Wij hebben een nintendo switch en een wii. Maar mijn zoontje van 7 is meer verknocht aan zijn ipad momenteel omdat hij daar minecraft en roblox en hayday en clash royale op heeft staan. Het is ook wel heel belangrijk wat de vriendjes spelen. Wij zijn de enige met een switch, dus vriendjes moeten altijd eerst de spellen leren kennen, dat is soms toch minder leuk.
Wij hebben een Xbox met kinect, gewoon eens tweedehands gekocht met een berg spellen (was wel even zoeken tot ik er eentje gevonden had met spellen die me aanspraken). Vinden ze erg leuk en ze spelen er ook vaak met vriendjes en vriendinnetjes op. Wii hebben we gehad en is de deur uit, vonden ze niet zo leuk. En voor op reis een Nintendo ds, ook weer tweedehands met veel spelletjes. En ze gebruiken ook nog regelmatig de gameboy van minstens 20 jaar oud. Verder op de Ipad.
Wow, ik zie nu nog veel meer bomen! Nog even wat concrete vragen: -Begrijp ik het goed dat je met een playstation/xbox niet met de tv kunt gamen? -Is de switch de opvolger van de nintendo ds (dus nieuwer?) - als we een switch kopen, kun je daar dan standaard met z’n tweeen mee spelen, of moet je dan meteen extra controllers kopen? Ik heb het idee dat veel klasgenootjes ook een nintendo hebben, maar ze spelen nog niet samen. Eigenlijk wil hij graag een tablet, maar daarvoor vind ik het nog te voeg. Ben bang dat dan snel daarna de vraag om social media komt. Een spelcomputer leek me dan ook leuk en veiliger. Sowieso wil ik niet dat hij allemaal schietspelletjes gaat doen, liever iets waarmee je kunt ontwerpen (lego en zo) of race spellen kunt doen. Thanks!
Nee. De Switch, X-box en PlayStation zijn allemaal consoles. Dat wil zeggen; je kan ze op de tv aansluiten en je speelt met een controller. De Switch heeft controllers die je uit elkaar kunt halen en een scherm wat je uit een Dock kunt halen. Zodat je er dan op kan spelen als een soort tablet. Je kan daar dus meerdere dingen mee. Ik zou daar even wat YouTube video’s van kijken. Als je het ziet snap je het wel. De PlayStation 4 bestaat nu een jaar of 5. Er zit wel een update aan te komen dus. Maar volgens mij is daar niet veel over bekend. De x-box One is ook uit 2013, daarvoor had je de x-box 360. De Switch is uitgekomen in 2017, als opvolger van de Wii U. Edit ; je laatste vraag. Er zitten in principe 2 joycons bij de Switch waardoor je met zn tweeën kunt spelen. Maar veel mensen vinden dat niet heel lekker spelen en kopen er nog 1 bij.