spelen 1 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lunaatje, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    met wat spelen jullie kindjes zo heel de dag?
    kruipen ze veel rond,zitten ze nog veel in de box?
    als je even tijd voor je kindje maakt,hoe/met wat spelen jullie dan?

2. brigitta23

Sep 6, 2008
    18
    0
    0
    Mijn zoontje van 9 maanden vind het op dit moment helemaal leuk om rond te (kruipen) tijgeren. De box vind hij echt niet meer leuk, terwijl hij goed zelf kan spelen. Maar probeer nu echt nog wel met regelmaat in de box te laten spelen anders kun je zelf niks meer.
    Jarno heeft een kiekeboe bal met liedjes waar hij achteraan kan kruipen die is favourite op dit moment en z'n stapeltoren, waar mee hij vooral met de ringen speelt. babygym vind hij ook nog steeds leuk, alleen trekt hij steeds de figuurtjes die hangen eraf. z'n rammelaar en beer.

Verder vind hij het heel leuk om te samen buiten te wandelen in de wandelwagen bij mooi weer, kiekeboe spelen, liedjes zingen met mama en voorlezen. Hij is helemaal dol op boekjes.

3. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel vindt de kralenboog van IKEA helemaal geweldig en zijn sprekende Nijntje. Deze heb ik allebei in de box en zo vindt hij het niet erg om in de box te spelen.
    Verder speelt hij sinds een paar weken met auto’s, grote en stevige auto’s omdat hij er nog weleens mee wil smijten. Hij begint nu zelfs te rijden met de auto’s.
    Zo af en toe een DVD van Nijntje op TV, daar wil hij dan nog wel 5 minuten naar kijken. En verder ......... kruipen als een razende en overal aanzitten met zijn kleine vingertjes.

4. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz speelt in de box met van alles en nog wat, een kralenboog van de IKEA, dingen waar je knopjes in moet drukken voor geluid of dat er een figuurtje omhoog schiet.
    Ook geef ik hem vaak oude flessen met dop (dan blijf ik er bij) de dop eraf halen en er weer op zetten is helemaal zijn ding.
    Voor de rest is hij helemaal gek van dingen uit een doos of bak halen, of juist ergens iets in stoppen.
    Oud telefoonboek verscheuren....

Loopwagen (met zo'n ring erom heen) en zijn trein waar ballen naar boven komen met een muziekje.
    Af en toe Bumba kijken op de computer.
    En vooral lekker naar buiten naar de eendjes en paarden. Dat vind hij prachtig!

Als ik met hem speel rollen we vaak een bal naar elkaar toe (lees: hij gooit hem richting mij) of ga ik gewoon naast hem zitten terwijl hij speelt en dan geeft hij vaak dingen aan mij.
    Of voorwerpen verstoppen etc.

5. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Nou Sophie kan net zo goed geen speelgoed hebben, want echt mee spelen doet ze niet. Ze kruipt heel veel, trekt zich overal aan op, gebruikt alles als loopwagen, als dat kan... vindt sleutelhangers en vliegenmeppers en het doosje met stofzuiger attributen en schoenen onder de trap veel leuker... tja... ze vermaakt zichzelf desondanks heel goed hoor... Ook het leeghalen van speelgoed dozen blijft leuk.. En boekjes kijken vindt ze heel leuk, maakt niet uit welke, of het nu voor baby's is of de margriet...

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre zit sinds hij 9 maanden is al niet meer in de box. Hij vermaakt zich met blokken, met zijn boerderij (soort Little People), met stapelbekers, met de vormenstoof, met een puzzel met grote stukken... En sinds een week is hij verzot op 'lezen'. Pakt zelf boeken uit de kast en bladert die door (zonder plaatjes te kijken). :D

Verder rent en loopt hij zich helemaal moe. Wat me ook opvalt is dat hij me nu vaker echt komt halen om mee te spelen. Zo lief!

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Merel liep los een week voor haar verjaardag en zat dan ook weinig meer in de box, alleen als ik even iets moest doen. Ze lipe de hele dag met van allerlei speelgoed door de kamer en vermaakte (en nog steeds) zich heel goed.

Vooral erg leuk vond en vindt ze boekjes. Een boekje met kittens was favoriet. Boerderij dieren vond ze geweldig, blokken, pop en babypop, rond lopen met de gieter...

8. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Dewi speelt met d'r stapel blokken, en haar loopautootje.
    Ik heb een klein prinsessen tentje opgezet in haar speelkamertje dat vindt ze geweldig.
    Ze kruipt veel, en ze bladert door boekjes heen vindt ze ook erg leuk.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    hier ene billenschuiver ..Ze vermaakt zich uitstekend met haar speelgoed...Ook ga ik vaak naast haar liggen of voor haar op me rug...Ze aait en onderzoekt dan vaak me gehele gezicht, en lol dat ze dan heeft!

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano vond met 1 jaar zijn xylofoon geweldig.
    zo'n ding waar je met een stokje op slaat en dan hoor je allerlei toontjes, (xylofoon toch?)

eigenlijk alles waar geluid uit komt. Boekjes doorbladeren vind ie nog steeds helemaal super.

samen spelen = samen boekje lezen, of muziek maken. of liedjes met bewegingen.
    dansen deed ie ook al. staan aan de tafel en weibelen met zijn kont.

nu pas met 14 maanden is hij stapelgek op zijn voetbal

Share This Page