen heeft en het dus ook goed kan en daardoor leuk vind is het zelfs echt zat na 2,5/3 uur. Dan kiest hij zelf om wat anders te doen. Hij heeft 3 dagen in de week dat hij mag computeren/ op mijn tel spelletje mag doen/ Wii. Op zelf gekozen dagen , maandag ,woensdag en 1 dag in het weekend afhankelijk wat we gaan doen. En dan mag hij in het weekend dus wel eens echt 2/3 uur omdat hij dan ook echt verder komt in zijn spel. Daarna gaat hij dan trampoline springen/ fietsen/ rennen etc. Hij weet ondertussen wanneer hij moet stoppen. Ik zou in jouw geval sowieso even aan vader vragen hoe of wat want Hier is een tijdsduur ook niet altijd juist.
Ik ben zelf nogal makkelijk met de iPad en iPhone. Als ze daarop spelen is het meestal een spelletje. En 80% van die spellen is educatief. Liever dat dan tv kijken. Verder hebben we niks in huis qua PlayStation, x-box etc. De laptop gebruik ik alleen voor werk, daar staan geen spelletjes op. Ik weet niet of het er aan ligt dat ik zo makkelijk ben. Maar mijn kinderen geven er ook niet zoveel om. Is wel een tijd geweest maar tegenwoordig spelen ze liever samen. De oudste uitgezonderd. Die zit aan z'n laptop vast geplakt en geef ik regelmatig de opdracht eens wat anders te gaan doen behalve online rondhangen met z'n vriendenclub.
Hier mn zoontje van 5 jaar die mag max 2x per dag op de ipad/wii/telefoon. En dan ongv 30-60 min per keer. Op schooldagen is dat meestal maar 1x per dag. Als we het niet in de gaten houden zit hij er hele dagen achter
Wij hebben geen tablet of pc. Wel een laptop maar die gebruik ik alleen soms savonds als ze al in bed liggen. Heel soms mag dochter van 5 spelletjes op mn telefoon doen. Maar dan heb ik t over 1x in de week een 15 minuten. Zoon van 2 kijkt soms wel tv denk een half uur per dag. Dan kan ik even rustig koken. Dochter gaat dan liever kleuren. Xbox etc hebben we ook niet. Zodra Er Vanuit De Kinderen interesse Voor Komt zullen We er eens over gaan nadenken.
Onze dochter is 2 als ze erg hangerig is tijdens het koken zet ik een filmpje aan dus dat is dan ong 4x per week een half uurtje en vaak in het weekend in de ochtend in bed 2x een kwartiertje ofzo. En in het weekend doen we wel eens samen kleuren oid op de kidsstand van de tablet.
Wow, dat is wel erg lang. Hier mogen ze 3 x p.w. een half uur op de Ipad/computer/Xbox en als we weggaan met de auto en we zitten langer dan driekwartier in de auto, dan mogen ze op de DS. Ik hou me niet altijd heel strikt aan dat half uur, laat ze vaak eerst even hun spelletje afmaken. Eerst mochten ze vaker, maar ik merkte dat hoe vaker ze mochten, hoe meer ze erom vroegen en hoe minder goed ze zichzelf zonder konden vermaken. Voor mijn kinderen is het met deze computertijden gewoon in balans.
Mijn 7 en 5 jarige mogen beiden een half uur op de computer. En dat i een ouderwetse PC. Dochter kijkt altijd filmpjes via kindertube, de oudste speelt een spelletje. Soms wordt het een kwartiertje langer. In de vakantie mogen ze twee keer een half uur (maar geen uur achter elkaar)
Ik heb geen vaste tijden voor mijn dochter. Ze heeft een eigen tablet en speelt daar meestal na het eten mee of kjkt er filmpjes op. Overdag staat regelmatig de tv aan, maar meestal op muziek of op de radio. Als ze uit school komt wil ze tv kijken en dat mag. Maar ik heb een kind wat als het kan buiten is, rotzooit met water en modder en met slakjes en wormen binnenkomt 6 uur is lang, maar wij zijn overdag ook nooit zo lang achter elkaar thuis denk ik. Als dit eens zou gebeuren zou ik me er niet zo druk om maken, zou er wel wat van zeggen, dat wel. Ik heb ook en schoonloeder en mjn dochter weet heel goed dat dingen die daar wel mogen, van mij niet mag.
Wij hebben bewust geen ipads in huis en spelletjes op telefoon doen we ook niet aan. Nu is onze dochter nog erg jong, maar toch. De tv staat eigenlijk nooit aan, alleen sinds ze geen dutje meer doet s middags en ik liefst wel nu ik hoogzwanger ben kijkt ze op dagen dat papa er niet is (3 keer per week) tussen de middag na het eten een uur, anderhalf uur Nijntje. Op andere dagen vraagt ze er ook niet om, dus doen we het ook lekker niet.
Nou, we hebben inmiddels gepraat en ex vond ook wel dat 6 uur wat lang was. Hij genoot wel van zijn vrije zondag....:x Onze jongste is wat verslavingsgevoeling en gaat zo op in een spel dat hij niet snel om eten zal vragen. Zijn vader zou daar juist alert op moeten zijn. We hebben goeie afspraken kunnen maken en ik kan weer met een gerust hart de kinderen achter laten. Hij zou het ook bespreken met schoonloeder...
Als het aan mij ligt zouden ze alleen in het weekend mogen. Maar als het aan man ligt mag het wanneer ze maar willen. Zolang school, slaap - en eet ritme, gezinstijd en huiswerk er niet onder lijden.
Ben de fout in gegaan met mijn oudste en nu met jongste. Heb geen wii aangezet geen ds niks haha ze mag alleen op laptop muziekjes kijken youtube. En wat spelletjes op mijn mobiel ik zeg het eerlijk de oudste is nu 15 ik heb er geen zicht meer ( op) wel ideeën. Grenzen stellen is niet erg de buiten wereld IS anders dan de grenzen thuis wees soepel en stel je soepel en meegaand op anders tja ze doen het toch als ze een maal de middelbare school bezoeken en nu niet zeggen dat doet mijn kind niet. dat zeggen ze nu altijd. Mijn kind doet ook niks maar ondertussen weet ik toch wel wat hij soms stiekem kijkt( ja p=r.n.) ben niet al onwetend. Hoe verbieden?? Niet toestemmen en er bij vertellen dat wat hij ziet niet de ( liefde is) maar zijn gevoelens wel ( normaal zijn)
Hier ongeveer een half uurtje per dag op de iPad. S winters soms wat langer. De oudste zit nu wat meer op de pc. Hij is zijn spreekbeurt aan het voorbereiden met powerpoint.
Mijn dochter van 8 zit sowieso al een half uur a uur op de tablet voor school. Daar hebben ze programma's van school voor lezen etc. Hier geen vaste tijd voor tv of tablet. De ene dag veel langer en de andere dag niks. Als het een druilerige zondag is en iedereen is lui dan plannen wij een bankhang dag in en kijken we films. Maar tussendoor doet iedereen zijn eigen ding. En op mooie dagen zijn ze de hele dag buiten