Allemaal uitslag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin was van de week ziek, ze had koorts, diarree.
    En begon steeds meer te spugen.
    De koorts is sinds gister weg (was anders de 3e dag geweest was dus dan van plan de HA te bellen) .
    Maar de koorts is dus weg, drinken gaat alleen nog wel met veel moeite.
    En ze kreeg gister uitslag voor op de borst, en vandaag zit ze eronder! Ook dr ruggetje.
    Het zijn niet alleen rode bultjes , maar ze gaan ook in elkaar over en zijn gewoon rode vlekken aan het worden.

Iemand ervaring?Of enig idee wat dit is?
    Zou het zoiets als de 5e ziekte kunnen zijn?
    Of misschien wel allergie voor wasmiddel?
    Heb nog steeds de zelfde als altijd, robijn , maar die iis volgens mijn zus wel erg sterkt geparfumeerd

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    5de of 6de ziekte denk ik

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klinkt inderdaad als de 6e ziekte. Dan gaat de uitslag vooraf aan 3 dagen van koorts. Google er maar eens op. De uitslag is heel typisch.
    Ik vond het ook echt helemaal uitlopen over haar lichaam... het kroop helemaal omhoog van haar ruggetje naar haar nekje en een beetje in het gezicht.
    Ik weet niet of het spugen erbij hoort, maar dat kan ook toeval zijn denk ik.

Maar ik zou even aankijken hoe je kindje zich voelt en wat ze doet qua eten. Dat ze wat minder eet etc is wel logisch, maar de 6e ziekte is als de uitslag eenmaal verschijnt, met een paar dagen weer over.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Andersom toch? Eerst koorts en daarna pas uitslag?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    5e of 6e inderdaad. Hier ook al gehad. 2 dagen flink koorts tot 40 graden, en daarna nog 2 dagen gespikkeld. En zo ging het ook wel snel weer over.

Spugen deed mijn zoontje niet, maar door de koorts kan zo'n kleintje misschien zich wel ongemakkelijk voelen en spugen..

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik denk ook aan de 6de ziekte. Mijn kleintje had het ook 2 weken terug. Je kan er niets aan doen. Alleen een paracetamolletje.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ja ik had het vermoeden zelf ook al.

Marin is een reflux baby dus spugen doet ze heel snel ondanks deze speciale voeding (altijd maar kleine beetjes).
    Dus zodra zij haar iets minder voelt begintze meer te spugen en begint het drinken weer pijn te doen.
    Doordat het altijd wat gevoelig is word het door het ziek zijn natuurlijk alleen maar versterkt (die pijn dan).

DUs dat is allemaal wel begrijpelijkk!

Ik ben heeel erg benieuwd hoe mijn gespikkeld meisje er morgen uit ziet!

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @kletskous: de koorts is gelukkig gezakt tot een normale temp. dus ze heeft nou verder geen last meer gelukkig!
    Is weer vrolijk! Brabbeld en lacht weer!
    Alleen heeft ze dus die uitslag nog!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

klopt, ik zei het verkeerd om.. ;) oeps.... eerst 3 dagen koorts en dan vlekjes...

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    uitslag is weer zo goed als verdwenen!!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bizar he, dan kun je er wel vanuit gaan dat je kindje de 6e ziekte gehad heeft.
    'leuk' voor in het babyboek als je dat bij houd ;) . Maar ik vond het echt vaag, zo snel als de vlekjes kwamen en ze onderstond, zo snel waren ze ook ineens weer weg!

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @athina: ja heel vreemd! Dan is het idd denk ik de 6e ziekte geweest.
    Eerste dagen koorts daarna uitslag!
    Het drinken gaat alweer veel beter!

Deel Deze Pagina