Bruiloft tuinfeest tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 1 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Hoi hoi.

Wie van jullie heeft een bruiloft tuinfeest gehouden of mee gemaakt ?
    Wij zitten te dubben wat we doen.
    Mij lijkt het ontzettend knus om over dag te trouwen met de beste vrienden en familie en savonds een trouw feest in onze tuin te doen...

Wie heeft er voor en tegen tips ...

Ik lees het graag

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Zorg voor een tent, want met het weer in Nederland weet je nooit wat het wordt;)

Maar knus is het zeker:thumup:

Succes en veel plezier met voorbereiden.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit een receptie in de tuin van de ouders van de bruid meegemaakt. Er was wel catering ingehuurd maar de moeder van de bruid stond uiteindelijk meer in de keuken dan de bedoeling was... Dus maal daar van te voren goede afspraken over.
    Als je er echt een knalfeest tot in de late uurtjes van wil maken dan zou ik de buren van te voren ook even informeren.

4. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Yes daar hebben we allenaal over na gedacht

Tent
    Tap
    Muziek
    Catering om 23.
    Verlichting
    Decoratie
    Wegwerp camera's
    Hangtafels.

Hapjes op de tafels ?..

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Zou een grote tafel in het midden plaatsen waar de hapjes staan, bordjes erbij en klaar.
    Misschien drinken daar ook bij zetten als mensen het zelf moeten pakken.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    ik zou even goed bedenken wie alles op gaat ruimen. doet de catering dat ook? of sta je zelf midden in de nacht in je trouwjurk glazen te ruimen?

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Mijn advies zou zijn om het niet te doen. Ik denk dat je er vooraf en achteraf heel veel werk aan hebt. Omdat het in je eigen huis/tuin is ben je er ongewild op de dag zelf ook meer bij betrokken, terwijl dat de dag is dat je zorgeloos moet zijn. En dan heb ik het nog niet over de troep waar je de volgende dag mee wordt geconfronteerd.
    Mijn zus wilde dit in eerste instantie ook doen, mede om geld te besparen. Achteraf was ze blij dat ze het ergens anders hebben gevierd.

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ben ik op een tuinfeestje geweest. Het voelde meer als een verjaardagsfeest. Moeder van de bruidegom rende rond en zelfs naar de winkel bier en drank bij halen.
    Er wad een bbq waar iedereen zelf iets op kon gooien.
    Er was verder niet echt versiering behalve witte en goude ballonnen. En wat lampjes.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben het gedaan en vonden het super! Zorg wel voor 1a2 personen die alles voor je regelen qua hapjes en opruimen en zorg dat dit zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt. Het opzetten hebben we samen met vrienden en familie gedaan en vervolgens met zijn allen friet gegeten. Volgende dag toen wij in het hotel waren na het trouwen hebben ze alles versierd en de dag na het trouwen zijn we de boel met een aantal mensen gaan afbouwen. Waren hele gezellige dagen!
    Onze kinderen konden we gewoon lekker in en om huis laten spelen en werden naar bed gebracht door de oma’s. Wij zijn naar het hotel gegaan na middernacht en oma sliep bij ons. Die heeft het meeste opgeruimd maar hebben daar zelf ook nog bij geholpen nadat de laatste mensen weg waren. Ieder zorgde gewoon een beetje voor zichzelf en er hing een hele fijne ongedwongen sfeer. Ik zou het zo weer op deze manier doen!

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Sorry voor de foute zin opbouw enzo.. we krijgen zo visite en zit in alle haast op mijn tel te typen ;)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit! scheelt mij weer typen.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het lijkt mij juist heel erg leuk! Niet zo opgedirkt, lekker ongedwongen.

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik heb me nog nooit zo zorgeloos gevoeld als tijdens onze bruiloft. Heerlijk op mijn eigen wc naar de wc, eigen spullen, minder mensen hoeven uit te nodigen, genoeg hulp en het belangrijkste; de kinderen konden heerlijk spelenden hoefde ze niet in de gaten te houden!

mamabri vindt dit leuk.
  14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mij ook!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

kan me iets bij voorstellen zoals jij het schrijft. Eerlijk? Mijn ding is het niet. Ik ben ontzettend goed in organiseren en heb mijn bruiloft ook zelf georganiseerd. Wij hadden een ceremoniemeester en hoewel ik daar vast wel op had kunnen bouwen (denk ik) heb ik alsnog alles zelf geregeld: tot de mandjes met rozenblaadjes en speciale belleblaasjes aan toe....Ceremoniemeester had het draaiboek, daardoor heb ik het kunnen loslaten. Maar ik moest er niet aan denken het thuis te vieren, je blijft teveel betrokken bij het regelen, althans, dat zou voor mij gelden.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Grappig, want dit heb ik dus wel bij een verjaardag ofzo. Dan vind ik het gruwelijk irritant dat mensen mijn huis in- en uitlopen :D

Maar juist bij mijn bruiloft lijkt het me wel wat. Maar goed, ik ben al getrouwd. Nou ja, misschien voor ons 12,5 jarig jubileum :D

17. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Je moet het leuk vinden... wij zijn zo getrouwd en vond het echt fantastisch, zou het zo weer over doen, maar onze hele bruiloft was klein...

18. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Ja zoiets hebben wij ook in gedachte.

Alleen willen we plannen dat de kinderen rond 21.30 met ouders van vrienden mee naar huis gaan...
    En dan kunnen wij verder feesten.

19. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.409
    764
    113

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik las dat je de dag erna met vrienden wil opruimen. Dat klinkt heel leuk, maar ik was gesloooooooopt, de dag erna! Had er niet aan moeten denken om dan nog flink te moeten opruimen, hoe gezellig het ook klinkt: het laatste bier opdrinken met elkaar.

Deel Deze Pagina