Spelen en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne1980, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden,

Kamiel is inmiddels 1,5 jaar en zit in de NEE-fase. Vooral met het eten (natuurlijk)! Nou vinden we dat niet zo erg en hoeft hij ook niet van ons te eten (iets anders krijgt hij in ieder geval niet), maar we gaven hem vanavond wel een puzzel om mee aan tafel te spelen terwijl wij aan het eten waren.
    Wat vinden jullie daarvan, eten en spelen tegelijk? Goed of toch niet zo goed?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is nu bijna 1,5 en heeft ook een tijdje gehad dat hij speelde tijdens het eten.
    Als ik dat niet deed dan at hij niet maar gelukkig is hij nu die fase weer voorbij, hij heeft nu de fase dat hij alles zelf wil eten en als dat niet mag dan eet hij gewoon niet.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook spelen tijdens het eten, met alles (dus ook bord, bestek, tuitbeker etc. ;)). Ik denk dat als hij die afleiding niet zou hebben, hij helemaal niets binnen zou krijgen. Stilzitten is bepaald zijn hobby niet en eten ook niet echt.

Dus ik zie er geen probleem in. Zo leert Kamiel dat hij wel aan tafel moet zitten om etenstijd, ook al eet hij dan niet. Soms moet je iets om de vrede te bewaren, toch? :D

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Lijkt mij niet zo'n probleem. Het moet gezellig blijven aan tafel en dat is het op deze manier toch?

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Pfff, bedankt meiden. Ik dacht al helemaal dat ik een grote fout aan het maken was. En met dat leren aan tafel blijven tijdens het eten is inderdaad wel een goede insteek kar76. :)

Bedankt!

6. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, volgens mij is ie dwars geweest als gevolg van een sprongetje. Meneer heeft vanavond zijn bord bijna helemaal leeg gegeten zonder ook maar een keer 'vervelend' te doen! :confused: En daarna ook nog een hele perzik en een peer! Ben zo trots op hem!

Ik denk trouwens ook dat het te maken heeft met op tijd eten? Nu zijn we om 18u gaan eten en misschien is na 19u het voor hem allemaal gewoon te veel en is hij denk ik te moe (niet dat hij zich zo gedraagt...). Kan dat?

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

misschien ben ik dan te streng maar Dano krijgt geen speelgoed tijdens het eten....

ik praat met hem, lach met hem etc. soms als ik hem ophaal bij opa en oma zit hij te spelen tijdens het eten en dan klaagt oma dat hij niks eet. dus ik nee logisch toch spelen is veel leuker. maarja dano is net een jaar misschien heb ik dat straks juist wel nodig.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier gaat de eerste helft van zijn warme eten er zonder problemen in en dan begint het gelazer...
    Dan schakel ik altijd het redmiddel speelgoedautootje in, dan speelt hij en ondertussen eet hij lekker door :D

Deel Deze Pagina