ik heb weer eens wat vragen over onze kleine...en daar heb ik jullie ervaringen bij nodig! het gaat om de leeftijd van 8 maanden of meer 1)Hoe oud is je kleine: 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 3)Wat geef je als tussendoortje: 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: 12)Kruipt je kleine al: na weer heel wat vragen maar moet weer even geupdate worden haha
1)Hoe oud is je kleine: 9,5 maand 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 6.30-7uur fles 180cc 9 of 9.30 fruit 1 stuk 11.30 fles 180cc 12.30 boterham met appelstroop 16.30 groente + yoghurt 18.30-19 uur fles 210 met 3 schepjes bambix Slapen doet ze heel verschillend. Ene keer 2 keer bijv. 1,5 uur 's ochtens en 's middags 1 uur. Of vanaf 10.30-11 uur 2 uur achterelkaar 3)Wat geef je als tussendoortje Weinig ze lust niks zoals koekjes, rijstwafel, soepstengel dus water of stukje tomaat 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : Eet ze niet 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): Ja gebeurd weleens of als ik zelf ergens ga eten/drinken dan zet ik haar in een kinderstoel 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: Ik maak alles zelf dus ongeveer 150gram groente 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 2 keer 180 en 1 keer 210. Ze drinkt de 2de fles niet altijd op. 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: Winterjas met sjaal en voetenzak. Als het boven de 10graden is dan iets minder dikkere jas aan. 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: In een autostoel. Fiets wil ik volgende maand gaan kopen. 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: Vaak voorlezen, zingen, dansen, bellenblazen. Maar laat haar ook vaak alleen spelen want zo ontwikkeld ze juist. 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: Ze lust alleen appelstroop met boter. Bijna alles met korstje. Ik geef het in haar handen in repen 12)Kruipt je kleine al: Nee, ze rolt en draait alle kanten op en schuift naar achteren.
1)Hoe oud is je kleine: 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 3)Wat geef je als tussendoortje: 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: 12)Kruipt je kleine al: 1. Kyana is 5 maart 1 jaar... 2. Wat is dat? een schema? hahaha we zijn hard op zoek maar ze slaapt meestal 2 keer vaak wel maar 1 uurtje per slaapje rond 20.30uur gaat ze 'savonds naar bed... en wat ze eet; gewoon zelfde tijden als ons alleen om 15uur fruit extra 3. Alles, chocolaatjes heel heel af entoe... een spekje.. uhm rozijntjes, smarties, peperkoek,,, en natuurlijk ook fruit he 4. tja ik heb daar 2 zuigers voor, 1 van miele en 1 van vlees en bloed {de hond hahaha} 5. jah uhm in de kinderwagen jah 6 ? gewoon tot ze genoeg heeft 7 tja op de gok 2 flessen melk, smorgens en savonds maar gewone halfvolle melk, al maanden.... 8 kleren, en een jas net hetzelfde als mama 9 jah natuurlijk... al heel heel lang... toen ze goed kon zitten, en dat wa al snel bij kyana 10 met de bal spelen, zelf spelen, kruipen, wandelen, fietsen... gewoon gek doen, voorlezen, zingen uhm t ja kan bezig blijven 11 smeerkaas, smeerkaas met ham, worst, kaas, pasta, pindakaas, vlokken, smeerworst... eigenlijk alles en ze krijgt egwoon een normale portie net als mama 12 ja en lopen ook al zo goed als hhaha wordt wel een beetje melig van deze vragen!
1)Hoe oud is je kleine: 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 3)Wat geef je als tussendoortje: 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: 12)Kruipt je kleine al: 1) mijn kleine is 1 jaar en 1 maand ou 2) schema 8 uur pap fles 180 10 uur fruit lekker gewoon écht; fruit in grove stukken 12 uur boterham met alles wat je maar kan bedenken en eet 1 a 2 boterhammen met lekker sapje of yogudrink dan slapen 2 uurtjes ongeveer tussendoor koekje of plakje worst dan avond eten gewoon wat wij eten om 8 uur fles van 160 en dan naar bed 3)tussendoortje koek worst fruit enz 4) heb al de liga vanaf 12 maanden plakt veel minder 5) soms op schoot nemen we er tijd voor soms in de buggy of in de auto ligt er net aan wat en waar we zijn 6) niks meer soms nog fruit of groente als wij patat eten dan een heel pootje gewoon 7) in totaal 180 + 160 = 340 ml 8) ligt eraan wat voor weer momenteel jasje met sjaal als er harde wind staat mutsje op en handschoenen aan als het koud is 9) ja in alles al 10) samen spelen zoals rollen met de bal, stappen, boekje lezen en ook alleen spelen en gaat perfect 11) alles en gaat ongeveer 1 a 2 boterhammen op op een middag 12) ja kruipt sinds een maand altijd getijgerd zo ik ook beantwoord
1)Hoe oud is je kleine: over 2,5 week 1 jaar! 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 09:00 - pap, 10:30 - fruit, 12:00 - 3 á 4 sneetjes brood - 15:00 - koekje met bekertje sap - 17:30 uur avondeten en toetje na - 19:00 - 210cc opvolgmelk. Slapen van 13:00 - 15:00 en van 19:00 - 09:00 uur (ongeveer dan allemaal!) 3)Wat geef je als tussendoortje: nijntjekoekjes, wafeltjes, liga, rijstwafeltjes. 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : koekjes worden hier sowieso in de eetstoel gegeten en niet tussendoor als hij aan de wandel is ofzo, dus geen gekruimel of geplak! 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): meestal een rijstwafeltje en zijn flesje drinken (zelf) 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: hij eet met de pot mee, en anders een potje van 12 maanden, geen idee van hoeveel gram dat dat is! Het gaat in ieder geval altijd volledig op! 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 210cc het 's avonds. 's ochtends de pap is van gewone melk 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: een lekkere dikke winterjas, sjaal om en mutsje op, en als het heel koud is ook zijn handschoentjes aan! 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: allemaal... 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: ik laat Joris meestal eerst als hij wakker is zelf spelen en hij komt me altijd zelf halen als hij daarvan genoeg heeft en ga dan bij hem op de grond zitten en hij pakt iets uit de speelgoedkist waar we dan samen mee gaan spelen. Of een boekje lezen, of een stukje fietsen, of wandelen, of voetballen op onze manier, ergens op visite gaan, eigenlijk vanalles! 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: 3 a 4 sneetjes, smeerkaas, leverworst, jam... 12)Kruipt je kleine al: zelden. Hij kan kruipen maar doet het eigenlijk nooit. Vooral sinds hij nu sinds een maandje rondloopt komt het kruipen eigenlijk niet meer voor. Wel tijgeren, maar dit is ook al stukken minder
1)Hoe oud is je kleine: 7 maand en 2 weken 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 7 uur ontbijt, papfles, 9 uur slapen, 11 uur fruit, 12:30 uur"lunch" 1,5- 2 boterhammen zonder korst en melk(5schepjes) 14 uur slapen 16 uur yoghurt/water/liga soms slapen, ong 18 uur avondeten, 19 uur melk en naar bed, alle tijden ongeveer, sinds een week op dit schema, tijden nog aan het uitzoeken, volgens cb ongeveer 3 flessen in totaal 500-600 cc melk nodig en streven naar 3 maaltijden en fruit tussendoor indien nodig nog iets ecxtra's tussendoor 3)Wat geef je als tussendoortje: liga, fruit, yoghurt (drinkend uit drinkbeker op advies cb) water 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : in kinderstoel of wipstoel. hond en desnoods nog stofzuigen, kruimeldief 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): op schoot, kinderwagen, bij oma in wipstoel 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: zoveel als ze wil, probeer gewoon te prakken wat wij ook eten maar nog geen vlees 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: 1x 6schepjes en pap = ong 250 cc en 2c 5 of 6 schepjes is ongeveer 160-200 cc per keer 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: hetzelfde als ik, alleen zit in de trappelzak, 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: maxi cosi (nog geen 9 kilo, maar wel bijna te lang dus moet binnenkort wel) andere nog niet geprobeerd. kan wel al goed zitten maar nog niet zelf gaan zitten 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: zingen, dansen, torens bouwen die zij omgooid, boekjes lezen, gekke bekken trekken, kiekeboe, ligt heel veel zelf te spelen om grond en in box, zefs zoms in ledikantje. 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: nu nog niet zo veel, magarine, smeerworst 1x gehad, pas 1 week bezig met brood, maar gaat erin als zoete koek 12)Kruipt je kleine al: bijna, rolt alle kanten op, draait alle kanten op haar buik, zit op handen en knieen maar als ze een kruip beweging maakt valt ze om.
1)Hoe oud is je kleine: 1 jaar en 1 maand 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 0ng 9 u wakker; papfles, ong. 10.30 fruitje en wat drinken (water, sap), ong 12u broodje met melk en fruitje, dan ong 2 uur naar bed, soms langer, zoals nu, nu hij verkouden is, als hij wakker is koekje en wat drinken. tussen 1/2 6 en 6 warm eten en tussen 7 en 8 naar bed. 3)Wat geef je als tussendoortje: nijntje koek, ontbijtkoek, soepstengel, eierkoek, fruit 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : tja ik zit er niet zo mee, alles hout en steen hier, maar bij de oppas krijgt hij het in de box. en die nijntje koekjes kruimelen meer dan dat ze plakken 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): hangt er vanaf waar we heen gaan, en hoe, maar lars kan gewoon goed zitten (kon ie met 8 maanden ook al) dus als er geen kinderstoel is en de vloer is schoon mag hij lekker op de grond zitten. en als dat niet kan, ja dan eet hij in de wandelwagen. als we vlak voor het broodeten nog een boodschap gaan doen neem ik vaak een krentebol of kadetje voor hem mee, als het dan te lang duurt kan ie alvast gaan eten. 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: 250, maar meestal eet hij met de pot mee. hij krijgt zoveel als hij lust (als hij genoeg heeft gaat de schuur gewoon nie meer open) 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: niets meer, we zitten hier aan de gewone melk, ong 400 ml 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: op de fiets dikke jas met kapuchon, dikke sloffen of schoentjes, in de wandelwagen een dun jasje of een wollen vest en slofjes, dan zit hij in de voetenzak, en met de auto zijn vest en sloffen of schoenen, net waar we heen gaan. muts trekt hij af en wantjes wil hij ook niet aan, maar de mouwen van zijn dikke jas zijn toch nog te lang, dus geen koude handjes 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: ja vanaf ong 8-8,5 maand 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: we wandelen en fietsen vaak, en qua spelen, lars kan zichzelf goed vermaken dus ik laat hem gewoon zijn gangetje gaan, en als hij wil dat ik mee doe komt hij me iets brengen, blokjes of boekje, of de bal, en dan ga ik met hem op de grond zitten en dan spelen we samen. 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: leverpastei, smeerkaas, kaas, jam. en wat gaat er op, tja dat verschilt per dag, de ene dag 2 boterhammen, de andere maar een, soms met moeite, nouja daar maken we dan geen drama van, dan krijgt hij nog een papfles. lars is niet zon broodeter... 12)Kruipt je kleine al:ja als een speer hihi. en hij loopt aan de hand, maar nog niet los
ik heb weer eens wat vragen over onze kleine...en daar heb ik jullie ervaringen bij nodig! het gaat om de leeftijd van 8 maanden of meer 1)Hoe oud is je kleine:zie onderschrift. 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 7.00 fles,10.00 100 cc fruit, 12 uur broodje met wat melk (50cc), 15.00 fles, 17.00 200cc groente, 19.00 fles. (flessen zijn 150/5). Slapen, 's morgens een uurtje van ong 9.00 tot 10.00 en 's middags een uurtje van 13.00 tot 14.00 en heeeeel soms nog een half uur in de namiddag 3)Wat geef je als tussendoortje: niks. 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : niet nodig 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): niet nodig 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je:200 groente, 100 fruit en stuk in de hand. 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je:4 maal 150/5 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: zomerjasje en voetenzak. 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: autostoel wel, fiets en winkelwagen nog niet, maar kan nooit lang meer duren. 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen:'s morgens speelt ze alleen een tijd in de box, dan in wipper, dan op schoot, of op de grond samen spelen, wandelen naar de winkel, alleen op de grond kruipen/tijgeren, zingen, boekje voorlezen/kijken, meenemen tijdens koken, was ophangen enz. 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: alleen boter en soms smeerkaas, jam. 12)Kruipt je kleine al: ja tijgeren en begin van kruipen is ze aan het maken. Zit op handen en knieen en zet een handje vooruit, de rest komt nog binnenkort na weer heel wat vragen maar moet weer even geupdate worden haha [/quote]
1)Hoe oud is je kleine: 11 mnd 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 7.00 wakker fles 210 halfvolle melk 10.00 fruit (1 stuk) slaapje tot 12.00 12.00 boterham met smeerkaas, 120 halfvolle melk 15.00 slaapje tot 17.00 groente, rijst/aardappel/macaroni, vlees/kip 19.00 fles 180 cc opvolgmelk, soms yoghurt slapen 3)Wat geef je als tussendoortje: soepstengel, koekje, stukje brood. eigenlijk lust ie wel alles. 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis : Hamza zit altijd in de kinderstoel als hij eet! 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): heb meestal wel wat bij me maar heeft het niet nodig normaal. 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: ik geef zelfgemaakt, ik denk zo'n 200 gram fruit en 200 gram groente 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: rond de 500 cc 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: nvt (woon in Egy) 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: ja 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: Hamza speelt heel graag alleen, soms wel een uur lang. moet me alleen niet zien want dan wil ie meteen gedragen worden. ik speel met hem vaak kiekeboe achtige spelletjes, kwam een muisje aangelopen, kruiptikkertje etc etc. 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: smeerkaas, alles 12)Kruipt je kleine al: ja, sinds 6 mnd eigenlijk al
1)Hoe oud is je kleine: 9 mnd en 3 wkn 2)Hoe is je schema+slaaptijden: 8u 200cc groeipap 830 naar bed tot een uur of 10 10u fruit 12u 2 boterhammen met 120 cc fles 13u slapen tot ongeveer 15u 15u drinken met een koek (rijstewafel, soepstengel, liga) 17u warme hap 19u 240 cc fles 3)Wat geef je als tussendoortje: rijstewafel, soepstengel, liga 4)Liga plakt zo, hoe los je dit op ivm koek door je hele huis Wink : Gewoon vegen of stofzuigen erna 5)Als je weg gaat hoe geef je dan je tussendoortje (in de kinderwagen bijv.): Gewoon zitteni n de wagen en dan zelf laten eten 6)Hoeveel gram potjes voeding geef je: Ik geef vers 7)Hoeveel cc flesvoeding geef je: in totaal 550 cc 8)Wat heeft je kleine aan als ie naar buiten gaat: Kleren en nu ook een lekkere dikke winterjas, met sjaal, handschoenen en muts 9)Zit je kleine al in de autostoel, fiets, winkelkar: Yep 10)Wat doe je allemaal met je kleine, laat je ze vaak alleen spelen: Eerst ff samen spelen, voorlezen enzo en dan lekker zelf op onderzoek laten gaan door het huis 11)Wat doe je op het brood, en hoeveel gaat ervan op: smeerworst, smeerkaas, stroop 12)Kruipt je kleine al Bijna
1: 9 mnd en 3dgn 2: Schema: 7.00: Fles 180/6 10.00: fruit 75/100 gr. 12.30 1 boterham en daarna een fles 180/6 15.30 Liga met thee 17.00 Potje warm eten. 19.00 FLes 120/4 22.30 Fles 180/6 met 3 lepels bambix. 3: Rijstwafels of Liga. Als drinken thee of water, heel zelden een beetje diksap. 4: Jelle krijgt liga in de kinderstoel of in de bumbo en ik stofzuig daarna. Natte liga veeg ik meteen af, anders word het zo ard als cement.. Ik zeg altijd, als het nat is geweest kun je ere een huis mee bouwen.. 5: In de kinderwagen of op schoot. Meestal krijgt hij dan rijstwafels, ik vind het zo vervelend als hij bij iemand anders is en alles zit onder de vastgekoekte Liga.. 6: 100-200gr fruit en 200gr warm eten. 7: 735cc (3x200 + x135) 8: Winterjas en een muts. Als we echt gaan wandelen ofzo dan ook nog een sjaal en handschoenen als het hard waait. Als ik ergens op bezoek ga of boodschappen ga doen vind ik dat niet nodig omdat we van hieruit toch bijna allles met de auto doen. 9: Bij mijn man in de autostoel, voor de korte stukjes. De langere afstanden nog in de maxi, want in de gewone autostoel kan hij niet slapen. Dan valt zijn hoofd steeds voorover.. Bij mij ook in de maxi, omdat de autostoel niet achterin past. De maxi cosi Tobi heeft lange gordels nodig en we hebben deze gekregen van mijn schoonzus, ik koop voor mezelf een nieuwe maar ik moet nog even kijken welke) Fiets is nog niet van toepassing, want ik heb nog geen fietsstoeltje. Sinds van de week gaat hij in het winkelkarretje, en dat vind hij leuk! Hij kan nog niet zelf gaan zitten, maar als ik hem neerzet blijft hij wel goed zitten. 10: Jelle speelt heel veel alleen, op schoot is helemaal niet interessant, alleen ´s avonds als hij moe begint te worden. Ik doe wel spelletjes met hem op de grond, zoals overrollen met de bal enz. Zingen vind hij ook erg leuk, maar het is allemaal maar voor even en dan wil hij iets anders.. 11: Pate, smeerkaas en appelstroop. Meestal eet hij een halve to een hele boterham. 12: Alleen op het kleed, op de houten vloer tijgert hij. Gaat toch een stuk sneller... (Beide sinds vorige week) Pffft... wat een verhaal is het geworden..