Morgen ga ik voor het eerst naar een cursus baby-massage met Can, ik heb er erg veel zin in, het lijkt me heel leuk om iets samen met ons mannetje te gaan doen. Aan de andere kant ben ik ook wel onzeker.. wat nu als hij heel erg gaat huilen ofzo... Hij vind insmeren vaak ook maar niks namelijk... Maar ja... aan de andere kant heb ik zoiets van "we zien wel".. Wie heeft er nog meer zo'n cursus gedaan, en wat vonden jullie kindjes er de eerste keer van?
Wij hebben het gedaan, ik vond het zo leuk en Anne ook! Al die blote baby'tjes.. De cursus begint heel rustig en bouwt elke les wat meer op naar een uitgebreidere massage. Het kan best zijn dat het de ene keer beter gaat als de andere keer, dat was hier zo, en dat zag je ook bij de andere baby's. Dan waren ze niet helemaal in hun hummetje, of onrustig. Als ze op een gegeven moment gingen huilen, tsja, dan is het over met de massage. We waren in een groep met 6 baby'sm=, en eigenlijk trokken die de massage allemaal wel redelijk hoor. Soms wat beter dan anders, maar ze vonden het wel leuk over het algemeen. Na de massage was het weer aankleden, kregen ze voeding en dan lagen ze vervolgens allemaal op een rijtje te slapen terwijl de mama's thee dronken en kletsten, ook volgens thema's over allemaal baby-dingetjes. Ik geef haar nog best vaak de hele massage. Nu ze wat ouder wordt kan dat ook wat steviger. Het is superleuk om op die manier contact te hebben met je kindje, en je leert het lijfje zo ook goed kennen. Aanraken is goed.. Wij hebben de Shantala babymassage gedaan, via de thuiszorg. Ik heb toen ook de cd met baby-relax-muziek erbij gekocht. Heel gaaf, hoor je dan een zachte hartslag doorheen. Als die opstaat wordt ze ook helemaal rustig.. Can is een jongetje he? Neem maar een extra handdoek en een schone broek voor jezelf mee, ivm plas ongelukjes Ik vond het echt een super-ding, en ben blij dat ik het gedaan heb..
Hier hetzelfde als bij Ma2Be, Louise vond het ook heerlijk! En voor de jongetjes hadden de mama's een washandje voor op het piemeltje Wat ik trouwens deed, kraammatrasjes meenemen, die heb ik toch niet gebruikt en kun je gewoon weggooien als je kindje tijdens de massage plast.
Ik heb het ook gedaan, ze vond het de eerste lessen heerlijk, daarna werd ze er te beweeglijk voor en had ze geen geduld meer om stil te liggen. Veel plezier!
Hai! Ik ben gisteren ook geweest met mijn zoontje! Ook de Shantala massage en hij en ik vonden het superleuk! Hij houdt zowiezo wel van aandacht, badderen, aan en uitkleden.. alles vind hij leuk! Kan niet wachten tot volgende week!
Ik heb ook een cursus Shantala gedaan. Nova was erg onrustig door haar reflux en ik hoopte er zo wat ontspanning in te krijgen. Daar lukte het totaal niet. Of ze vond de omgeving te interessant en mij totaal niet of ze huilde alleen maar. Die les heb ik ook zitten janken en kwam alles eruit van alle maanden onrust. De week erna zag ik er erg tegenop om weer te gaan, maar het ging super! Ik masseer haar nu nog iedere avond en af en toe heel uitgebreid. Ze vind het heerlijk en wordt er ook ontspannen van. Het is heerlijk om zo lichamelijk met je ukkie bezig te zijn.
Ik geloof dat Tessa 8 weken was toen ik de cursus heb gedaan. En het is geweldig. Tessa word sowiezo graag geknuffeld en aangeraakt. Vanaf die tijd doen we het trouw elke avond. Het is altijd ons feestje van de dag. Ze geniet er zichtbaar van. Daarna in bad (om de dag) dan voeden en lekker slapen. Op de cursus leer je het idd op een speelkleed of handdoek, maar das niet zo handig als ze plassen. Ik ga nu op het grote bed zitten en leg Tessa op het aankleedkussen tussen m'n benen. Als ze dan plast dan hoeft alleen de hoes in de was. Succes ermee.
wij komen nog steeds bij elkaar met het baby-massage clubje. Erg leuk! Die meiden hebben samen zwangerschapsgym gedaan en ik ben er door een verhuizing later bijgekomen. Maar eens in de maand gaan we nog in groepsverband de baby's masseren. Zo gezellig! En de baby's zijn ook allemaal even oud, het scheelt maar een maand, dus zowiezo leuk om ervaringen van dat moment te delen, en de baby's met elkaar te zien..
Wij hebben met elkaar de zwangerschaps yoga gedaan. En daarna met z'n 4tjes de cursus babymassage gedaan. De zelfde lerares. Was erg leuk en we zien elkaar ook nog af en toe.
Nou, ik heb nu twee lessen babymassage gedaan, en ik vind het wel heel erg leuk, maar Can moet nog wel heel erg wennen, en daar komt nog bij dat hij erg veel last heeft van darmkrampjes dus hij huilt heel erg veel, dat vind ik wel erg vervelend... ik vind het ook lastig te beoordelen wanneer ik het beste de massage kan doen. Want als ik het te kort na het eten doe heeft hij dus last van krampjes, en als ik te laat ben dan huilt hij weer van de honger Ik hoop maar dat die krampjes snel ophouden
De hele week geoefend met babymassage.. maar voorlopig is de ontspanning nog ver te zoeken helaas... hij moet nog erg wennen en dan heeft hij ook nog telkens krampjes, en als hij geen krampjes heeft wil hij weer drinken en gaat hij daar weer om huilen... pfff... vandaag heb ik het zelfs op een gegeven moment opgegeven, hij huilde zich gewoon helemaal schor, en het moet wel leuk blijven vind ik. Morgen heb ik weer cursus.. maar eens vragen hoe ik hiermee om moet gaan..