Spelen bij een ander.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ellabella, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter wilde ook wel ergens anders spelen toen ze 4 was maar durfde ook niet zo goed. Ze vroeg het wel maar als puntje bij paaltje kwam dan ging ze toch niet. Tot ik op een gegeven moment met een moeder heb afgesproken om haar een beetje te pushen, de drempel over te helpen zeg maar. Dus ik heb mijn dochter daar gebracht, ben nog even gebleven en ben na 15 minuten weggegaan. Moeder zou mij bellen als het toch niet ging maar op het moment dat ik vertrok was ze al druk aan het spelen. Sindsdien speelt mijn dochter veel liever ergens anders dan thuis. Ze heeft gezien hoe leuk het kan zijn om ander speelgoed te ontdekken enzo en gaat nu bijna wekelijks ergens spelen. Ze had me die eerste keer helemaal niet gemist zei ze verbaasd toen ik haar ophaalde na een uur.
    Ze heeft ook weleens met een jongetje gespeeld waar ik haar nooit eerder over gehoord had, maar was achteraf ook gewoon goed gegaan.
    Ik wissel sowieso altijd telefoonnummers uit, hoewel ze inmiddels wel in groep 3 zit en een vast clubje vriendinnen heeft Dus die moeders ken ik inmiddels wel. Het komt nog maar zelden voor dat ze met andere kindjes gaat spelen waar ze nog nooit geweest is.

Ellabella vindt dit leuk.
  2. Ellabella

Ellabella Lid

9 jan 2019
    24
    3
    3
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en hoe het bij andere is gegaan de eerste keer.
    Bedankt voor het delen van je ervaring.

3. Ellabella

Ellabella Lid

9 jan 2019
    24
    3
    3
    Vrouw

Wat fijn om je reactie te lezen!

Hij gaat morgen met een van zijn vriendjes bij hem thuis spelen. Ik ken zijn ouders beter en zijn vriendje dus dat voelt makkelijker voor mij om los te laten. Het voorstel was om bij ons thuis te spelen maar ik heb gevraagd of hij ook bij hun mocht spelen.
    Ik snap helemaal wat je bedoelt met ons nodig hebben om een stap te zetten om groter te worden. Klopt helemaal!
    Door mijn werk weet ik soms te veel en wil ik andere ervaringen horen om even stil te staan hoe het bij gezonde kinderen gaat. En de geruststelling dat dat ook goed gaat.
    Bedankt voor je begrip en het mee denken.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat.

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  4. Ellabella

Ellabella Lid

9 jan 2019
    24
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor het meedenken, begrip en voor de tips.

IkbenTess en Vlinderbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina