Mijn zoontje krijgt binnenkort buisjes maar heb dus gelezen dat hij vanaf 2 uur inde nacht nuchter moet zijn. Hij wordt in de ochtend geopereerd maar als meneer wakker wordt is het zeuren totdat hij zijn melk krijgt, . Hoe ga ik dat straks doen? Mag hij wel water? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ze mogen een klein slokje water, maar met mijn dochter moesten wij al vroeg in het ziekenhuis zijn (ze was toen 13 maanden). Dus toen we wakker werden aankleden en meteen gegaan naar het ziekenhuis. En daar was wel zoveel te zien dat ze de 2 uur dat we moesten wachten heerlijk heeft gespeeld met de 2 kindjes die op dezelfde kamer lagen.
Joleijn heeft ook buisjes gekregen rond de 13 maanden. Ze moest toen nuchter zijn vanaf 2 uur 's nachts inderdaad. We hebben haar toen gewoon om 2 uur nog een flesje gegeven, zodat ze 's ochtends niet meteen honger zou hebben. Goede tip is om alles wat je nodig hebt vast klaar te leggen en in te pakken. Zorgen dat je eerder wakker bent dan je kindje, zodat je zelf al gedouched, aangekleed en klaar bent om te vertrekken. Dan maak je je kindje wakker, kleed 'm aan en vertrekt gewoon meteen naar het ziekenhuis. Eenmaal daar aangekomen, was er zoveel te zien, dat Joleijntje heel erg lief is geweest, terwijl we pas om 10:30 aan de beurt waren eindelijk... (We hadden al vanaf 9:00 gewacht :x). Ik maakte me ook druk van te voren, maar dat bleek gelukkig niet nodig omdat we alles zo goed hadden voorbereid. Mensen in het ziekenhuis waren ook zuperlief allemaal. Toen mochten we de wachtkamer in. Daar heb ik Joleijn een operatiehemdje aangedaan (alleen luier bleef aan). Daarna naar de OK. Ik mocht mee gelukkig. (Mama òf papa mag mee, maar niet allebei). Ze heeft alleen even gehuild toen ze het kapje op kreeg om in slaap te vallen, maar dat is zo voorbij. Ik ging daarna naar de uitslaapkamer en na 10 minuutjes werd ook Joleijntje binnengereden. Een kwartiertje later werd ze wakker en begon even te huilen. Ze was toen heel erg slap nog, maar ik mocht haar wel oppakken gelukkig. Lekker tegen me aan gehouden tot ze wat rustiger was geworden. Toen begon ze ook haar spierkracht terug te krijgen en haar hoofdje op te tillen enzo. En een half uurtje na de operatie heb ik haar voorzichtig een beetje vruchtensap gegeven. Daarna wilde ze meteen een halve banaan Na de banaan heb ik haar aangekleed en mochten we al naar huis. Is echt supergoed gegaan dus. Zou me een evt. volgende keer geen enkele zorgen maken. Goede tip is om inderdaad wat te eten en te drinken mee te nemen. Als alles goed gaat hebben ze vrij snel honger en dorst. Succes ! Hoop dat je wat aan de tips hebt en dat het bij jullie ook allemaal zo soepel gaat lopen ! Na de operatie kregen wij een veel vrolijkere dochter terug, omdat alle oor-ellende eindelijk afgelopen was... dus was ook nog heel goed uitgepakt achteraf.
WenT: dat is een goede tip om wat te eten en drinken mee te nemen. Dit heb ik meestal wel maar misschien wat fruit ofzo. Wij moeten eind deze maand samen met neusamandelen verwijderen en bij ons zijn ze heel streng. Wij mogen niet eens haar tanden poetsen want dan gaat het niet door! Ik heb een afspraak om 8:15 dus ik heb goede hoop al is het hier idd ook miepen totdat ze iets gegeten heeft. Net haar mama Succes!
meestal moeten ze al erg vroeg binnen zijn. meestal zijn ze erg streng dus ik zou helemaal niks geven ook niet 1 slokje. het is voor zijn eigen bestwil maar maak hem dat maar eens wijs hé.
ze mogen id beetje water mijn dochter had ook altijd honger en we moesten om 8.00 aanwezig zijn maar werden om 11.30 pas geholpen tuurlijk was ze jengelig omdat ze eten wou maar omdat er veel kinderen rondlopen en genoeg te spelen is vergeten ze het een beetje na de operatie mocht ze nog niks eten omdat ze dan misselijk konden worden nou ze was het ziekenhuis nog niet af of ze kreeg al een papfles omdat ze honger had en viel als een blok in slaap en heeft geen last gehad van misselijkheid of operatie
Hmm, ik heb twee folders meegekregen, eentje vanwege de buisjes en eentje voor de neusamandel. In die van de buisjes staat dat ze zelfs al vanaf middernacht nuchter moet blijven, in die van de neusamandel dat ze tot 4 uur voor de ingreep nog alle vloeistoffen mag drinken (zoals dus melk of vruchtensap) en daarna tot 2 uur voor de ingreep nog alle heldere vloeistoffen (dus ranja en water). Thirza mag dus alleen de laatste 2 uur echt helemaal niks meer... Misschien handig om ff te bellen met het ziekenhuis en na te vragen wat nou wel en niet handig is? Ik ben overigens ook van plan om voor daarna wat te eten mee te nemen, alhoewel ik ook nog BV geef en verwacht dat ze daar wel om zal vragen dan...
nou mijn zoon is 12 keer geopereerd en moest steeds vanaf s nachts nuchter zijn. of er moet veel veranderd zijn de laatste 8 jaar. zou maar ff bellen voor de zekerheid. want kinderen die niet goed nuchter zijn, werden toen altijd liever niet geholpen. ze gingen dan overleggen en kregen meestal nul op het recest en dat wil je je kind ook niet aandoen dat ze nog eens terug moeten. ook handig is om s ochtends ff de koorts te checken want anders krijg je hetzelfde verhaal.
Hier mocht tot 2 uur voor ok nog heldere sappen (water, ranja) gedronken worden... was geen probleem! Tot middernacht mochten ze eten, dus om 23:00 heb k hem toen een papfles gegeven...
Ik krijg net de brief met tijdstip van de operatie binnen, en daar staat nog eens in vermeld: 6 uur voor de operatie mag een lichte maaltijd/sondevoeding nog, (BV valt daar dus ook onder, fijn! ) en tot 2 uur voor de ingreep heldere vloeistoffen. Wij moeten ons om 9 uur melden: gelukkig op tijd dus!
myrthe is voor haar 1e verjaardag geholpen aan de oren en neusamandelen en mocht vanaf 12 uur de avond ervoor niks meer hebben. dus ik zou niks te drinken geven anders heb je kans dat de operatie helemaal niet doorgaat.
hier mocht hij absoluut geen water want anders ging de operatie niet door ik heb ook zo kindje dat gelijk drinken of eten wilt maar hem zolang mogelijk laten liggen totdat je weg ga aankleden en weg gaan en dat heeft hier erg goed geholpen julian moest 18 me van snachts 3 uur nuchter zijn dus 18 mei om 9 uur geopereerd en hij kwam zijn bed uit om 8 uur toen kwart over 8 weg gegaan wat ik hier schande vond dat julian in zijn eigen kleding en schoenen aan mocht houden hij ging voor buisjes en neus amandelen
Onze kleine boef slaapt tot half 7 en dan wil hij eten! dus zo lang mogelijk laten liggen werkt hier helaas niet.
Ons meisje mooet 25 juni voor neusamandel en buisjes... Ben ook benieuwd hoe alles gaat! Het eten maak ik me niet zo heel erg druk om want ze kijkt ook vaak eerst nog een half uurtje bij ons op bed tv en krijgt hierna pas te eten. Ben eerder benieuwd hoe ze in slaap gaat en hoe ze wakker word!
L. is al twee keer geopereerd, de eerste keer was ze als eerste aan de beurt en de tweede keer zo rond 11:00 uur. Mijn ervaring is dat er in het ziekenhuis zo veel te zien en te doen is dat er niet veel gejengeld wordt om eten, ze is dan veel te druk met allerlei andere zaken (bloeddrukmeters mollen en zo )