spelen en dingen ondernemen met een kindje van anderhalf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

ik wilde vragen of jullie misschien tips hebben of wat jullie doen voor bv een uitje met je kindje op zaterdag of zondag of gewoon door de weeks.
    Ik mis ook wel eens de aanspraak van andere mensen, zou het wel leuk vinden om iets met haar te ondernemen en andere mensen te ontmoeten.
    hoe doen jullie dat en is het herkenbaar?
    alvast bedankt voor de reactie

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wel herkenbaar. Wij gaan in het weekend bijvoorbeeld wel naar het bos om te wandelen, naar de kinderboerderij, rondje fietsen, naar de stad, zoiets. Doordeweeks ga ik met haar naar ouder&kind gym, en dat vind ik wel erg leuk voor wat contacten ook zelf. Eerder (in onze oude woonplaats) hadden we een speelgroepje waar we heen gingen. Dat werd georganiseerd door de PSZ, op een ochtend 1,5 uur gezellig bij elkaar zijn met kindjes tot 2,5 jaar. Heel gezellig. Misschien kun je kijken of er zoiets bij jou in de buurt is? Er zijn ook wel dingen zoals muziek op schoot enzo die je kunt doen, of babyzwemmen.

Waar woon je ergens?

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    wij gaan elke week babyzwemmen, naar de kinderboerderij, naar een dreumesinloopochtend bij een psz, eendjes brood geven, naar de speeltuin in de wijk, boodschappen doen, fietsen in het bos... er is zoveel te doen!

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier speelt M. altijd op maandag met het oppasbuurjongetje.
    Verder gaan we ook regelmatig eendjes voeren en wandelen en natuurlijk naar de speeltuin hier in de straat. Op donderdag gaat M altijd babyzwemmen en blijft dan een ochtend bij oma.

Wat we hier in de buurt hebben is een mama's club. Dat is erg leuk voor de kindjes. Ook voor de mama's qua contacten en voor de kindjes omdat ze vanalles ondernemen!. Dus misschien zou je zoiets kunnen opstarten!.

5. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Baby/kind zwemmen en op de kinderboederij maak je echt super snel contact met andere ouders en kindjes!
    Verder kun je eens in de buurt rondwandelen op zoek naar een speeltuintje. Zeker met dit weer zal daar vast ook wel iemand aanwezig zijn.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij gingen en gaan vaak naar de kinderboerderij, de speeltuin, opa en oma.. soms naar vriendinnen van mij (met kinderen). En gewoon een stuk fietsen of wandelen, of even spelen met de 'grotere' kindjes uit de buurt. En eendjes voeren doen we ook regelmatig, en in het park bij de hertjes kijken :) En aanspraak, tja, mijn ervaring is dat niet iedereen op een praatje zit te wachten.

7. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    bedankt voor jullie reacties.
    Veel van de opgenoemde dingen doe ik al, alleen ga ik op zoek naar muziek op schoot of iets dergelijks.....maar even het internet op.

gentle, ik woon in noord holland
    er wordt vast iets georganiseerd, ik moet maar eens kijken

Deel Deze Pagina