Woordenschat dreumes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mel78, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het idee dat mijn zoontje van 21 maanden best wel achterloopt mijn zijn woordenschat. Mijn Dochtertje kon toen al veel meer zeggen, en ook kindjes van zijn leeftijd zeggen al veel meer lijkt het wel.

Hij komt niet veel verder dan: papa, mama, die, ja, nee, bah, kaas, wauw en wat herkenbare geluiden als broem, kwak, boem etc.

Zijn er meer kindjes van zijn leeftijd die nog niet zo veel zeggen?

2. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Mijn dochter is maand ouder dan jouw zoon, en zegt ook nog niet heel veel meer hoor!

Niet druk maken hoor, elk kind zijn eigen ritme

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja hoor, hier was het ook zelfs rond de 2e verjaardag niet veel meer, ze kon net een 2 woordig zinnetje zeggen.
    Nu met 2,5 hele complete zinnen en gesprekken.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb hetgisteren nog opgezocht, naar aanleiding van een ander topic waar kindjes van 1 al het halve woordenboek lijken op te kunnen zeggen. Schijnt dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als ze met 2 jaar nog geen enkel verstaanbaar woord kunnen uitspreken!
    Jouw zoon is misschien niet de snelste, maar prima op weg!

Ikzelf ben ook weer heerlijk achterover gaan leunen in het vertrouwen dat het echt wel komt. Elk kind heeft zijn eigen tempo.

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje begon ook pas na haar tweede verjaardag te praten, zie ook wel wat woordjes maar niet veel.
    Ineens begon ze praten in het engels en in het nederlands (tweetalige opvoeding) en spreekt nu volle zinnen in beide talen.
    Dus ik zou me geen zorgen maken het kan ineens heel snel gaan.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ons neefje is iets jonger (16mnd) en die zegt nog helemaal niks. Die wijst & gromt als die iets wil:D Zou me dus niet druk maken:)

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    TS, mijn zoontje zijn woordenschat is zo ongeveer hetzelfde :p Kan eerlijk gezegd niet wachten tot hij wat meer (en verstaanbaarder...) begint te praten :)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dank jullie wel. Ik had echt het idee dat hij achterliep. Gelukkig lees ik dat het vrij normaal is.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook 1 die op die leeftijd weinig zei.
    Hij had ook heel veel driftaanvallen omdat ik hem niet begreep.

Inmiddels kletst hij de oren van mijn hoofd in vol zinnen en staat z`n kwebbeltje geen seconde meer stil. Binnen een half jaar van stil naar kletstkous

Deel Deze Pagina