Hoi mama's, mijn kleine meisje heeft sinds eergister buikgriep.. Dat weet ik bijna zeker omdat mijn vriend het ook heeft gehad. Het begon eergister met telkens een beetje spugen en niet willen eten en gisteren heeft ze haar hele bedje ondergespuugd Omdat ze geen plasluiers had wilde de dokter haar toch graag even zien. Ze was gelukkig niet uitgedroogd, maar kreeg wel ORS mee. Daar heeft ze uiteindelijk zo'n 50 ml van gedronken en nog wat fruithap en toen we naar bed gingen nog een flesje met 70ml ORS. Gelukkig is dat er in gebleven. Vanmorgen vroeg werd ik wakker omdat ik haar de hele nacht nog niet gehoord had (normaal gesproken gaat ze spoken om een uur of 5) en had ze enorme dorst! Ik heb haar wat water gegeven en daarna ging ze weer slapen. Zo'n 1.5 later werd ze wakker met weer enorme dorst dus weer wat water gegeven en een flesje melk van 90+3 (ik had het advies gekregen om 24 uur geen melk te geven, dat had ik gedaan). Nu was ze daarna ontroostbaar, misselijk denk ik.. Maar ze heeft (nog) niet gespuugd. Na een half uur met haar in mijn armen rondgelopen te hebben (en dat wordt zwaar op een gegeven moment, haha) heb ik haar maar in haar bedje gelegd en ze ging meteen weer slapen. Ze heeft wel wat verhoging, 37.6, maar dat is maar een klein beetje. Ik vind het zo zielig om mijn meisje zo te zien, buikgriep schijnt erg te heersen op het moment.. Hoe lang duurt zoiets nu ongeveer? Dit is nu haar derde dag. En mocht ze straks nu weer dorst hebben, kan ik haar dan beter water aanbieden ipv melk?